Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1705

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmm-sapr

Від 2005 року кафедра має назву "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин”, попередня назва – кафедра "Теорія механізмів, машин і роботів" (від 1991), первісна назва – кафедра "Теорія механізмів і машин" (від 1920).

Кафедра "Теорія механізмів і машин" створена у 1920 році після злиття Жіночого політехнічного інституту з Харківським технологічним. Першим завідувачем кафедри став професор Яків Лазарович Геронімус, який суттєво вплинув на розвиток наукової школи з теорії механізмів і машин.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 7 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Технологія дискретного та комбінованого зміцнення для збільшення ресурсу елементів конструкцій військової та цивільної мобільної техніки: визначення параметрів на основі комп'ютерного моделювання
    (НТУ "ХПІ", 2017) Марченко, Андрій Петрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Веретельник, Олег Вікторович; Гончаров, Віктор Григорович; Кохановська, Ольга Владиславівна; Храмцова, Ірина Яківна; Головін, Андрій Михайлович; Шеманська, Вікторія Вікторівна
    У статті описане розроблення та впровадження у виробництво нової комплексної енергозберігаючої технології виготовлення і ремонту на базі дискретного зміцнення відповідальних важконавантажених деталей військових та цивільних машин. Вона дає змогу підвищити ресурс та імпортозаміщення матеріалів, а також зменшити витрати енергії як на етапі виготовлення, так і при їх експлуатації. Розроблені рекомендації щодо режимів обробки деталей з використанням технологій дискретного зміцнення, які забезпечують підвищення енергоефективності на етапі виготовлення та експлуатації деталей машин.
  • Ескіз
    Документ
    Наукові основи зміцнення поверхонь високонавантажених елементів двигунів
    (НТУ "ХПІ", 2009) Гончаров, Віктор Григорович; Ткачук, Микола Анатолійович; Дьяченко, С. С.; Крвченко, Сергій Олександрович; Шеремет, В. М.
    У статті описані теоретичні основи розробки технології зміцнення поверхонь високонавантажених елементів двигунів (ВЕД) та інших машинобудівних конструкцій. Запропоновані нові математичні моделі для опису ефектів зміцнення поверхневих шарів деталей на основі застосування дискретного зміцнення.
  • Ескіз
    Документ
    Енергоефективні технології дискретного зміцнення для підвищення ресурсу елементів конструкцій військової та цивільної мобільної техніки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Шейко, Олександр Іванович; Бєлов, Микола Львович; Марченко, Андрій Петрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Веретельник, Олег Вікторович; Гончаров, Віктор Григорович
    У роботі розроблені науково-технічні основи підвищення ресурсу та забезпечення міцності, довговічності, високих технічних і тактико-технічних характеристик серії двигунів і агрегатів для спеціальної техніки за рахунок створення і впровадження гами технологій зміцнення робочих поверхонь контактуючих деталей. Наукова новизна представленої роботи полягає в тому, що в ній на основі теоретико-множинного підходу запропоновані нові концепція і методи підвищення ресурсу серії двигунів і спеціальної техніки шляхом створення нових технологій зміцнення поверхонь їхніх деталей, а також у вирішенні серії фундаментальних і прикладних завдань. Науково-практична значимість роботи полягає в розробці принципово нових технічних рішень щодо забезпечення високої міцності та ресурсу деталей високонавантажених пар двигунів і агрегатів спеціальної техніки. Розроблена та впроваджена у виробництво (виготовлення й ремонт) спеціальної техніки гама методів зміцнення, які, порівняно із традиційними, суттєво (у 2-4 рази) підвищують ресурс, міцність та стійкість. Запропоновано спосіб посилення дії кожного з названих методів шляхом їх комбінації із набагато більшим ефектом, ніж від кожного зокрема. Це дає ефект одночасного поліпшення усіх трибомеханічних характеристик пар тертя.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив ресурсу колінчастого вала на строк служби двигунів транспортної техніки
    (НТУ "ХПІ", 2015) Кравченко, Сергій Олександрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Посвятенко, Едуард Карпович; Гончаров, Віктор Григорович; Шейко, О. І.
  • Ескіз
    Документ
    Технологія дискретного зміцнення для поверхонь деталей
    (НТУ "ХПІ", 2015) Кравченко, Сергій Олександрович; Посвятенко, Едуард Карпович; Ткачук, Микола Анатолійович; Гончаров, Віктор Григорович; Шеремет, В. М.; Олейник, О. К.; Демиденко, В. І.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення ресурсу тепловозів на базі технології дискретного зміцнення деталей форсованих дизелів
    (НТУ "ХПІ", 2010) Посвятенко, Едуард Карпович; Гончаров, Віктор Григорович; Дяченко, Світлана Степанівна; Ткачук, Микола Анатолійович
    Представлено результати дослідження процесу дискретного зміцнення чавунних і сталевих деталей типу колінчатий вал двигунів важких машин. Показано вплив нової технології через комплекс фізико-механічних і експлуатаційних характеристик на підвищення ресурсу двигуна й машини в цілому.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток методів зміцнення найбільш навантажених деталей - шлях до підвищення технічних і тактико-технічних характеристик машин
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Бєлов, М. Л.; Шейко, О. І.; Демиденко, В. І.; Д'яченко, С. С.; Посвятенко, Едуард Карпович; Гончаров, Віктор Григорович
    У роботі на основі теоретико-множинного підходу запропоновані нові концепція і методи підвищення ресурсу серії двигунів і спеціальної техніки шляхом створення нових технологій зміцнення поверхонь їхніх деталей, а також у вирішенні низки фундаментальних і прикладних завдань. Розроблена концепція узагальненого параметричного моделювання складних механічних систем при нечітких критеріях, аналізу процесів та синтезу нових технологій зміцнення для збільшення ресурсу серії двигунів і агрегатів спеціальної техніки. Науково обґрунтовані матеріали, режими та параметри процесів зміцнення для розроблених методів дискретного зміцнення, корундування та іонного бомбардування зі створенням мікронаноструктур та проектно-технологічні рішення при створенні та ремонті двигунів і агрегатів спеціальної техніки.
  • Ескіз
    Документ
    Числове обгрунтування параметрів дискретного зміцнення високонавантажених деталей машин
    (НТУ "ХПІ", 2011) Посвятенко, Едуард Карпович; Д'яченко, С. С.; Гончаров, Віктор Григорович; Ткачук, Микола Анатолійович; Шеремет, В. М.; Кохановська, О. В.; Кравченко, С. О.
    У статті описано розв’язання задачі аналізу напружено-деформованого стану дискретно зміцнених деталей машин. Результати цих досліджень можуть бути покладені в основу при визначенні технологічних режимів зміцнення високонавантажених деталей машин.