Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1705

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmm-sapr

Від 2005 року кафедра має назву "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин”, попередня назва – кафедра "Теорія механізмів, машин і роботів" (від 1991), первісна назва – кафедра "Теорія механізмів і машин" (від 1920).

Кафедра "Теорія механізмів і машин" створена у 1920 році після злиття Жіночого політехнічного інституту з Харківським технологічним. Першим завідувачем кафедри став професор Яків Лазарович Геронімус, який суттєво вплинув на розвиток наукової школи з теорії механізмів і машин.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 7 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Проблемні аспекти динаміки та напружено-деформованого стану висообертових елементів двигунів бронетанкової техніки
    (Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного, 2020) Крилас, В. Д.; Литвин, Борис Якович; Ткачук, Микола Анатолійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Миколайович
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальні дослідження міцності прямозубих передач з еволютним зачепленням
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Протасов, Роман Васильович; Устиненко, Олександр Віталійович; Бондаренко, О. В.; Левін, Н. О.
  • Ескіз
    Документ
    Високотехнологічні рішення для елементів військових та цивільних машин на основі комбінованих методів зміцнення
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Ткачук, Микола Миколайович; Грабовський, Андрій Володимирович; Веретельник, Олег Вікторович; Васильєв, Антон Юрійович; Кислиця, Денис Валерійович
  • Ескіз
    Документ
    Інтегровані системи моделювання процесів і станів у елементах бойових броньованих машин
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Ткачук, Микола Анатолійович; Бібік, Д. В.; Веретельник, Олег Вікторович; Лісовол, Яна Миколаївна; Шуть, Олександр Юрійович; Ліпейко, Андрій Іванович; Цендра, Георгій Вікторович; Шевченко, Андрій Валерійович
  • Ескіз
    Документ
    Методи, моделі та результати досліджень контактної взаємодії складнопрофільних тіл із урахуванням залежності характеристик матеріалу проміжних шарів від історії навантаження
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Ткачук, Микола Миколайович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Сєриков, Володимир Іванович; Волошина, Ірина Олександрівна; Андрусенко, Андрій Володимирович
    У роботі описано удосконалені методи аналізу контактної взаємодії складнопрофільних тіл та напружено-деформованого стану із нелінійними проміжними шарами, властивості яких залежать від історії навантаження. Ці методи побудовані на основі розвитку варіаційного принципу Калькера у частині розширення множини варійованих чинників за рахунок параметрів історії навантаження. Для цього побудовано удосконалену дворівневу модель контактної взаємодії складнопрофільних тіл, яка поєднує, на відміну від традиційних однорівневих підходів, мікро- та макромоделі. Ці моделі є взаємопов’язаними та більш адекватно описують поведінку матеріалів нелінійних шарів при багатоциклових навантаженнях. Додаткові параметри напружено-деформованого стану, які долучені до множини внутрішніх змінних, більш адекватно описують залежність фізико-механічних властивостей від поточного стану та історії навантаження, чим у традиційних підходах нехтують. Ці додаткові параметри створюють можливості для удосконалення концепції формування розв’язувальних співвідношень для аналізу контактної взаємодії тіл. На основі доповненої системи розв’язувальних співвідношень установлені закономірності зміни розподілу контактного тиску і напружено-деформованого стану складнопрофільних тіл залежно від геометричної форми на мікро- та макрорівнях та фізико-механічних властивостей матеріалів.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження напружено-деформованого стану та власних частот і форм коливань мостових конструкцій
    (НТУ "ХПІ", 2019) Ананьїн, Євгеній Сергійович; Ляшенко, Анастасія Сергіївна; Протасов, Роман Васильович; Грабовський, Андрій Володимирович
    Розглянуто процес створення моделі прототипу арочного залізничного моста і розрахунок його власних частот і форм коливань і напружено-деформований стан на всіх етапах проектування. Для моделювання геометрії використовується програмний комплекс Аutodesk Іnventor, а для розрахунку скінченно-елементної моделі - Autodesk Nastran In-CAD та Autodesk Simulation Mechanical. На основі геометричних даних створено балкову модель моста для двох залізничних колій. За допомогою аналізу напружено-деформованого стану підібрано профілі для певних груп елементів конструкції в умовах рівного запасу міцності. Використовуючи параметри балкової моделі, побудовано поверхневу модель для більш точного аналізу напружено-деформованого стану, особливо в місцях з'єднань декількох профілів. Розрахунок власних частот і форм коливань здійснюється на кожному етапі модернізації (вдосконалення) геометричних параметрів моста для перевірки цілісності скінченно-елементної моделі. На завершення наведені власні частоти конструкції будуть використані при подальшому проектуванні залізничного полотна.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація трансмісії гусеничного транспортера-тягача МТ-ЛБ за масою
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Клочков, Ілля Євгенович; Бондаренко, Олексій Вікторович; Устиненко, Олександр Віталійович
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунок напружено-деформованого стану стрічки гусеничного траку всюдиходу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Грабовський, Андрій Володимирович; Купрін, С. В.; Киричук, Дмитро Валентинович
  • Ескіз
    Документ
    Навчальна програма дисципліни "Коливання механічних систем"
    (НТУ "ХПІ", 2009)
    Вивчення дисципліни “Коливання механічних систем” спрямоване на формування знань загальних методів використання основних законів та принципів механіки, закріплення знань з основних методів побудови математичних моделей зі скінченим числом ступенів свободи, правил зведень навантажень, жорсткісних та інерційних характеристик, а також визначення динамічних навантажень цих систем, пошуку нових оптимальних розв’язань задач, що виникають при розробці, технічній реалізації і експлуатації сучасних транспортних засобів. Дисципліна “Коливання механічних систем” є базовою дисципліною в системі підготовки бакалаврів за спеціальністю 6.080405 “Інформаційні технології проектування”, має інженерну спрямованість.
  • Ескіз
    Документ
    Навчальна програма з дисципліни "Прикладна теорія пружності"
    (НТУ "ХПІ", 2009)
    При вивченні дисципліни “Основи прикладної теорії пружності” ставиться мета навчити студентів основам інженерного розрахунку елементів різноманітних конструкцій машин і механізмів на міцність, жорсткість і стійкість при дії постійного, змінного у часі або ударного навантаження з урахуванням при цьому умов роботи цих елементів.