Кафедра "Інтегровані технології машинобудування ім. М. Ф. Семка"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3115

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/cutting

Від 2005 року кафедра має назву "Інтегровані технології машинобудування" ім. М. Ф. Семка, попередня назва – "Різання матеріалів та різальні інструменти".

Кафедра заснована в 1885 році. Свої витоки вона веде від кафедри механічної технології (у подальшому – кафедра загального машинобудування, кафедра холодної обробки матеріалів, кафедра різання матеріалів та різальних інструментів).

Засновником і першим завідувачем кафедри був фундатор технологічної підготовки інженерів-механіків в ХТПІ Костянтин Олексійович Зворикін.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут і є провідним науково-дослідним і освітнім центром України в галузі високих інтегрованих технологій у машинобудуванні. У науковій школі кафедри різання матеріалів підготовлені 18 докторів технічних наук і 104 кандидата технічних наук.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 9 кандидатів технічних наук; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Improving grinding of gear wheels applied in gearboxes of power engineering
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Yakimov, O.; Uminsky, S.; Klimenko, N.; Kirkopulo, K. G.; Pavlyshko, A.; Vaysman, V. O.
    Development of modem power engineering follows the line of continuous increase in speed, coefficient of corrosive action and capacity of units. Gears and reducers are responsible parts of modem machinery and occupy an important place in the domestic power engineering construction. Durability and wear resistance of gears, apart from the design factors, also depends on the technological methods of treatment. The final stage of production of such wheels is the operation of gear grinding. In the process of gear grinding in a thin surface ball there are complex thermomechanical processes. As a result of short-time heating to high temperatures, structural transformations, burns, and in some cases even micro- and macro-thicknesses occur in such a surface bail. In addition, there are cases of making tooth wheels with adjacent defects grinding (for example, the appearance of the surface of the ball teeth of large tensioning forces), which reduces the life of the work, and in some cases causes a breakdown of the teeth in operating conditions. Development of effective measures to ensure the quality ofthe surface of the ball on the operation of grinding baggage in part depends on the possibility of predicting (or calculation) of temperatures and residual loads on the depth of the cemented teeth ball. The method of calculation of internal surplus Toads occurring during grinding of wheels with cemented steels is suggested. On the basis of the performed calculations and experiments the ways to improve the quality ofproduction of working surfaces of gears, which are used in the wits ofthermal and nuclear power plants are suggested and grounded.
  • Ескіз
    Документ
    Зміна напружень в надтвердій кераміці при вібро-абразивній обробці
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Бурлаков, В. І.
    У статті розглянутий вплив віброабразивної обробки на зміну залишкових напружень в надтвердій кераміці. Приведені і оцінені дифрактограми поверхонь під різними кутами відображення до і після вібро-абразивної обробки. Приведена і оцінена залежність величини залишкових напружень від часу обробки, розрахунок величин залишкових напружень до і після вібро-абразивної обробки. Експериментально показано зниження залишкових напружень в надтвердій кераміці залежно від часу обробки. Надані результати стійкісних випробувань інструменту і показана можливість підвищення стійкості за рахунок управління залишковими напруженнями в інструментальному композиті.
  • Ескіз
    Документ
    Фізико-механічні властивості поверхні глибоких отворів деталей після комбінованого протягування
    (НТУ "ХПІ", 2015) Посвятенко, Е. К.; Будяк, Р. В.; Посвятенко, Н. І.
    Проведено експериментальні дослідження комбінованого протягування. Доведено утворення текстури і пов’язаного з цим явищем зміцнення обробленої поверхня деталі, визначено залежності кута нахилу зерен текстури, та мікротвердості. Товщина текстурованого, після протягування, шару досягає 0,2 мм. Значення коефіцієнтів тертя на задній поверхні різального інструменту при протягуванні незміцнених сталей вибраного діапазону знаходиться в межах 0,5 – 0,7. Попереднє холодне деформаційне зміцнення знижує ці значення приблизно вдвоє (до 0,2 – 0,35). Деформуюче-різальне протягування сприяє виникненню у поверхневому шарі трубної заготовки сприятливих тангенціальних залишкових напружень першого роду.