Кафедра "Геометричне моделювання та комп'ютерна графіка"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3172
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/gmkg
Дисципліни графічної підготовки "Нарисна геометрія", "Машинобудівне креслення" і "Малювання" викладались з моменту заснування НТУ “ХПІ” – з 1885 року. Першим лектором курсу "Нарисна геометрія" був професор Костянтин Олексійович Андрєєв. Кафедра "Геометричне моделювання та комп'ютерна графіка" заснована у 1930 році (первісна назва – кафедра "Нарисна геометрія і машинобудівне креслення", першим завідувачем якої став Андрєєв Віктор Лаврентієвіч). У подальшому змінювала назви на "Нарисна геометрія та графіка", "Нарисна геометрія та інженерна графіка").
Кафедра "Геометричне моделювання та комп’ютерна графіка" здійснює загальну інженерну графічну підготовку студентів з 1 по 5 курс. Підготовка фахівців орієнтована на підприємства, які створюють, обслуговують, використовують системи комп’ютерної графіки; підприємства медіа-спрямованості та інтернет-спрямованості.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
p align="justify">У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 10 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 9 – доцента.Переглянути
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та самостійної роботи з навчальної дисципліни "Комп'ютерна графіка та веб-дизайн"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шеліхова, Інеса Борисівна; Краєвська, Олена ОлександрівнаНова інформаційна технологія досягла такого розвитку, що, напевне, не залишилося сфер людського життя, які не задіяні в глобальній мережі Інтернет. Наразі інтерес до мережі Інтернет продовжує зростати. Розроблений у роки інформаційного вибуху, Iнтернет стає невід'ємною частиною життя більшості людей усього світу. Якісний сайт стає важливим, а у деяких галузях – єдиним засобом досягнення економічних, політичних, соціальних, рекламних та інших цілей. Якісний сайт відрізняється від інших сайтів глобальної мережі такими рисами: висока якість інформаційного наповнення й грамотність його подачі; оригінальність і естетична привабливість зовнішнього вигляду сторінок; доступність змісту сайту для максимально широкого кола користувачів поза залежністю від застосовуваних ними типів пристроїв і версій браузерів, а також від обмежень за станом здоров'я; ергономічність елементів користувальницького інтерфейсу сайта, що забезпечує високу ефективність, але водночас легкість і невимушеність взаємодії відвідувача з веб-ресурсом; надійність і безпека використовуваних технологічних рішень, чітка погодженість роботи всіх компонентів; бездоганне пророблення всіх деталей і нюансів. В основі створення Web-сторінок лежать найпростіші мови програмування, що базуються на HTML-кодах. HTML – це мова розмітки документа, що дозволяє форматувати та верстати сторінки, використовуючи різноманітну інформацію (текстову, графічну, звукову). Технології Web використовуються як створення персональних чи рекламних сайтів Web, містять інформативний, цікавий чи розважальний матеріал для публічного споживання. Швидше вони стають важливим засобом підтримки фундаментальних бізнес-процесів сучасних організацій, що підтримують операційні та управлінські функції. Знання основних принципів, а також практика та навчання дозволяють створювати ефективні та цікаві веб-сайти.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та самостійної роботи з навчальної дисципліни "Основи графічної композиції у віртуальному середовищі"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Краєвська, Олена Олександрівна; Шеліхова, Інеса БорисівнаЛюдина, яка переглянула безліч сайтів в інтернеті з різними видами верстки, структури і дизайну, після поверхневого вивчення принципів роботи в графічних редакторах, як правило, спочатку приходить до помилкової думки, що веб-дизайн - це не що інше, як відображення особистого смаку на сторінках сайтів. Здається, що створити дизайн не складно, і потрібно всього лише освоїти кілька графічних редакторів, щоб отримати курну і творчу професію, що приносить непоганий дохід. На жаль, багато новачків схильні до цієї помилки. Ця професія не є простою і перспективною заміною будь-якої іншої професії. В даному випадку все не так просто. У самому понятті слова «дизайн» є визначення, що створювати дизайн - значить, перш за все, займатися художнім будівництвом. Незважаючи на велику частку творчості, ця діяльність підпорядкована певним суворим законам і правилам, по суті, це і є проектування. Дизайн - це серйозна сфера діяльності, яка має кілька напрямків: графічний дизайн, рекламний дизайн, промисловий дизайн і т.д. Веб-дизайн вважається одним з видів графічного дизайну. Тому, якщо мета - навчитися якісно оформляти сторінки, то обов'язково потрібно спочатку вивчити графічний дизайн. Веб-дизайн – це планування та створення візуальної сторони веб-сайту. Сюди входить розробка макета сайту, структури веб-сторінок, призначеного для користувача інтерфейсу, зручна навігація, вибір ідеальних колірних поєднань, шрифтів, зображень, анімації та інших графічних елементів. Веб-дизайн - це мистецтво створення ефективних і привабливих веб-сторінок. Сучасний веб-дизайн прагне поєднати естетику з функціональністю, щоб створити приємний і зручний досвід. Важливо розуміти, що веб-дизайн — це не лише візуальна привабливість, а й те, як користувачі взаємодіють із контентом.Документ Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з курсу "Теорія ймовірностей"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Матюшенко, Микола Васильович; Федченко, Ганна Валеріївна; Шеліхова, Інеса БорисівнаМетодичні вказівки містять умови задач залікового завдання у рамках курсу «Теорія ймовірностей », що викладається студентам спеціальності 122 «Комп’ютерні науки» у ННІКМПФМ. Теорія ймовірностей є важливою частиною математичної освіти випускника будь-якого технічного університету. Імовірнісні методи широко застосовуються при вирішенні великого числа інженерних, економічних, фінансових, природно - наукових завдань. Разом з тим, при самостійному вивченні теорії ймовірностей студент стикається зі значними труднощами, оскільки хороші підручники і задачники з теорії ймовірностей не завжди доступні , і вони часто орієнтовані на роботу студента з викладачем. Особливо це відноситься до методів рішення імовірнісних завдань. Справа в тому, що на відміну від інших розділів математики, завдання з теорії ймовірностей важко розбити на невелике число типових завдань. Незважаючи на розбиття завдань по розділах , до яких вони належать, часто зустрічаються завдання, що вимагають оригінальних міркувань . Студент нерідко зустрічається з ситуацією, коли він просто не уявляє, з чого слід почати вирішення завдання. У методичні вказівки включені приклади розв’язання задач по кожній з тематик. Крім того вказівки містять 26 варіантів контрольної роботи з теорії ймовірностей. Завдання ставляться, до найбільш важливих розділів стандартного курсу теорії ймовірностей .Документ Методичні вказівки до лабораторних занять з курсів "Основи математичного та геометричного моделювання в комп’ютерній графіці" та "Основи геометричного моделювання"(2023) Федченко, Ганна Валеріївна; Шеліхова, Інеса Борисівна; Матюшенко, Микола ВасильовичМетодичні вказівки містять варіанти завдань у рамках курсів «Основи математичного та геометричного моделювання в комп’ютерній графіці» та «Основи геометричного моделювання», що викладаються студентам інженерно-фізичного інституту спеціальності 122 «Комп’ютерні науки» вибіркового блоку «Геометричне моделювання та графічні інформаційні технології». Формування зображення і різноманітні дії над ним вимагають від користувача відомої математичної грамотності. Геометричні поняття, формули, які стосуються плоскому і тривимірним випадках, грають в комп'ютерній графіці особливу роль. Принципи аналітичної, диференціальної геометрії в з'єднанні з весь час зростаючими можливостями обчислювальної техніки є тією частиною комп'ютерної графіки, що завжди розвивається. У методичні вказівки включені варіанти завдань лабораторної роботи «Побудова кривих. Іграшка», приклад виконання, розглянуті методи за допомогою яких можна розв’язати цю задачу, а саме метод Лагранжа, метод Ньютона - метод розділених різниць, побудови кривих Без'є.Документ Етапи розробки дизайну веб-сайту(2023) Шеліхова, Інеса Борисівна; Краєвська, Олена ОлександрівнаПослідовність створення сайту та чітке опрацювання етапів – запорука успіху всього проекту. Кожен етап створення сайту – це кропітка робота, за яку відповідальний кожен розробник з команди веб-студії проекту. У цій статті ми розглянемо, як відбувається поетапна розробка сайту та детально розпишемо порядок створення веб-сайтів.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт засобами СУБД MySQL(ТОВ "НТМТ", 2022) Сімонова, Ольга Геннадіївна; Охотська, Олена Вадимівна; Шеліхова, Інеса БорисівнаТеперішній етап розвитку систем управління базами даних (СУБД) характеризується появою нової технології доступу до даних Інтернет. Основна відмінність цього підходу від технології клієнт-сервер у тому, що відпадає необхідність використання спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення. Для роботи з віддаленою базою даних використовується стандартний браузер Інтернету. При цьому вбудований у завантажуванні користувачем HTML-сторінки код, написаний зазвичай мовою Java, Java-script, PНР та інших, відстежує всі дії користувача за допомогою SQL-запитів до бази даних. Зручність цього підходу призвела до того, що він став використовуватися не тільки для віддаленого доступу до баз даних, але й для користувачів локальної мережі підприємства. Прості завдання обробки даних, не пов'язані зі складними алгоритмами, що вимагають узгодженої зміни даних у багатьох взаємопов'язаних об'єктах, досить просто та ефективно можуть бути побудовані за цією архітектурою. У будь-якій сучасній СУБД, що підтримує реляційну модель, для обробки даних використовується стандартизована мова SQL, прообраз якої був створений в IBM в 70-х роках 20-го століття для перевірки можливостей моделі даних Едгара Кодда в рамках експериментальної СУБД System R. Спочатку мова називалася SEQUEL, але через конфлікт торгових марок пізніше була перейменована в SQL. У своїй основі SQL є декларативною мовою, тобто дозволяє вказати, що хочете зробити – які дані з яких таблиць і в якому вигляді отримати, а як це робити – в якому порядку вихідні дані рахувати і як обробити для виведення бажаного результату – залишається на розсуд СУБД. СУБД МуSQL з'явилася як безкоштовна система, що працює на потужних, але не дуже дорогих персональних комп’ютерах, що надає в розпорядження користувачів значну обчислювальну потужність і широкий вибір операційних систем. Така СУБД дозволяє дістати доступ до баз даних організаціям й індивідуальним користувачам. Спілкуватися з СУБД МуSQL можна за допомогою мов Реrl і РНР та локального сервера Араche.Документ Методичні вказівки до лабораторних занять та самостійної роботи студентів спеціальності 263 "Цивільна безпека" з курсу "Програмні засоби обробки інформації в охороні праці"(ТОВ "НТМТ", 2022) Шеліхова, Інеса Борисівна; Сімонова, Ольга Геннадіївна; Охотська, Олена ВадимівнаВ сучасному інформаційному суспільстві спеціаліст повинен відповідати певним вимогам, а також розвивати наявність таких умінь, як виділяти з інформації головне і другорядне; бачити інформацію в цілому, а не фрагментарно; встановлювати асоціативні зв'язки між інформаційними повідомленнями; інтерпретувати інформацію, отримані результати, передбачати і прогнозувати наслідки прийнятих рішень. Ринок праці висуває вимоги не тільки до рівня фундаментальних знань потенційного працівника взагалі, а й до рівня його професійної компетенції. Дисципліна Програмні засоби обробки інформації є однією з фундаментальних дисциплін, яка орієнтує студентів на використання комп'ютерної техніки у майбутній професіональній діяльності. Мета – формування у майбутніх фахівців сучасного рівня інформаційної та комп’ютерної культури, набуття практичних навичок роботи з сучасною комп’ютерною технікою і використання сучасних інформаційних технологій для розв’язання різноманітних задач в практичній діяльності за фахом. Місце дисципліни у навчальному процесі. Вивченню дисципліни передує викладання дисципліни "Інформатика", яка починається ще в середніх освітніх установах. Задачі вивчення дисципліни: - розвиток алгоритмічного мислення та нарощування інтелектуального потенціалу студентів; - формування уявлень про можливості використання ПК у власній та суміжних спеціальностях; - опанування навичками спілкування з ПК, достатніми для роботи з автоматизованими навчальними програмами, здійснення обчислень при виконанні різних завдань, розв'язання учбових і професійних задач за допомогою пакетів прикладних програм загального та спеціального призначення; - опанування прийомами розробки, налагодження, документування програм, необхідних для вирішення не дуже складних задач з урахуванням майбутньої спеціальності.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та самостійної роботи студентів спеціальності 122 "Комп'ютерні науки" з курсу "Інтернет технології комп'ютерної графіки та анімації"(ТОВ "НТМТ", 2021) Сімонова, Ольга Геннадіївна; Шеліхова, Інеса БорисівнаДля отримання і відправки даних в мережі Internet використовуються формати даних JSON і XML. JSON – простий текстовий формат обміну даними, заснований на мові програмування JavaScript. Як і багато інших текстові формати JSON легко читається людьми. XML — мова розмітки, який визначає набір правил для кодування документів в форматі, який читається людиною і читається машиною. В XML застосовуються теги, що задаються користувачами. Саме тому, що кожен користувач здатний і вільний створити розмітку, яка йому потрібна в конкретній ситуації, мова і називається розширюваним. За структурою цей тип документа складається з дерева елементів, де ці елементи мають вміст і атрибути. За рахунок того, що файл містить текстову інформацію, він редагується в багатьох текстових редакторах. Документи в форматах HTML і XML містять дані, укладені в теги, але на цьому схожість між двома мовами закінчується. У форматі HTML теги визначають оформлення даних – розташування заголовків, початок абзацу і т. д. У форматі XML теги визначають структуру і зміст даних – те, чим вони є. При описі структури та змісту даних стає можливим їх повторне використання декількома способами. Можна використовувати одну систему для генерації даних та позначки їх тегами в форматі XML, а потім обробляти ці дані в будь-яких інших системах незалежно від клієнтської платформи або операційної системи. Завдяки такій сумісності XML є основою однієї з найпопулярніших технологій Але, JSON має ряд переваг: • X ML в имагає в ідкриття т а з акриття т егів, а J SON використовує пари ім’я/значення, чітко позначені «{"і"}» для об’єктів, «["і"]» для масивів, «,» (кому) для поділу пари і «:» (двокрапка) для відділення імені від значення; • при однаковому обсязі інформації JSON майже завжди значно менше, що призводить до більш швидкої передачі і обробці; • JSON є підмножиною JavaScript, тому код для його аналізу та упаковки цілком природно вписується в код JavaScript. Вважається, що формат JSON був розроблений американським програмістом Дугласом Крокфордом, який відомий як постійний учасник розвитку мови JavaScript, творець текстового формату обміну даними JSON і автор різних пов’язаних з JavaScript інструментів. Дуглас Крокфорд зробив цей формат популярним в 2001 році. За іншою версією, формат не винайшли, а просто «відкрили». У презентації розробникам з «Yahoo!» Крокфорд розкрив секрет про те, що JSON використовувався ще раніше в браузері Netscape ще в 1996 році. Мета роботи: набути навичок створення програм на мові JavaScript з використанням формату JSON і методів JavaScript для роботи з JSON.