Кафедра "Інтегровані технології машинобудування ім. М. Ф. Семка"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3115

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/cutting

Від 2005 року кафедра має назву "Інтегровані технології машинобудування" ім. М. Ф. Семка, попередня назва – "Різання матеріалів та різальні інструменти".

Кафедра заснована в 1885 році. Свої витоки вона веде від кафедри механічної технології (у подальшому – кафедра загального машинобудування, кафедра холодної обробки матеріалів, кафедра різання матеріалів та різальних інструментів).

Засновником і першим завідувачем кафедри був фундатор технологічної підготовки інженерів-механіків в ХТПІ Костянтин Олексійович Зворикін.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут і є провідним науково-дослідним і освітнім центром України в галузі високих інтегрованих технологій у машинобудуванні. У науковій школі кафедри різання матеріалів підготовлені 18 докторів технічних наук і 104 кандидата технічних наук.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 9 кандидатів технічних наук; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічного завдання з навчальної дисципліни "Інформаційні технології"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Третяк, Тетяна Євгенівна; Мироненко, Олександр Леонідович; Мироненко, Сергій Олександрович
    Методичні вказівки призначені для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 131 «Прикладна механіка» освітньо-професійної програми «Технологічні та логістичні системи у машинобудуванні» та надають матеріали для виконання Розрахунково-графічного завдання з навчальної дисципліни «Інформаційні технології». Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів з призначенням, можливостями та сучасним станом розвитку інформаційних технологій, формування знань, умінь та навичок ефективного застосування сучасних інформаційних технологій та програмного забезпечення для автоматизації інженерної діяльності, розв’язання різноманітних практичних задач за фахом. Під час вивчення навчальної дисципліни студентам надається систематизована інформація про технології розробки програм для операційних систем сімейства Windows з використанням сучасних технологій об’єктно-орієнтованого та візуального програмування у середовищі Delphi засобами мови програмування Object Pascal, способи розробки графічного інтерфейсу повноцінних додатків. Графічний інтерфейс став стандартом для програмного забезпечення різних класів. Комп’ютерна графіка є складовою всіх сучасних комп’ютерних технологій та важливою компонентою освіти сучасного спеціаліста. При виконанні Розрахунково-графічного завдання з навчальної дисципліни «Інформаційні технології» студенти набувають практичні навички розробки, налагодження та виконання в середовищі Delphi програм, що реалізують побудову машинобудівних креслень. Методичні вказівки до виконання Розрахунково-графічного завдання містять формулювання завдання, вихідні дані за варіантами, докладний опис ходу виконання завдання на конкретному прикладі та правила оформлення звіту до завдання. Також у документ включено список питань для самоперевірки знань студентів та список літератури, рекомендованої для вивчення.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи "Графіка в Delphi"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Третяк, Тетяна Євгенівна; Мироненко, Олександр Леонідович; Мироненко, Сергій Олександрович
    Навчальна дисципліна «Інформаційні технології» є вибірковим компонентом освітньо-професійної програми «Технологічні та логістичні системи у машинобудуванні» для підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 131 «Прикладна механіка». Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів з призначенням, можливостями та сучасним станом розвитку інформаційних технологій, формування знань, умінь та навичок ефективного застосування сучасних інформаційних технологій та програмного забезпечення для автоматизації інженерної діяльності, розв’язання різноманітних практичних задач за фахом. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент отримує відомості про архітектуру персонального комп’ютера IBM PC, принципи функціонування інформаційної системи та програмного забезпечення ЕОМ, основи роботи у середовищі об’єктно-орієнтованого та візуального програмування Delphi, сучасні засоби, прийоми і методи розробки програмного забезпечення, основні концепції та методологію об’єктно-орієнтованого програмування (ООП), принципи побудування графічних зображень, засоби обробки та аналізу інформації із застосуванням сучасних програмних засобів. При виконанні лабораторної роботи «Графіка в Delphi» з навчальної дисципліни «Інформаційні технології» студенти набувають практичні навички розробки, налагодження та виконання в середовищі Delphi програм, що реалізують побудову графічних зображень. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи містять формулювання завдання, вихідні дані за варіантами, теоретичні відомості за даною темою, докладний опис ходу виконання завдання на конкретному прикладі та правила оформлення звіту до лабораторної роботи. Також у документ включено список питань для самоперевірки знань студентів та список літератури, рекомендованої для вивчення.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи "Визначення коефіцієнта деформації стружки"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Доля, Віктор Миколайович
    Обробка матеріалів різанням є одним із основних способів виготовлення продукції машинобудівного виробництва. Вона здійснюється шляхом зняття стружки для надання виробу заданих форми, розмірів та забезпечення певної якості поверхневого шару. Обробку різанням зазвичай виконують на металорізальних верстатах за допомогою металорізальних інструментів. В результаті впливу різального інструменту шар, що зрізається з деталі, деформується, внаслідок чого розміри стружки виявляються іншими, ніж розміри шару, що зрізається: довжина стружки стає менше довжини шару, що зрізається, а товщина - більше товщини зрізу. Зазначене явище вперше встановив проф. І. А. Тіме і назвав його усадкою стружки. При обробці різанням пластичних металів на металорізальних верстатах різцями, свердлами, фрезами та іншими металевими різальними інструментами спостерігається помітна пластична деформація обробленої інструментом поверхні, безпосередньо пов'язана з чистотою, гладкістю та якістю обробленої поверхні. Стружка, що знята різальним інструментом, сама виявляється дуже деформованою. Хоча стружка сама по собі в процесі механічної обробки металів у виробництві не становить інтересу, будучи відходом при виготовленні деталей, але ступінь її пластичної деформації безпосередньо пов'язана з роботою, що витрачається на процес різання, з силою різання, що виникає на ріжучому інструменті, з кількістю тепла, що виділяється при різанні, а значить і з нагріванням, зносом і стійкістю ріжучого інструменту. Тому при дослідженні процесів різання важливо вміти визначати ступінь пластичної деформації знятої стружки, і багато досліджень показують, що ряд явищ процесу різання може бути фізично пояснені при врахуванні ступеня пластичної деформації стружки. У лабораторній роботі студентам надаються практичні навички правильного визначення усадки стружки, визначається вплив режиму різання та геометричного параметру різального інструменту на усадку стружки.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторного практикуму з дисципліни "Кваліметрія, управління якістю та конкурентоспроможність продукції"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Козакова, Наталія Віталіївна
    Дисциплина «Кваліметрія, управління якістю та конкурентоспроможність продукції» належить до фахових дисциплін підготовки магістрів за спеціальністю 131 «Прикладна механіка». Метою її вивчення є формування у майбутніх фахівців теоретичних знань і практичних вмінь щодо оцінки рівня показників якості та інноваційних ризиків, можливості їх оптимізації для забезпечення конкурентоспроможності продукції. Представлений лабораторний практикум покликаний допомогти студентам засвоїти теоретичний матеріал та оволодіти практичними навиками оцінювання і управління якістю продукції. Лабораторні роботи, що вміщує практикум, розглядають питання експертних методів оцінювання показників якості, аналітичних методів оцінки коефіцієнтів вагомості і комплексних показників якості продукции, методи розрахунку конкурентних можливостей нових виробів. До складу практикуму входять вісім лабораторних робіт, на початку кожної з яких наведено скорочений теоретичний матеріал, необхідний для виконання роботи. Докладний опис порядку виконання робіт здійснено на конкретних прикладах, які вміщують усі необхідні розрахунки, таблиці, діаграми і висновки. Номер варіанта завдання для кожної лабораторної роботи студенту призначає викладач. Вихідні дані за кожним з варіантів представлені в кінці кожної лабораторної роботи. Під час виконання кожної роботи студент повинен ознайомитися із теоретичною частиною роботи, скористатися за необхідністю лекційним матеріалом з цієї теми, виконати відповідні розрахунки, побудувати необхідні таблиці, діаграми, графіки, провести відповідно до теми роботи аналіз отриманих результатів, зробити необхідні висновки і за наведеним прикладом оформити виконану роботу. Дані методичні вказівки будуть корисні студентам при виконанні лабораторних робіт як під час аудиторних і дистанційних on-line занять під керівництвом викладача, так і самостійно за необхідності відпраціювати пропущену лабораторну роботу.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи "Вимірювання геометричних параметрів різця"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Доля, Віктор Миколайович
    Високоефективне використання металорізального обладнання безпосередньо залежить від правильного підбору та експлуатації різального інструменту, призначення його раціональних геометричних параметрів та розмірів. Конструювання різального інструменту або вибір стандартних параметрів залежить від виду обробки у технологічному процесі. Побудова технологічного процесу базується на основі глибоких знань з теорії різання матеріалів. У розпорядженні сучасного інженера-механіка сьогодні є великій вибір різноманітного металорізального інструменту, що має різні технологічні можливості та ріжучі властивості. Інженер-механік повинен правильно підбирати необхідний ріжучий інструмент для заданого технологічним процесом виду механічної обробки конкретної деталі. Оскільки конструкція ріжучого інструменту має певні геометричні параметри, то інженеру-механіку слід правильно вимірювати їх, знати назви геометричних параметрів ріжучого інструменту, особливості впливу цих параметрів на процес різання та принципи правильного встановлення розмірів цих геометричних параметрів. У лабораторній роботі студентам надаються практичні навички правильного визначення головних частин ріжучого інструменту, їх складових, впливу цих складових на процес різання та вміння підбирати необхідний вимірювальний інструмент і користуватись ним для вимірювання геометричних параметрів ріжучого інструменту.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання on-line лабораторної роботи "Плоскопаралельні кінцеві міри довжини і мікрометр"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Козакова, Наталія Віталіївна
    Методичні вказівки «Мікрометр і плоскопаралельні міри довжини» призначені для допомоги студентам у виконанні лабораторної роботи при дистанційній формі навчання. Ця лабораторна робота передбачає знайомство з такими засобами вимірювальної техніки, як мікрометр і плоскопаралельні кінцеві міри довжини. На жаль, дистанційна форма навчання ускладнює виконання лабораторних робіт, що особливо супроводжуються вимірюваннями і застосуванням різних засобів вимірювальної техніки. Іноді студентам буває не зовсім зрозуміло, коли викладач усно розповідає про засоби вимірювання та методи, що застосовуються при вимірюваннях. Тому в даних методичних вказівках крім докладного роз’яснення питань, пов’язаних із галуззю застосування, будовою, методикою вимірювань мікрометром і використанням при вимірюваннях плоскопаралельних кінцевих мір довжини, наведено рисунки до викладеного матеріалу, які здебільшого є реальними фотографіями цих засобів вимірювальної техніки. Фотографії на відміну від рисунків більш вдало відтворють вимірювальну інформацію, що становить зміст лабораторної роботи. Крім того, в методичних вказівках є посилання на відео, що чітко і зрозуміло демострують використання мікрометра і плоскопаралельних кінцевих мір довжини при вимірюванні.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт модуля № 2 з дисциплін "Автоматизовані системи графіки", "Основи програмування інженерних систем графіки" та "Теорія 3D моделювання"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кобець, Олена Валентинівна; Козакова, Наталія Віталіївна; Третяк, Тетяна Євгенівна
    Робота в графічному пакеті AutoCAD є однією з найбільш затребуваних у наш час систем для ПЕОМ, оскільки вона орієнтована на автоматизоване проектування у машинобудуванні. З досвіду спілкування з представниками підприємств машинобудівної галузі України, перед якими стоять завдання автоматизації конструкторських і технологічних робіт, відомо, що АutoCAD отримав широке застосування через наявність широкої бази даних, які використовують закордонні партнери. Метою цих методичних вказівок є надання навичок роботи з базовими 2D-командами, а також з налаштування робочого середовища та оформлення креслення у пакеті AutoCAD студентам денної, заочної та дистанційної форм навчання спеціальності 131 – «Механічна інженерія».
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних і лабораторних робіт з дисципліни "Лазерні та комбіновані технології"
    (2023) Пупань, Лариса Іванівна
    Серед різних видів сучасних технологій обробки матеріалів особлива роль належить променевим технологіям, заснованим на поверхневому впливі на матеріал заготовки висококонцентрованих вузькоспрямованих променевих потоків або високоенергетичних струменів – потоку прискорених заряджених частинок (електронів), світлового променя високої енергії, що формується лазерами. Відмінною особливістю променевих методів є висока концентрація енергії на оброблюваній поверхні, локальність та високошвидкісний характер впливу. Одна з провідних технологій, що багато в чому визначають сучасний рівень виробництва в промислово розвинених країнах, – лазерна технологія, результатами застосування якої у різних видах виробництв є висока якість виробів, їхня мініатюризація, досить висока продуктивність процесів, забезпечення прецизійності обробки, економія матеріальних ресурсів, екологічна чистота, загальне підвищення культури виробництва. Лазерна обробка може використовуватись для різних матеріалів (металів, твердих сплавів, кераміки, скла, пластмас, гум, напівпровідникових матеріалів, дорогоцінного каміння, біологічних матеріалів) у багатьох галузях промисловості – в мікроелектроніці, в машинобудуванні, в промислово-сті будівельних матеріалів, в медицині, у сільському господарстві, у ювелірній промисловості. Технології, засновані на використанні лазерного випромінювання, можуть бути успішно інтегровані в технологічні ланцюжки отримання виробів у комбінації з традиційними процесами, наприклад, литтям. У методичних вказівках подано матеріал для виконання практичних та лабораторних робіт з дисципліни «Лазерні та комбіновані технології». Розглянуто як технічні характеристики лазерного обладнання та особливості технологій виготовлення основних конструктивних елементів лазерів, так і основні техніко-економічні показники різних операцій лазерної обробки матеріалів – прошивання отворів, різання, зварювання. Надано також інформацію про безпеку застосування лазерів у промисловості та використання відповідних захисних засобів.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Метрологія, стандартизація, сертифікація і акредитація"
    (2023) Козакова, Наталія Віталіївна
    Метою методичних матеріалів до самостійної роботи є надання методичної допомоги студенту при самостійному засвоєнні матеріалу з дисципліни «Метрологія, стандартизація, сертифікація і акредитація» і викладачеві з організації позааудиторної роботи студентів. В результаті виконання завдань самостійної роботи з дисципліни «Метрологія, стандартизація, сертифікація і акредитація» студент повинен знати: основні поняття і визначення, правові основи, цілі і задачі, принципи і об’єкти, засоби і способи забезпечення якості, притаманні метрології, стандартизації, сертифікації та акредитації; значення метрології, стандартизації, сертифікації і акредитації для діяльності і розвитку суспільства; теоретичні основи метрології; особливості вимірювального процесу із застосуванням засобів вимірювальної техніки; поняття похибки, можливі джерела похибок вимірювання і способи їх усунення; основні поняття та визначення у галузі стандартизації; загальні відомості про діяльність з міжнародної стандартизації, участь у ній України; основи діяльності з національної стандартизації; правила та методи розроблення і впровадження національних нормативних документів; основні поняття сертифікації та оцінки відповідності; загальні положення національної системи сертифікації; процедури сертифікації продукції та систем управління якістю в системі УкрСЕПРО; правила визнання сертифікатів відповідності на імпортну продукцію; критериї акредитації органів з оцінки відповідності; об’єкти і процедури акредитації; функції аудитора, експерта, технічних комітетів з акредитації; повноваження акредитованих органів; основні напрямки діяльності Національниї агенції з акредитації України. вміти: виконувати спостереження і вимірювання; вибирати і використовувати засоби вимірювальної техніки; застосовувати методи вимірювання; оцінювати точність вимірювань; здійснювати пошук та кваліфіковано застосовувати нормативно-технічну документацію з стандартизації та сертифікації, додержуватися її вимог; готувати заявки та іншу документацію для проведення сертифікації продукції, систем управління якістю, атестації виробництва та акредитації органів з сертифікації та лабораторій; проводити сертифікацію продукції в системі УкрСЕПРО; вміти застосовувати вимоги законодавства у сфері акредитації; розрізняти порядок дій щодо акредитації, повторної акредитації, доакредитації, розширення галузі акредитації; оскаржити дії і рішення органу з акредитації шляхом подання апеляції до Комісії з апеляцій. Самостійна робота виконується студентом після вивчення відповідних тем дисципліни, які викладалися в аудиторії, з метою формування вміння використовувати спеціальну, нормативну і довідкову літературу з метою пошуку необхідної інформації, формування самостійного мислення, творчого підходу до вирішення практичних задач. Це також систематизація і закріплення отриманих на аудиторних заняттях знань, набуття навички використовувати ці знання, підготовка до поточного (модульного) і підсумкового контролю за дисципліною.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічної роботи "Допуски та посадки механічних систем і пристроїв загального призначення"
    (2023) Козакова, Наталія Віталіївна
    Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічної роботи «Допуски та посадки механічних систем і пристроїв загального призначення» з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» призначені для допомоги студенту у виконанні розрахунково-графічної роботи (РГЗ), особливо при дистанційній формі навчання. Перед виконанням РГЗ студент повинен засвоїти певні теоретичні положення дисципліни, виконати кілька лабораторних і практичних занять. Маючи начальні базові знання з «Взаємозамінності, стандартизації та технічних вимірювань» він стає до виконання першого розділу РГЗ. Впродовж вивчення курсу студент набуває подальших знань для виконання наступних розділів РГЗ. Тому представлені методичні вказівки не містять теоретичного матеріалу, а є шаблоном, який дозволяє студентам скоротити час на виконання і оформлення роботи. Студентові надається певна форма, до якої він заносить вихідні дані за номером варіанта, наданого викладачем, потрібні для виконання роботи довідкові дані і, виконуючі необхідні розрахунки, підставляє їх до вже написаних формул. Наведені текстові елементи дозволяють скороти час написання роботи, а ескізи креслень – взагалі витрачати час тільки на нанесення розмірів, допусків розмірів, граничних відхилень, допусків форм і розташування поверхонь, тобто безпосередньо на те, що становить зміст дисципліни. В методичних вказівках наведено також літературні і нормативні джерела, за якими визначаються вихідні, довідкові дані, де можна переглянути теоретичний матеріал дисципліни та побачити приклади виконання РГЗ і оформлення креслень. Кожну дію при виконанні РГЗ супроводжують посилання на номери джерел, таблиць, рисунків і додатків, які потрібно використовувати при виконанні розділів роботи. Все це дає можливість студенту оптимально й ефективно організувати виконання РГЗ як одну з складових своєї позааудиторної роботи.