Кафедра "Деталі машин та гідропневмосистеми"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2806

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dmpm

Від 2017 року кафедра має назву "Деталі машин та гідропневмосистеми" після приєднання до неї кафедри "Гідропневмоавтоматика та гідропривод", попередня назва – "Деталі машин і прикладна механіка", первісна назва – "Деталі машин".

Кафедра "Деталі машин" (від 1902) веде своє походження з механічного відділення Харківського практичного технологічного інституту, на якому викладався загальний курс "Опір матеріалів і побудова машин". У 1894 р. вперше було введено читання спеціального курсу "Деталі машин", який викладав організатор і перший директор інституту професор Віктор Львович Кирпичов (1845-1913 р.). Подальша – "Деталі машин і прикладна механіка" (від 1985) – після об’єднання кафедри "Деталі машин" з кафедрою "Технічна механіка". Першим очільником кафедри «Деталі машин» (1902–1926) був професор Тир Вадим Ерастович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту, забезпечує загальноінженерну і спеціальну підготовку студентів технічних спеціальностей. Кафедра є колективним членом Міжнародної асоціації фахівців-гідравліків.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Конструкція болтового з'єднання з вирівнюванням навантаження по витках різі
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2020) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Татьков, Володимир Вікторович; Клітной, Володимир Вікторович; Бородін, Дмитро Юрійович; Наумов, Олександр Іванович
    Конструкція болтового з'єднання з вирівнюванням навантаження по витках різі містить болт, з’єднувані деталі і гайку. Болт в середній частині має зменшений діаметр у порівнянні з нарізною частиною і заглиблення симетричної форми з боковими криволінійними профілями в торцевій частині, а гайка має осьову проточку, що утворює опорну і різьбову частини, причому остання із протилежного до різі боку виконана за криволінійним профілем.
  • Ескіз
    Документ
    Спосіб діагностики коліс зубчатих передач за зміною твердості металу їх торців в зонах можливого руйнування
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2020) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Татьков, Володимир Вікторович; Клітной, Володимир Вікторович; Бородін, Дмитро Юрійович; Наумов, Олександр Іванович
    Спосіб діагностики коліс зубчастих передач за зміною твердості металу їх торців в зонах можливого руйнування шляхом порівняння отриманих значень з гранично досяжною величиною. Вибирають число дослідів не менш п'яти з однаковими часовими інтервалами, виконують три-п'ять вимірів в кожному досліді на відстані не менше 3-х діаметрів відбитків від зміцненого шару.
  • Ескіз
    Документ
    Циліндричний роликопідшипник з полімерним сепаратором цільної конструкції на шістнадцять вікон
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович
    Циліндричний роликопідшипник з полімерним сепаратором цільної конструкції на шістнадцять вікон складається із зовнішнього і внутрішнього кілець, роликів, сепаратора з розміщеними на двогранних перемичках кінцевими уступами трикутної форми, причому перемички сепаратора мають висоту 0,65-0,85 від діаметра ролика, а вершини двогранних кутів бокових поверхонь перемичок розміщені на внутрішніх сторонах кілець сепаратора.
  • Ескіз
    Документ
    Циліндричний роликопідшипник максимальної вантажності в межах заданого габариту з полімерним сепаратором цільної конструкції
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2014) Гайдамака, Анатолій Володимирович
    Циліндричний роликопідшипник максимальної вантажності в межах заданого габариту з полімерним сепаратором цільної конструкції для опорних вузлів колісних пар залізничних вагонів, що складається із зовнішнього і внутрішнього кілець, роликів, полімерного сепаратора цільної конструкції, причому сепаратор виконаний з шістнадцятьма вікнами для роликів, на перемичках розміщені кінцеві уступи трикутної форми для утримання роликів від випадання в радіальному напрямі, а бокові сторони перемичок мають не плоскі поверхні.
  • Ескіз
    Документ
    Активний корпус шпинделя
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2020) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Клітной, Володимир Вікторович; Клітной, Віктор Володимирович; Наумов, Олександр Іванович; Бородін, Дмитро Юрійович
    Активний корпус шпинделя складається з основи, пружного елемента, який містить посадочну і опорну частини та керуючий модуль. Опорна частина пружного елемента виконана з п'єзоелектричної кераміки. Керуючий модуль містить сенсорні елементи.
  • Ескіз
    Документ
    Корпус шпинделя
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Клітной, Володимир Вікторович
    Корпус шпинделя складається з основи і пружного елемента, який містить посадочну і опорну частини. Між посадочною і опорною частинами пружного елемента встановлений керуючий модуль, побудований на базі сенситивних та активних пружних п'єзокерамічних елементів.
  • Ескіз
    Документ
    Активна віброзахисна система з адаптивною квазінульовою жорсткістю для підшипникових опор роторних систем
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Клітной, Володимир Вікторович
    Активна віброзахисна система з адаптивною квазінульовою жорсткістю для підшипникових опор роторних систем містить несучу платформу з центральним активним пружним елементом, елемент квазінульової жорсткості, регулятор у вигляді щонайменше двох симетрично розташованих повзунів, напрямні, причому в систему введено допоміжний керуючий пружний елемент та систему активного контролю, центральний активний пружний елемент та керуючий пружний елемент виконані з адаптивного матеріалу.