Кафедра "Деталі машин та гідропневмосистеми"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2806

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dmpm

Від 2017 року кафедра має назву "Деталі машин та гідропневмосистеми" після приєднання до неї кафедри "Гідропневмоавтоматика та гідропривод", попередня назва – "Деталі машин і прикладна механіка", первісна назва – "Деталі машин".

Кафедра "Деталі машин" (від 1902) веде своє походження з механічного відділення Харківського практичного технологічного інституту, на якому викладався загальний курс "Опір матеріалів і побудова машин". У 1894 р. вперше було введено читання спеціального курсу "Деталі машин", який викладав організатор і перший директор інституту професор Віктор Львович Кирпичов (1845-1913 р.). Подальша – "Деталі машин і прикладна механіка" (від 1985) – після об’єднання кафедри "Деталі машин" з кафедрою "Технічна механіка". Першим очільником кафедри «Деталі машин» (1902–1926) був професор Тир Вадим Ерастович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту, забезпечує загальноінженерну і спеціальну підготовку студентів технічних спеціальностей. Кафедра є колективним членом Міжнародної асоціації фахівців-гідравліків.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Проєктування та випробування електропневматичних керуючих систем
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Клітной, Володимир Вікторович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Ніконов, Петро Якович
    В багатьох сучасних технологічних системах застосовуються пневмоелектричні керуючі системи як засоби автоматизації різноманітних виробничих та логістичних процесів. Їх область застосування не обмежується лише промисловим виробництвом, а розповсюджується також на сфери логістики, торгівлі та багато інших. Ці методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 – Прикладна механіка. Вони містять методику щодо етапів проектування, перевірки працездатності шляхом комп’ютерного моделювання, випробування на лабораторному стенді та оптимізації пневматичних систем та електричних схем керування ними з метою забезпечення їхньої надійності, ефективності та безпечності. У цих методичних вказівках міститься постановка ситуації, автоматизацію якої необхідно виконати, а також схемні рішення та практичні поради щодо вибору компонентів, встановлення належних параметрів та виконання випробувань. Це сприяє поглибленню знань в області пневматики та керуючих систем, а також здобуттю практичних навичок, необхідних для успішного опанування спеціальності.
  • Ескіз
    Документ
    Конструкція болтового з'єднання з вирівнюванням навантаження по витках різі
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2020) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Татьков, Володимир Вікторович; Клітной, Володимир Вікторович; Бородін, Дмитро Юрійович; Наумов, Олександр Іванович
    Конструкція болтового з'єднання з вирівнюванням навантаження по витках різі містить болт, з’єднувані деталі і гайку. Болт в середній частині має зменшений діаметр у порівнянні з нарізною частиною і заглиблення симетричної форми з боковими криволінійними профілями в торцевій частині, а гайка має осьову проточку, що утворює опорну і різьбову частини, причому остання із протилежного до різі боку виконана за криволінійним профілем.
  • Ескіз
    Документ
    Спосіб діагностики коліс зубчатих передач за зміною твердості металу їх торців в зонах можливого руйнування
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2020) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Татьков, Володимир Вікторович; Клітной, Володимир Вікторович; Бородін, Дмитро Юрійович; Наумов, Олександр Іванович
    Спосіб діагностики коліс зубчастих передач за зміною твердості металу їх торців в зонах можливого руйнування шляхом порівняння отриманих значень з гранично досяжною величиною. Вибирають число дослідів не менш п'яти з однаковими часовими інтервалами, виконують три-п'ять вимірів в кожному досліді на відстані не менше 3-х діаметрів відбитків від зміцненого шару.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимальний синтез планетарного бортового редуктора Т-64
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Клітной, Володимир Вікторович; Веретенніков, І. М.
  • Ескіз
    Документ
    Корпус шпинделя
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Клітной, Володимир Вікторович
    Корпус шпинделя складається з основи і пружного елемента, який містить посадочну і опорну частини. Між посадочною і опорною частинами пружного елемента встановлений керуючий модуль, побудований на базі сенситивних та активних пружних п'єзокерамічних елементів.
  • Ескіз
    Документ
    Активна віброзахисна система з адаптивною квазінульовою жорсткістю для підшипникових опор роторних систем
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Клітной, Володимир Вікторович
    Активна віброзахисна система з адаптивною квазінульовою жорсткістю для підшипникових опор роторних систем містить несучу платформу з центральним активним пружним елементом, елемент квазінульової жорсткості, регулятор у вигляді щонайменше двох симетрично розташованих повзунів, напрямні, причому в систему введено допоміжний керуючий пружний елемент та систему активного контролю, центральний активний пружний елемент та керуючий пружний елемент виконані з адаптивного матеріалу.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка надійності універсального cтенда для випробувань гідроапаратів
    (PC Technology Center, 2016) Андренко, Павло Миколайович; Клітной, Володимир Вікторович; Погорєлов, Денис Сергійович
    З використанням метода структурних схем отримана аналітична залежність для розрахунку ймовірності безвідмовної роботи стенда для випробувань гідроапаратів. Розрахунковим шляхом встановлені значення ймовірності та середній час його безвідмовної роботи для різних значень інтенсивності відмов. Показано, що запропонований універсальний стенд для випробування гідроапаратів відноситься до систем з високим рівнем надійності.
  • Ескіз
    Документ
    Встановлення ефективних областей використання активних методів гасіння вібрацій і шуму в гідро- і пневмоприводах
    (PC Technology Center, 2015) Андренко, Павло Миколайович; Клітной, Володимир Вікторович
    Проаналізовано причини виникнення шуму і вібрації в гідро- пневмоприводах. Встановлено спектр частот, які виникають в них. Розглянуто пристрої гасіння шуму та вібрації в системах гідро-пневмоприводів. Особлива увага приділена пристроям активної компенсації низькочастотного шуму і вібрації збудованих за принципами схем зі зворотнім зв’язком та схем, працюючих по збуренню. Встановлені перспективні схемні рішення таких пристоїв та ефективні області їх застосування.