Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1705

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmm-sapr

Від 2005 року кафедра має назву "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин”, попередня назва – кафедра "Теорія механізмів, машин і роботів" (від 1991), первісна назва – кафедра "Теорія механізмів і машин" (від 1920).

Кафедра "Теорія механізмів і машин" створена у 1920 році після злиття Жіночого політехнічного інституту з Харківським технологічним. Першим завідувачем кафедри став професор Яків Лазарович Геронімус, який суттєво вплинув на розвиток наукової школи з теорії механізмів і машин.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 7 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Захисні покриття для технологічного забезпечення механічних характеристик легованих сталей при термохімічному навантаженні
    (Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, 2016) Брагіна, Людмила Лазарівна; Литвиненко, Олександр Віталійович; Ткачук, Микола Анатолійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Веретельник, Олег Вікторович
  • Ескіз
    Документ
    Проблемні аспекти проектних досліджень легкоброньованих машин та шляхи забезпечення їхніх тактико-технічних характеристик
    (Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, 2016) Вакуленко, В. В.; Ткачук, Микола Анатолійович; Литвиненко, Олександр Віталійович; Бруль, С. Т.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз реакції легкоброньованих машин на дію поліімпульсних сил
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Миколайович; Набоков, Анатолій Володимирович; Литвиненко, Олександр Віталійович; Ткачук, Ганна Володимирівна; Рікунов, Олег Миколайович; Куценко, Сергій Володимирович; Панченко, Володимир Васильович; Кислиця, Денис Валерійович
    У сучасних умовах в арміях різних країн широко застосовуються легкоброньовані машини із потужними модулями озброєння. Ці модулі оснащаються малокаліберними автоматичними гарматами, які мають темп стрільби кілька сотень пострілів на хвилину і високий рівень сил віддачі. Більш того, існують тенденції як до зростання темпу стрільби, так – і калібру озброєння(а, відповідно, і сил віддачі). Враховуючи, що модулі озброєння опираються на остов машини, який має більш високі характеристики податливості, ніж бойові машини важкої категорії за масою, актуальною стає проблема визначення реакції системи«модуль озброєння – бронекорпус – підвіска» на дію зусиль віддачі із метою забезпечення, з одного боку, міцності бронекорпусів, а, з іншого, – зниження навантажень на систему наведення і стабілізації озброєння при здійсненні стрільби. Для дослідження реакції елементів легкоброньованих машин на дію реактивних сил віддачі при здійсненні пострілів чергою із бойових модулів побудовані чисельні моделі із невеликою кількістю ступенів вільності. Із використанням цих моделей досліджена реакція динамічної системи на дію низки імпульсів. Ці імпульси викликані дією сил віддачі при здійсненні пострілів із бойових модулів. Установлені характерні особливості часових розподілів переміщень певних точок системи, що досліджується.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні основи та практика проектно-технологічного забезпечення тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин на основі комп'ютерного моделювання
    (НТУ "ХПІ", 2016) Ткачук, Микола Анатолійович; Шейко, Олександр Іванович; Набоков, Анатолій Володимирович; Грабовський, Андрій Володимирович; Литвиненко, Олександр Віталійович
    З метою вирішення проблеми проектно-технологічного забезпечення тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин розроблені теоретичні основи комп'ютерного моделювання процесів та станів найбільш навантажених і відповідальних конструкцій цих машин. При цьому враховуються різні важливі чинники, які раніше не враховувалися. Зокрема, це проектно-технологічні параметри бронекорпусів: вони впливають на міцність, жорсткість захищеність та динамічні властивості цих бронекорпусів. Шляхом цілеспрямованого варіювання параметрів досягається потрібний рівень тих чи інших тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин. Наведені ілюстрації досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема забезпечення тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин: підходи, моделі та методи
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ткачук, Микола Анатолійович; Литвиненко, Олександр Віталійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Цебрюк, Іван Вікторович
    Отримала рішення актуальна науково-практична проблема розробки теоретичних основ проектно-технологічного забезпечення тактико-технічних характеристик легкоброньованих машин (ЛБМ) шляхом обґрунтування технічних рішень бронекорпусів за критеріями захищеності, міцності, жорсткості, віброзбудливості від дії комплексу уражаючих чинників, що має велике значення для бронетанкобудування України. На основі розвитку методу узагалненого параметричного моделювання та поширення його на проектно-технологічні рішення розроблений новий підхід до забезпечення заданих тактико-технічних характеристик ЛБМ. Він полягає в їх забезпеченні як результату взаємодії та взаємовпливу конструктивних рішень, технологічних режимів і умов виробництва. При цьому вперше множина технологічних чинників залучена як така, що певною мірою визначає рівень ТТХ, і як варійована, шукана.