Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1705
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmm-sapr
Від 2005 року кафедра має назву "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин”, попередня назва – кафедра "Теорія механізмів, машин і роботів" (від 1991), первісна назва – кафедра "Теорія механізмів і машин" (від 1920).
Кафедра "Теорія механізмів і машин" створена у 1920 році після злиття Жіночого політехнічного інституту з Харківським технологічним. Першим завідувачем кафедри став професор Яків Лазарович Геронімус, який суттєво вплинув на розвиток наукової школи з теорії механізмів і машин.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 7 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Упровадження технології дискретного зміцнення для збільшення ресурсу елементів конструкцій військової та цивільної мобільної техніки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Марченко, Андрій Петрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Веретельник, Олег Вікторович; Кравченко, Сергій Олександрович; Ткачук, Микола Миколайович; Хлань, Олександр Володимирович; Литвин, Борис Якович; Заворотній, Антон Валерійович; Шуть, Олександр ЮрійовичДокумент Підшипниковий вузол(ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2020) Марченко, Андрій Петрович; Кравченко, Сергій Олександрович; Пильов, Володимир Олександрович; Ткачук, Микола АнатолійовичВинахід належить до галузі машинобудування і стосується елементів і вузлів технічних виробів з підшипниками ковзання, зокрема підшипників колінчатих валів двигунів внутрішнього згоряння. Підшипниковий вузол утворено шийкою вала, поверхня якої має кільцевий поясок зносостійкого покриття, яке виконане у вигляді дискретно розташованих на відстані одна від одної по колу і вздовж осі вала ділянок, та вкладишем багатошарової конструкції з основним робочим шаром і поверхневим шаром припрацювання, причому твердість основного робочого шару вкладиша є меншою за твердість дискретно розташованих ділянок кільцевого пояска та основного матеріалу поверхні шийки вала. Ширина кільцевого пояска поверхні шийки вала є не меншою за ширину вкладиша. При довільному положенні поверхні шийки вала відносно вкладиша кільцевий поясок контактує із вкладишем дискретно-континуально дискретно розташованими ділянками, максимальний розмір кожної дискретно розташованої ділянки кільцевого пояска в радіальному напрямі шийки вала перевищує товщину поверхневого шару припрацювання вкладиша, а твердість поверхневого шару припрацювання вкладиша перевищує твердість дискретно розташованих ділянок кільцевого пояска поверхні шийки вала. Винахід забезпечує підвищення ресурсу підшипникового вузла шляхом зменшення зношення вкладиша та підвищення стабільності масляного шару в підшипниковому вузлі, що уповільнює процес зношення поверхонь пари тертя.Документ Аналіз напружено-деформованого стану дискретно зміцнених деталей машинобудівних конструкцій(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Марченко, Андрій Петрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Ткачук, Микола Миколайович; Грабовський, Андрій Володимирович; Веретельник, Олег ВікторовичЗ метою підвищення міцності та довговічності деталей машинобудівних конструкцій застосовуються різноманітні методи і способи. Одним із найбільш ефективних методів обробки є дискретне зміцнення поверхневих шарів деталей машин. Він полягає у нанесенні на поверхню елемента конструкції методом електроіскрового індентування архіпелагу зон, які містять матеріали із високими трибомеханічними властивостями. Такі зони сприймають більше навантаження порівняно із номінальним. За рах унок більш високих властивостей матеріалу цих зон забезпечується міцність, знижується тертя і зношуваність, а також підвищується довговічність контактуючих елементів машин. Для дослідження напружено-деформованого стану дискретно зміцнених деталей здійснені чисельні дослідження на основі методу скінченних елементів. Визначені основні закономірності розподілу напружень і пружних переміщень у зонах дискретного зміцнення та у прилеглих областях. На цій основі обґрунтовуються рекомендації стосовно підвищення технічних характеристик виробів із дискретно зміцненими елементами.Документ Технологія дискретного та комбінованого зміцнення для збільшення ресурсу елементів конструкцій військової та цивільної мобільної техніки: визначення параметрів на основі комп'ютерного моделювання(НТУ "ХПІ", 2017) Марченко, Андрій Петрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Веретельник, Олег Вікторович; Гончаров, Віктор Григорович; Кохановська, Ольга Владиславівна; Храмцова, Ірина Яківна; Головін, Андрій Михайлович; Шеманська, Вікторія ВікторівнаУ статті описане розроблення та впровадження у виробництво нової комплексної енергозберігаючої технології виготовлення і ремонту на базі дискретного зміцнення відповідальних важконавантажених деталей військових та цивільних машин. Вона дає змогу підвищити ресурс та імпортозаміщення матеріалів, а також зменшити витрати енергії як на етапі виготовлення, так і при їх експлуатації. Розроблені рекомендації щодо режимів обробки деталей з використанням технологій дискретного зміцнення, які забезпечують підвищення енергоефективності на етапі виготовлення та експлуатації деталей машин.Документ Інноваційні технології композиційного зміцнення поверхні елементів виробів для оборонної та енергетичної галузей(НТУ "ХПІ", 2017) Марченко, Андрій Петрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Соболь, Олег Валентинович; Посвятенко, Едуард Карпович; Хлань, Олександр Володимирович; Шейко, Олександр Іванович; Бабіч, О. О.; Фрід, О. Ю.; Погрібний, Микола Андрійович; Кравченко, Сергій ОлександровичДля вирішення актуальної та важливої проблеми підвищення міцності деталей бойових броньованих машин та інших об’єктів військової та цивільної техніки розроблено метод дискретного зміцнення. Крім того, розроблено та досліджено технології інтенсивного холодного пластичного деформування, спрямованого мікродугового оксидування, інноваційної високощільної вакуумно-плазмової обробки, комплексної обробки струмами високої частоти та термічного впливу, а також комплексного застосування декількох технологій у одному технологічному процесі.Документ Енергоефективні технології дискретного зміцнення для підвищення ресурсу елементів конструкцій військової та цивільної мобільної техніки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Шейко, Олександр Іванович; Бєлов, Микола Львович; Марченко, Андрій Петрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Веретельник, Олег Вікторович; Гончаров, Віктор ГригоровичУ роботі розроблені науково-технічні основи підвищення ресурсу та забезпечення міцності, довговічності, високих технічних і тактико-технічних характеристик серії двигунів і агрегатів для спеціальної техніки за рахунок створення і впровадження гами технологій зміцнення робочих поверхонь контактуючих деталей. Наукова новизна представленої роботи полягає в тому, що в ній на основі теоретико-множинного підходу запропоновані нові концепція і методи підвищення ресурсу серії двигунів і спеціальної техніки шляхом створення нових технологій зміцнення поверхонь їхніх деталей, а також у вирішенні серії фундаментальних і прикладних завдань. Науково-практична значимість роботи полягає в розробці принципово нових технічних рішень щодо забезпечення високої міцності та ресурсу деталей високонавантажених пар двигунів і агрегатів спеціальної техніки. Розроблена та впроваджена у виробництво (виготовлення й ремонт) спеціальної техніки гама методів зміцнення, які, порівняно із традиційними, суттєво (у 2-4 рази) підвищують ресурс, міцність та стійкість. Запропоновано спосіб посилення дії кожного з названих методів шляхом їх комбінації із набагато більшим ефектом, ніж від кожного зокрема. Це дає ефект одночасного поліпшення усіх трибомеханічних характеристик пар тертя.Документ Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" та науковий супровід розробок бронетанкобудівної галузі України(НТУ "ХПІ", 2016) Вакуленко, В. В.; Шейко, О. І.; Марченко, Андрій Петрович; Ткачук, Микола Анатолійович