Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1705

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmm-sapr

Від 2005 року кафедра має назву "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин”, попередня назва – кафедра "Теорія механізмів, машин і роботів" (від 1991), первісна назва – кафедра "Теорія механізмів і машин" (від 1920).

Кафедра "Теорія механізмів і машин" створена у 1920 році після злиття Жіночого політехнічного інституту з Харківським технологічним. Першим завідувачем кафедри став професор Яків Лазарович Геронімус, який суттєво вплинув на розвиток наукової школи з теорії механізмів і машин.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 7 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з навчальної дисципліни "Теорія механізмів і машин" (розділ "Синтез плоских шарнірно-важільних механізмів")
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Зінченко, Олена Іванівна; Зарубіна, Алла Олександрівна; Гречка, Ірина Павлівна
    При вивченні теми курсу ТММ “Синтез плоских шарнірно-важільних механізмів” теоретичні навички закріплюються при виконанні розділу курсового проєкту. Методичні вказівки дають змогу поглибити знання з цієї теми, так як складають додатковий матеріал для самостійного вивчення. Особливо суттєвою допомогою є ознайомлення з методичними вказівками під час дистанційного навчання студентів та під час проведення занять у вигляді ділової гри. У методичних вказівках до виконання розділу “Синтез плоских шарнірно-важільних механізмів” наведені основні теоретичні визначення і послідовність розрахунків для різних типів шарнірно-важільних механізмів. Шарнірно-важільні механізми – це дуже широкий клас механізмів, який застосовується у багатьох машинних агрегатах і проектуванню та аналізу таких механізмів приділяється половина часу, виділеного студентам на виконання курсового проекту. Метою даних методичних вказівок є закріплення та поглиблення теоретичних знань шляхом самостійного опанування розв’язків задач геометричного синтезу плоских шарнірно-важільних механізмів різних видів.
  • Ескіз
    Документ
    Теорія механізмів і машин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кротенко, Галина Анатоліївна; Зінченко, Олена Іванівна; Зарубіна, Алла Олександрівна
    При вивченні теми курсу ТММ „Кулачкові механізми” теоретичні навички закріплюються при виконанні розділу курсового проекту на тему „Синтез кулачкового механізму”. У методичних вказівках до виконання цього розділу наведені основні теоретичні визначення і послідовність виконання розрахунків і креслень. Кулачкові механізми широко використовуються у техніці. Основною їх перевагою є те, що за допомогою них можна забезпечити будь-який закон руху вихідної ланки. Вони є невід’ємною частиною багатьох машинних агрегатів, а тому доцільно розглядати синтез цих механізмів. Метою даних методичних вказівок є надання студентам навичок проектування різних видів кулачкових механізмів; закріплення та поглиблення тео ретичних знань шляхом самостійного розв’язання задачі синтезу кулачкових механізмів.
  • Ескіз
    Документ
    Теорія механізмів і машин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2012) Зінченко, Олена Іванівна; Кротенко, Галина Анатоліївна; Єрьоменко, Сергій Борисович
    Дані методичні вказівки призначені для виконання розрахунково-графічної роботи студентами факультету дистанційного навчання. Наданий план виконання цієї роботи, коротка теоретична довідка до виконання розді лів завдання, контрольні питання до розділів, приклад виконання розрахунково-графічної роботи і самі завдання. Розрахунково-графічна робота присвячена синтезу механізмів з вищими кінематичними парами. До таких відносять зубчасті і кулачкові механізми. Синтез – це проектування нових механізмів, виходячи з необхідних умов замовника. Навчальна робота студента-заочника складається із вивчення теоретичного матеріалу, виконання і здачі лабораторних робіт та розрахунково графічної роботи, яка складається з двох задач, здачі екзамену. Для закріплення вивченого теоретичного матеріалу студенти можуть користуватися коротким довідником з курсу “Теорія механізмів і машин”. До лабораторних робіт студенти можуть підготуватися, використо вуючи методичні вказівки до лабораторних робіт з курсу “Теорія механізмів і машин”. Для успішного виконання і здачі розрахунково-графічної роботи студенти повинні освоїти теоретичний матеріал та практичний матеріал курсу. В цьому їм допоможуть дані методичні вказівки. До екзамену з курсу ТММ допускаються студенти, які виконали і за хистили лабораторні роботи та розрахунково-графічну роботу.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розділу курсового проєкту "Кінематичне дослідження шарнірно-важільного механізму" (Етап побудови кінематичної схеми)
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Зінченко, Олена Іванівна; Кротенко, Галина Анатоліївна; Бондаренко, Олексій Вікторович; Воронцов, Сергій Миколайович
    Дані методичні вказівки призначені для виконання студентами першого розділу курсового проєкту, присвяченого кінематичному аналізу плоского шарнірно-важільного механізму. Щоб здійснити ці розрахунки, необхідно спочатку побудувати кінематичну схему механізму. Побудові кінематичної схеми і присвячені дані методичні вказівки.У цих методичних вказівках надана покрокова інструкція побудови кінематичної схеми для різних видів шарнірно-важільних механізмів. Для успішного виконання і здачі цієї частини курсового проекту студенти повинні освоїти теоретичний та практичний матеріал. В цьому їм допоможуть дані методичні вказівки.Метою даних методичних вказівок є надання студентам навичків побудови кінематичних схем у ряді положень механізму, знаходження «мертвих» положень механізмів та ходу вихідного повзуна, а також закріплення та поглиблення теоретичних знань шляхом самостійного розв’язання задачі побудови кінематичної схеми механізму.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки з організації ділової гри "Конструкторське бюро" з дисципліни "Теорія машин і механізмів"
    (Моделіст, 2019) Зінченко, Олена Іванівна; Сєриков, Володимир Іванович; Бондаренко, Олексій Вікторович
    Відповідно до сучасних вимог вищої освіти реалізація навчального процесу має передбачати проведення занять в інтерактивних та активних формах. Впровадження інтерактивних форм навчання – один з найважливіших напрямів вдосконалення підготовки студентів у сучасному ВНЗ. Використання інтерактивних підходів є найбільш ефективним шляхом, що сприяє навчанню студентів. Тому основні методичні інновації пов'язані сьогодні із застосуванням саме інтерактивних методів навчання, в яких слухачі включаються в досліджувану ситуацію, що спонукає іх до активних дій, переживають стан успіху і певним чином мотивують свою поведінку.