Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1705
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmm-sapr
Від 2005 року кафедра має назву "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин”, попередня назва – кафедра "Теорія механізмів, машин і роботів" (від 1991), первісна назва – кафедра "Теорія механізмів і машин" (від 1920).
Кафедра "Теорія механізмів і машин" створена у 1920 році після злиття Жіночого політехнічного інституту з Харківським технологічним. Першим завідувачем кафедри став професор Яків Лазарович Геронімус, який суттєво вплинув на розвиток наукової школи з теорії механізмів і машин.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 7 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Расчет и исследование статических и динамических характеристик электродвигателя привода вращения заготовки круглошлифовального станка(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Сизый, Юрий Анатольевич; Сталинский, Дмитрий Витальевич; Чайка, Эдуард Григорьевич; Ушаков, Александр Николаевич; Щербинина, Татьяна ЕвгеньевнаВ статье представлено определение и численный расчет параметров математической модели двигателя постоянного тока с независимым возбуждением мод. 2ПД100МУХЛ4. Моделирование выполнено на основе разработанной структурной схемы двигателя в виде передаточных функций и связей между ними, что позволило получить визуальное наблюдение за угловой скоростью ротора двигателя и током якорной цепи Jя. В соответствии с ограничениями Jя в зависимости от продолжительности работы двигателя в установившемся режиме получено максимально допустимое значение момента сопротивления на роторе двигателя равное 5Нм. Модель двигателя дополнена устройствами обратной связи по скорости – тахогенератором и тиристорным преобразователем, а также электронным потенциометром, что в совокупности позволяет уменьшить всплески тока в переходных режимах и обеспечить стабильное значение настраиваемой скорости . Полученные результаты позволят выполнить анализ динамики крутильной системы привода вращения заготовки без упрощения модели двигателя, как это обычно делается.Документ Комплексный анализ механизма, входящего в технологическую цепочку для транспортировки грузов(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2019) Жережон-Зайченко, Юрий Викторович; Калинин, Павел Николаевич; Сериков, Владимир ИвановичРешение задачи выбора рационального сочетания характеристик механизмов, входящих в технологическую цепочку для транспортировки грузов, основывается на кинематическом, динамическом и силовом анализе. Однако, при комплексном решении проблемы соответствия нового изделия критерию улучшения его характеристик необходимо учитывать множество факторов и параметров. Создание адекватной математической модели, позволяющей рассматривать и исследовать указанное множество и их влияние на поведение механизма, значительно облегчает процесс достижения указанной задачи. Исследование влияния передаточных отношений зубчатых зацеплений, определение необходимых параметров механизма позволяет выбрать наилучшие сочетания с целью достижения заданных характеристик как быстродействия, так и безударной работы. Для исследования динамики указанных объектов применяется единый подход, основанный на использовании унифицированной математической модели.Документ Комплексна математична модель побудови тривимірних тактичних діаграм на місцевості та її програмна реалізація(НТУ "ХПІ", 2018) Дудар, Євген Євгенович; Шаталов, Олег Євгенович; Васильєв, Антон Юрійович; Куценко, Сергій ВолодимировичВ роботі наведено методику створення математичної моделі розрахунку інтегральних параметрів захищеності, яка пропонується до застосування для вирішення задач із побудови тактичних діаграм захищеності бойових машин легкої категорії ваги, більш наближених до реальних бойових дій. Під час створення математичних моделей інтегральних параметрів запропоновано крім базового параметру "загальної площі", з якої можливе ураження машини, ввести ряд похідних контрольованих параметрів. Одним з таких параметрів є "мінімальна гарантована" та "максимально можлива відстань", з якої можливо ураження елементів бронекорпусу. Крім того, вперше вводяться параметри: "загальна оцінка небезпеки" та "щільність зони ураження". Такі інтегральні характеристики стосуються конкретного конструктивного рішення для конкретного положення машини на конкретній місцевості. В ході виконання розрахунків використовуються дані про геометрію машин та місцевості. Розроблена комплексна математична модель оцінки захищеності бойових машин легкої категорії ваги від стрілецької зброї та її компоненти. Створено спеціалізований програмно-модельний комплекс "Бузок", орієнтований на проведення легкоброньованих досліджень з оцінки рівня бойових машин легкої категорії ваги від стрілецької зброї калібрів до 14,5 мм включно, з можливістю урахування реальної геометрії корпусу, геометрії місцевості і засобів додаткового бронювання. Виконано ряд розрахунків, метою яких є демонстрація працездатності розробленої методики та створеного на її основі спеціалізованого програмно-модельного комплексу "Бузок".Документ Новые подходы к математическому моделированию процессов выдавливания в условиях вихревого течения(НТУ "ХПИ", 2009) Евстратов, В. А.; Кротенко, Галина Анатольевна; Левченко, Владимир НиколаевичПриведены результаты теоретического анализа процесса выдавливания деталей с переменной по периметру толщиной стенки. Рассмотрено радиальное течение, которое приводит к образованию фестонов. Проанализировано вихревое течение металла.Документ Дослідження напружено-деформованого стану каркасу кузова автобуса в умовах моделювання його тестового випробування на пасивну безпечність(НТУ "ХПІ", 2014) Бондаренко, Марина ОлександрівнаУ статті розглянуто види натурних випробувань пасажирських автобусів на пасивну безпечність та детально описана методика визначення реакції каркасу пасажирського автобуса на тестове зусилля відповідно до одного з випробувань комп’ютерними засобами. Розв’язання здійснено на основі нелінійної математичної моделі, що включає три види одночасно діючих нелінійностей (геометричну, фізичну та структурну), з використанням методу скінченних елементів. Наведено аналіз отриманих результатів. У ході досліджень установлені залежності прогину силового каркасу від величини діючого зусилля. Визначено, що початковий варіант силової структури кузова автобуса не відповідає вимогам пасивної безпеки. Запропоновані рекомендації щодо підсилення каркасу. На конкретному прикладі продемонстрована ефективність комп’ютерних засобів, що дають змогу створити віртуальний випробувальний стенд на пасивну безпеку автобусів.Документ Изгиб полосы с учетом больших перемещений и влияния продольных усилий(НТУ "ХПИ", 2014) Атрошенко, Александр АлександровичДанная работа посвящается анализу изгиба полосы с учетом больших перемещений и влияния продольных усилий. Проектирование различных конструкций, в которых применяются тонкостенные элементы, в том числе – панели, затрагивает множество отраслей машиностроения. Такое широкое применение тонкостенных конструкций требует совершенствования методов их расчета и проектирования. В данной работе рассматривается задача, представляющая собой исследование тонкостенной полосы, размеры которой максимально приближены к размерам полосы, выделенной из панели металлического зернохранилища. Данная работа включает в себя создание математической модели с применением конечно-разностного метода, исследование полосы на изгиб с учетом умеренных прогибов, а также определение продольных усилий.