Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1705

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmm-sapr

Від 2005 року кафедра має назву "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин”, попередня назва – кафедра "Теорія механізмів, машин і роботів" (від 1991), первісна назва – кафедра "Теорія механізмів і машин" (від 1920).

Кафедра "Теорія механізмів і машин" створена у 1920 році після злиття Жіночого політехнічного інституту з Харківським технологічним. Першим завідувачем кафедри став професор Яків Лазарович Геронімус, який суттєво вплинув на розвиток наукової школи з теорії механізмів і машин.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 7 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення міцності тонкостінних конструкцій із підвищеними технічними характеристиками
    (НТУ "ХПІ", 2019) Ткачук, Микола Анатолійович; Шейченко, Роман Ігорович; Бондаренко, Марина Олександрівна; Ткачук, Микола Миколайович; Грабовський, Андрій Володимирович; Танченко, Андрій Юрійович; Шеманська, Вікторія Вікторівна; Хлань, Олександр Володимирович; Шуть, Олександр Юрійович; Малакей, Андрій Миколайович
    Робота присвячена удосконаленню методів і моделей для проектного забезпечення міцності тонкостінних машинобудівних конструкцій при дії комплексу експлуатаційних навантажень. Обґрунтування раціональних параметрів і конструктивних рішень для тонкостінних машинобудівних конструкцій здійснюється за критеріями мінімізації маси, зниження напружень, підвищення терміну експлуатації. Ураховуються апроксимації залежностей критеріальних величин, що поступово локалізуються, від варійованих параметрів. Узагальненими параметрами виступають структура, проектно-технологічні рішення для тонкостінних машинобудівних конструкцій, конструктивні параметри і експлуатаційні режими. При цьому забезпечується розв'язання задач одиничного аналізу, багатоваріантних досліджень, а також обґрунтування раціональних проектно-технологічних рішень. На розвиток відомих підходів розглянуті наступні узагальнення: уніфікація, доцільність, ефективність, ідентифікація навантажень, прогнозування, відлаштування. Здійснена алгоритмізація запропонованих методів розрахунку напружено-деформованого стану тонкостінних машинобудівних конструкцій на основі поєднання переваг універсальних і спеціальних систем. Проведено розв'язання низки прикладних задач. Обґрунтовано раціональні проектні параметри інноваційних тонкостінних машинобудівних конструкцій. Представлено результати експериментальних досліджень інноваційних вагону-цистерни, вагону-платформи і крана-перевантажувача, які спроектовано і виготовлено на основі впровадження рекомендацій за підсумками досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Численное моделирование напряженно-деформированного состояния инновационных тонкостенных машиностроительных конструкций
    (НТУ "ХПИ", 2017) Шейченко, Роман Игоревич; Ткачук, Николай Анатольевич; Бондаренко, Марина Александровна; Лунев, Евгений Александрович
    В работе описаны результаты численного моделирования напряженно-деформированного состояния тонкостенных машиностроительных конструкций. На примере вагона-цистерны для перевозки жидкой серы исследовано влияние различных вариантов нагружения и конструктивных параметров на прочность элементов вагона. Обоснованы рекомендации по техническим решениям инновационного вагона-цистерны.
  • Ескіз
    Документ
    Инновационные изделия: разработка, исследования, оптимизация
    (НТУ "ХПИ", 2017) Ткачук, Николай Анатольевич; Чепурной, Анатолий Данилович; Шейченко, Роман Игоревич; Граборов, Роман Викторович; Бондаренко, Марина Александровна; Саверская, Мария Сергеевна; Лунев, Евгений Александрович
    В статье описаны методы обоснования проектных решений при создании инновационных тонкостенных машиностроительных конструкций по критериям обеспечения прочности с одновременным повышением уровня их технических характеристик на примере вагона-цистерны для перевозки метанола. По итогам многовариантных исследований рекомендован набор параметров, соответствующих комплексу действующих норм и критериев по показателям прочности. Предложенный в работе подход адаптирован к проектным исследованиям инновационных изделий и соединяет в себе, с одной стороны, новаторские методы, модели и средства синтеза проектных решений, а с другой – нацеленность на соблюдение всех действующих жестких норм и стандартов.
  • Ескіз
    Документ
    Методологические основы расширенных прочностных и динамических исследований при испытаниях длиннобазных платформ
    (Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2015) Сенько, Вениамин Иванович; Макеев, Сергей Валерьевич; Чепурной, Анатолий Данилович; Литвиненко, Александр Витальевич; Шейченко, Роман Игоревич; Граборов, Роман Викторович; Ткачук, Николай Анатольевич; Чубань, Марина Александровна
    В статье предложен новый подход, соединяющий регламентированный объем испытаний и дополнительные исследования объектов подвижного состава железных дорог на примере длиннобазной платформы. Проиллюстрированы отдельные этапы исследований. Предложенная методология исследований применима для широкого множества объектов, в первую очередь – вагонов, вагонов-платформ, вагонов-цистерн.