Кафедра "Геометричне моделювання та комп'ютерна графіка"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3172

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/gmkg

Дисципліни графічної підготовки "Нарисна геометрія", "Машинобудівне креслення" і "Малювання" викладались з моменту заснування НТУ “ХПІ” – з 1885 року. Першим лектором курсу "Нарисна геометрія" був професор Костянтин Олексійович Андрєєв. Кафедра "Геометричне моделювання та комп'ютерна графіка" заснована у 1930 році (первісна назва – кафедра "Нарисна геометрія і машинобудівне креслення", першим завідувачем якої став Андрєєв Віктор Лаврентієвіч). У подальшому змінювала назви на "Нарисна геометрія та графіка", "Нарисна геометрія та інженерна графіка").

Кафедра "Геометричне моделювання та комп’ютерна графіка" здійснює загальну інженерну графічну підготовку студентів з 1 по 5 курс. Підготовка фахівців орієнтована на підприємства, які створюють, обслуговують, використовують системи комп’ютерної графіки; підприємства медіа-спрямованості та інтернет-спрямованості.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

p align="justify">У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 10 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 9 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 35
  • Ескіз
    Документ
    Принципи створення 3D об'єктів та персонажів
    (Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, 2020) Лубенець, А. В.; Сімонова, Ольга Геннадіївна
    Розглянуто деякі з сфер застосування тривимірної графіки у повсякденному житті, етапи та технології розробки 3d моделі та всього проекту.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та самостійної роботи "Конструювання об'єктів в інформаційних графічних системах"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Адашевська, Ірина Юріївна
    Системи графічного моделювання – це спеціалізоване програмне забезпечення, створене для розробки, редагування та візуалізації графічних об’єктів, таких як 2D і 3D моделі, анімаційні об’єкти, текстури, освітлення та інші візуальні елементи. Ці інструменти є потужними засобами для створення візуальних уявлень різноманітних об’єктів і процесів. Вони дозволяють професіоналам не тільки візуалізувати свої ідеї, але й проводити детальний аналіз, оптимізацію та симуляцію реальних об’єктів і процесів. Тривимірне моделювання, також відоме як 3D-моделювання, використовується для створення об’ємних тривимірних об’єктів у спеціальних комп’ютерних програмах. Існують два основних типи 3D-моделювання: полігональне і параметричне.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та самостійної роботи з навчальної дисципліни "Комп'ютерна графіка та веб-дизайн"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шеліхова, Інеса Борисівна; Краєвська, Олена Олександрівна
    Нова інформаційна технологія досягла такого розвитку, що, напевне, не залишилося сфер людського життя, які не задіяні в глобальній мережі Інтернет. Наразі інтерес до мережі Інтернет продовжує зростати. Розроблений у роки інформаційного вибуху, Iнтернет стає невід'ємною частиною життя більшості людей усього світу. Якісний сайт стає важливим, а у деяких галузях – єдиним засобом досягнення економічних, політичних, соціальних, рекламних та інших цілей. Якісний сайт відрізняється від інших сайтів глобальної мережі такими рисами: висока якість інформаційного наповнення й грамотність його подачі; оригінальність і естетична привабливість зовнішнього вигляду сторінок; доступність змісту сайту для максимально широкого кола користувачів поза залежністю від застосовуваних ними типів пристроїв і версій браузерів, а також від обмежень за станом здоров'я; ергономічність елементів користувальницького інтерфейсу сайта, що забезпечує високу ефективність, але водночас легкість і невимушеність взаємодії відвідувача з веб-ресурсом; надійність і безпека використовуваних технологічних рішень, чітка погодженість роботи всіх компонентів; бездоганне пророблення всіх деталей і нюансів. В основі створення Web-сторінок лежать найпростіші мови програмування, що базуються на HTML-кодах. HTML – це мова розмітки документа, що дозволяє форматувати та верстати сторінки, використовуючи різноманітну інформацію (текстову, графічну, звукову). Технології Web використовуються як створення персональних чи рекламних сайтів Web, містять інформативний, цікавий чи розважальний матеріал для публічного споживання. Швидше вони стають важливим засобом підтримки фундаментальних бізнес-процесів сучасних організацій, що підтримують операційні та управлінські функції. Знання основних принципів, а також практика та навчання дозволяють створювати ефективні та цікаві веб-сайти.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та самостійної роботи з навчальної дисципліни "Основи графічної композиції у віртуальному середовищі"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Краєвська, Олена Олександрівна; Шеліхова, Інеса Борисівна
    Людина, яка переглянула безліч сайтів в інтернеті з різними видами верстки, структури і дизайну, після поверхневого вивчення принципів роботи в графічних редакторах, як правило, спочатку приходить до помилкової думки, що веб-дизайн - це не що інше, як відображення особистого смаку на сторінках сайтів. Здається, що створити дизайн не складно, і потрібно всього лише освоїти кілька графічних редакторів, щоб отримати курну і творчу професію, що приносить непоганий дохід. На жаль, багато новачків схильні до цієї помилки. Ця професія не є простою і перспективною заміною будь-якої іншої професії. В даному випадку все не так просто. У самому понятті слова «дизайн» є визначення, що створювати дизайн - значить, перш за все, займатися художнім будівництвом. Незважаючи на велику частку творчості, ця діяльність підпорядкована певним суворим законам і правилам, по суті, це і є проектування. Дизайн - це серйозна сфера діяльності, яка має кілька напрямків: графічний дизайн, рекламний дизайн, промисловий дизайн і т.д. Веб-дизайн вважається одним з видів графічного дизайну. Тому, якщо мета - навчитися якісно оформляти сторінки, то обов'язково потрібно спочатку вивчити графічний дизайн. Веб-дизайн – це планування та створення візуальної сторони веб-сайту. Сюди входить розробка макета сайту, структури веб-сторінок, призначеного для користувача інтерфейсу, зручна навігація, вибір ідеальних колірних поєднань, шрифтів, зображень, анімації та інших графічних елементів. Веб-дизайн - це мистецтво створення ефективних і привабливих веб-сторінок. Сучасний веб-дизайн прагне поєднати естетику з функціональністю, щоб створити приємний і зручний досвід. Важливо розуміти, що веб-дизайн — це не лише візуальна привабливість, а й те, як користувачі взаємодіють із контентом.
  • Ескіз
    Документ
    Інженерна графіка. Нанесення розмірів на креслениках деталей
    (НТМТ, 2023) Адашевська, Ірина Юріївна; Краєвська, Олена Олександрівна; Матюшенко, Микола Васильович
    Навчальний посібник містить теоретичний довідковий матеріал з таких розділів інженерної графіки як, графічні правила нанесення розмірів на креслениках з урахуванням геометричної форми деталі, взаємного положення деталей складеної одиниці, а також нанесення розмірів на креслениках з урахуванням технологї їх виготовлення. Призначено для студентів технічних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Тенденції розвитку направлення Vitrual YouTuber
    (ТОВ "Друкарня Мадрид", 2023) Курбатова, Л. К.; Воронцова, Дар'я Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз інструментарію моделювання у програмних комплексах Autodesk 3Ds Max та Blender
    (ТОВ "Друкарня Мадрид", 2023) Воронцова, Дар'я Володимирівна; Маслаковець, А. Б.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка підходу до вибіркового пошуку об'єктів на зображеннях
    (Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Богдана Хмельницького, 2023) Власенко, Володимир Олександрович; Дашкевич, Андрій Олександрович; Воронцова, Дар'я Володимирівна; Охотська, Олена Вадимівна
  • Ескіз
    Документ
    Узагальнений підхід до вибіркового пошуку об'єктів на зображеннях
    (Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Богдана Хмельницького, 2023) Власенко, Володимир Олександрович; Дашкевич, Андрій Олександрович; Воронцова, Дар'я Володимирівна; Охотська, Олена Вадимівна
    Роботу присвячено процесу дослідження та розробці власного підходу для розпізнавання обʼєктів на зображеннях у випадках вибіркового пошуку. У сучасному світі у сфері комп’ютерного зору та обробки зображень, розпізнавання об’єктів є одним із найважливіших напрямків досліджень. Застосування нейронних мереж, таких як YOLO (You Only Look Once) та R-CNN (Region-based Convolutional Neural Network), виявилося дуже ефективним у вирішенні цієї задачі. Ці алгоритми здатні знаходити об’єкти на зображеннях та повертати обмежувальні рамки, які точно описують ці об’єкти. Однак, у деяких випадках, коли ми працюємо з інтерактивними програмами, наприклад, обираємо об’єкт, клацаючи або торкаючись розпізнаної області, виникає проблема вибору правильного об’єкта та його обмежувальної рамки. Це може вплинути на точність визначення обраного об’єкта в контексті вибіркового пошуку. Виникає необхідність знайти таку область пошуку, яка дозволить нам належним чином визначити обраний об’єкт, особливо у випадку перетину обмежувальних рамок. Ефективний підхід до визначення розміру області пошуку та візуалізація процесу дослідження можуть покращити точність і швидкість вибору об’єктів, забезпечуючи більш зручний та ефективний пошук об’єктів на зображеннях. Ми пропонуємо вирішення проблеми перетину обмежувальних рамок, що виникає при роботі нейронних мереж типу YOLO та R-CNN, розробивши метод оцінки оптимального розміру області пошуку, який дозволить знайти відповідний об’єкт та його обмежувальну рамку та пропонуємо узагальнений підхід до візуалізації процесу дослідження, що дозволить наочно представити перекриття обмежувальних рамок та полегшить вибір оптимального об’єкта. Для підтвердження ефективності запропонованого методу ми проводимо експерименти на відповідному наборі даних та порівнюємо їх. Результати таких досліджень можуть мати значний практичний вплив на розробку систем розпізнавання об’єктів і покращення їх функціональності в цілому. Майбутні дослідження можуть фокусуватися на розширенні набору даних для випадків вибіркового пошуку, включаючи різні сценарії перекриття обмежувальних рамок та об’єктів з різною формою та розмірами.
  • Ескіз
    Документ
    3D objects creation approaches
    (Khmelnytskyi national university, 2021) Vorontsova, Darya; Dashkevych, Andrii; Fedchenko, Hanna; Tiahlo, Vladislav
    In this paper are discussed the application of 3D technologies, which are reflected in various areas of life, such as education, science, engineering and entertainment industry. The use of 3D technology in the educational process can significantly increase its efficiency by bringing the virtual computer environment closer to the real three-dimensional world. But for now the use of augmented reality in teaching is only gaining momentum. Many applications are still quite primitive, but developers are actively working on their refinement, increasing the amount of educational content, improving quality. It is not entirely clear what the basic steps of 3D modeling are for importing a model into augmented reality. Today there are a large number of areas of application of 3D models. The question is whether it is possible to use a single algorithm for all models and which. The aim of this work is to increase the level of use of 3D technologies in the educational process for an effective and external interactive way of providing information. In the course of the work the methods of creating 3D content for different areas of application such as game industry, 3D visualization, 3D printing, AR projects, holographic fans, preliminary assessment of technical properties of the product and etc were considered. Data analysis has been shown that for each area of application 3d contenthas its own requirements and features. This information was identified and presented in the form of a comparative table. Based on the analysis of modern methods of developing 3D content for different applications, it was proposed to combine the requirements for creating 3D models of individual areas. Based on the proposed combination, a small experiment was performed. 3D model of the character for the children audio-encyclopedic stories educational application was designed. The obtained models were also integrated in the augmented reality environment. After analyzing the relevant indicators, we concluded that the requirements for 3D content in these areas are the same. The paper also structured the main stages for creating 3D models of different applications, which in turn brings clarity and clarity to the process of developing 3D content for further import into AR training projects.