Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1705

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmm-sapr

Від 2005 року кафедра має назву "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин”, попередня назва – кафедра "Теорія механізмів, машин і роботів" (від 1991), первісна назва – кафедра "Теорія механізмів і машин" (від 1920).

Кафедра "Теорія механізмів і машин" створена у 1920 році після злиття Жіночого політехнічного інституту з Харківським технологічним. Першим завідувачем кафедри став професор Яків Лазарович Геронімус, який суттєво вплинув на розвиток наукової школи з теорії механізмів і машин.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 7 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Комп'ютерне моделювання динамічних процесів і станів в елементах бойових машин
    (Національна академія Національної гвардії України, 2019) Ткачук, Микола Анатолійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Миколайович; Васильєв, Антон Юрійович; Прокопенко, Микола Вікторович; Сєриков, Володимир Іванович; Рікунов, Олег Миколайович
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз контактної взаємодії тіл із близькими та співпадаючими поверхнями
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Миколайович; Прокопенко, Микола Вікторович; Саверська, Марія Сергіївна; Ткачук, Микола Анатолійович; Льозний, Олег Сергійович
  • Ескіз
    Документ
    Вплив властивостей проміжних шарів на контактну взаємодію тіл із близькими (майже співпадаючими) поверхнями
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Грабовський, Андрій Володимирович; Васильєв, Антон Юрійович; Прокопенко, Микола Вікторович; Ткачук, Микола Миколайович; Саверська, Марія Сергіївна; Ткачук, Микола Анатолійович
  • Ескіз
    Документ
    Чутливість міцнісних, жорсткісних та динамічних характеристик консольного ротора до варіювання проектних параметрів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Ткачук, Микола Анатолійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Миколайович; Прокопенко, Микола Вікторович; Шуть, Олександр Юрійович; Ліпейко, Андрій Іванович; Литвин, Борис Якович; Овчаров, Єгор Миколайович; Мосніцька, Дар’я Валеріївна
    У роботі описано аналіз чутливості міцнісних, жорсткісних та динамічних характеристик консольного ротора до варіювання проектних параметрів. Контролюється рівень пружних переміщень робочого колеса та критичні швидкості обертання роторної частини. Варіюються швидкість обертання вала, матеріал робочого колеса. Для об’єктів типу роторних систем із консольним розташуванням робочого колеса введено до розгляду не один, а набір критеріїв, які мають бути враховані у ході досліджень подібного типу об’єктів. Установлені залежності радіальних та осьових переміщень від кутових швидкостей обертання та модуля пружності матеріалу робочого колеса. Також визначені тенденції зміни першої та другої критичних швидкостей обертання від модуля пружності, частот обертання ротора та густини матеріалу робочого колеса. На цій основі роз-роблені рекомендації стосовно визначення проектних параметрів роторної частини нагнітача повітря із консольно розташованим робочим колесом.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз реакції тестових просторових конструкцій корпусів легкоброньованих машин на дію серії імпульсів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Ткачук, Микола Анатолійович; Набоков, Анатолій Володимирович; Грабовський, Андрій Володимирович; Рікунов, Олег Миколайович; Ткачук, Микола Миколайович; Марусенко, Світлана Іванівна; Храмцова, Ірина Яківна; Кохановська, Ольга Владиславівна; Прокопенко, Микола Вікторович; Льозний, Олег Сергійович; Чала, Юлія Сергіївна
    У роботі описані моделі, методи та результати досліджень реакції тестових просторових конструкцій корпусів легкоброньованих машин на дію серії імпульсів на етапі проектних досліджень. Пропонується здійснювати цей аналіз у два етапи. На першому етапі із використанням спрощених еквівалентних моделей визначається їх реакція на серію імпульсних впливів. На основі аналізу результатів досліджень установлюються закономірності впливу варійованих параметрів на характеристики міцності та жорсткості. На другому етапі здійснюється аналіз реальної конструкції на дію серії імпульсних впливів із залученням більш складної скінченно-елементної моделі певного корпусу легкоброньованої машини. За рахунок такого поєднання етапів стає можливим суттєво прискорити дослідження при збереженні високої точності чисельного моделювання.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунково-експериментальне визначення жорсткості системи "вал – підшипникові опори" компресора нагнітача повітря
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Ткачук, Микола Миколайович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Шуть, Олександр Юрійович; Ліпейко, Андрій Іванович; Прокопенко, Микола Вікторович; Литвин, Борис Якович; Гулюк, Олександр Олександрович; Вервейко, Наталя Костянтинівна; Овчаров, Єгор Миколайович
    Для визначення жорсткості системи "вал – підшипникові опори" компресора нагнітача повітря застосовано розрахунково- експериментальний метод. Цей метод полягає у паралельному здійсненні чисельних та експериментальних досліджень напружено-деформованого стану досліджуваного об’єкту. Варійованими є жорсткісні характеристики підшипникових опор. Порівнювалися величини переміщень у характерних точках вала та підшипникових опор. За результатами досліджень визначені параметри досліджуваної системи «вал – підшипникові опори» компресора нагнітача повітря. Варіювався кут повороту тіл кочення у підшипниках. Визначено його вплив на прогини вала та підшипникових опор. Установлено також, що внаслідок пружного деформування вала переміщення його консольного кінця нижче, ніж переміщення підшипникових опор.