Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1705

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmm-sapr

Від 2005 року кафедра має назву "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин”, попередня назва – кафедра "Теорія механізмів, машин і роботів" (від 1991), первісна назва – кафедра "Теорія механізмів і машин" (від 1920).

Кафедра "Теорія механізмів і машин" створена у 1920 році після злиття Жіночого політехнічного інституту з Харківським технологічним. Першим завідувачем кафедри став професор Яків Лазарович Геронімус, який суттєво вплинув на розвиток наукової школи з теорії механізмів і машин.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 7 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження розподілів контактного тиску і напружено-деформованого стану елементів конструкцій торсіонних валів підвіски бойових броньованих машин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ткачук, Микола Миколайович; Зінченко, Олена Іванівна; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Льозний, Олег Сергійович
    У роботі показано необхідність урахування чинника сумісного взаємовпливу контактної взаємодії та пластичного деформування у зоні головки торсіонного вала на міцність торсіонних валів підвіски бойових броньованих машин задля досягнення поліпшення технічних рішень елементів систем підресорювання легкоброньованих машин, та, відповідно, тактико-технічних характеристик рухливості. Проведений аналіз впливу варіювання властивостей матеріалів та форми контактуючих поверхонь на контактну взаємодію та напружено-деформований стан торсіонних валів.
  • Ескіз
    Документ
    Аналітичний огляд досліджень та розробок елементів систем підресорювання бронемашин легкої категорії за масою (оглядова стаття)
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Зінченко, Олена Іванівна
    Проведений аналіз матеріалів з питань проєктування бронемашин легкої категорії. Розглянуті основні математичні моделі з моделювання динамічних процесів, напружено-деформованого стану у системі "бойовий модуль – корпус – підвіска". Проаналізовані публікації по проєктуванню торсіонних валів підвіски. Оскільки на сьогоднішній день відсутня відповідна теоретична база для розв'язання задач параметричного синтезу елементів систем підресорювання, а існуючі математичні моделі потребують вдосконалення, то ставляться основні задачі, які потребують розв'язання або вдосконалення існуючих рішень. Також потрібні такі розробки, які б враховували технічні рішення, процеси і стани, етапи виготовлення, умови експлуатації та бойового застосування, тобто такі, що відображали б усі етапи життєвого циклу елементів систем підресорювання легких броньованих машин.
  • Ескіз
    Документ
    Методи підвищення технічних і тактико-технічних характеристик на основі дискретного зміцнення найбільш навантажених деталей
    (Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, 2016) Шейко, Олександр Іванович; Бєлов, Микола Львович; Кравченко, Сергій Олександрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Веретельник, Олег Вікторович
  • Ескіз
    Документ
    Проблемні аспекти проектних досліджень легкоброньованих машин та шляхи забезпечення їхніх тактико-технічних характеристик
    (Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, 2016) Вакуленко, В. В.; Ткачук, Микола Анатолійович; Литвиненко, Олександр Віталійович; Бруль, С. Т.
  • Ескіз
    Документ
    Комп'ютерне моделювання динамічних процесів і станів в елементах бойових машин
    (Національна академія Національної гвардії України, 2019) Ткачук, Микола Анатолійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Миколайович; Васильєв, Антон Юрійович; Прокопенко, Микола Вікторович; Сєриков, Володимир Іванович; Рікунов, Олег Миколайович
  • Ескіз
    Документ
    Інтегровані системи моделювання процесів і станів у елементах бойових броньованих машин
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Ткачук, Микола Анатолійович; Бібік, Д. В.; Веретельник, Олег Вікторович; Лісовол, Яна Миколаївна; Шуть, Олександр Юрійович; Ліпейко, Андрій Іванович; Цендра, Георгій Вікторович; Шевченко, Андрій Валерійович
  • Ескіз
    Документ
    Методика та алгоритм оптимізації трансмісії гусеничного транспортера-тягача МТ-ЛБ за масою
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Клочков, І. Є.; Устиненко, Олександр Віталійович
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунково-експериментальне дослідження контактної взаємодії складнопрофільних тіл
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Ткачук, Микола Анатолійович; Мартиненко, Олександр Вікторович; Ткачук, Ганна Володиміровна; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Миколайович; Бондаренко, Марина Олександрівна; Мухін, Д. С.
  • Ескіз
    Документ
    Проектно-технологічно-виробниче забезпечення технічних характеристик елементів бойових броньованих машин
    (НТУ "ХПІ", 2018) Хлань, Олександр Володимирович; Заворотній, Антон Валерійович; Малакей, Андрій Миколайович; Набоков, Анатолій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Ганна Володиміровна; Васильєв, Антон Юрійович
    У роботі отримала розв'язання науково-практична задача розробки теоретичних основ проектно-технологічно-виробничого забезпечення технічних і тактико-технічних характеристик елементів бойових броньованих машин та технологічних систем для їх виготовлення шляхом обґрунтування технічних рішень за критеріями точності виготовлення, міцності, жорсткості, довговічності та працездатності у процесі виготовлення, експлуатації та бойового застосування. Розвинено та адаптовано метод узагальненого параметричного моделювання у частині розширення множини чинників, які враховуються при визначенні та підвищенні тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин. Зокрема, до цієї множини чинників залучено ще й технологічно-виробничі параметри. Цілеспрямованим варіюванням цих параметрів пропонується досягти відповідних тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив варійованих параметрів на власні коливання бронекорпусів легкоброньованих машин
    (НТУ "ХПІ", 2018) Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Мерецька, К. О.; Ткачук, Микола Миколайович; Васильєв, Антон Юрійович; Бондаренко, Марина Олександрівна; Скрипченко, Наталя Борисівна
    У статті описано застосування методу лінеаризації власних частот і форм коливань бронекорпусів легкоброньованих машин за варійованими проектними параметрами. Шляхом цілеспрямованого варіювання параметрів бронекорпусів пропонується відлаштуватися від резонансних режимів збудження. При цьому можна поліпшити розташування зон максимальних значень напружень. Вони можуть бути зміщені від зварних швів тонкостінних елементів. Цим досягається підвищення міцності та жорсткості бронекорпусів. Це дає можливість забезпечити високі технічні та тактико-технічні характеристики легкоброньованих машин, оскільки бронекорпуси є основними силовими, компонувальними та захисними елементами цих машин. У результаті створюються теоретичні основи розв'язання прикладних задач, які виникають при проектуванні, технологічній підготовці та освоєнні виробництва легкоброньованих машин.