Кафедра "Деталі машин та гідропневмосистеми"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2806

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dmpm

Від 2017 року кафедра має назву "Деталі машин та гідропневмосистеми" після приєднання до неї кафедри "Гідропневмоавтоматика та гідропривод", попередня назва – "Деталі машин і прикладна механіка", первісна назва – "Деталі машин".

Кафедра "Деталі машин" (від 1902) веде своє походження з механічного відділення Харківського практичного технологічного інституту, на якому викладався загальний курс "Опір матеріалів і побудова машин". У 1894 р. вперше було введено читання спеціального курсу "Деталі машин", який викладав організатор і перший директор інституту професор Віктор Львович Кирпичов (1845-1913 р.). Подальша – "Деталі машин і прикладна механіка" (від 1985) – після об’єднання кафедри "Деталі машин" з кафедрою "Технічна механіка". Першим очільником кафедри «Деталі машин» (1902–1926) був професор Тир Вадим Ерастович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту, забезпечує загальноінженерну і спеціальну підготовку студентів технічних спеціальностей. Кафедра є колективним членом Міжнародної асоціації фахівців-гідравліків.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Проєктування та випробування електропневматичних керуючих систем
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Клітной, Володимир Вікторович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Ніконов, Петро Якович
    В багатьох сучасних технологічних системах застосовуються пневмоелектричні керуючі системи як засоби автоматизації різноманітних виробничих та логістичних процесів. Їх область застосування не обмежується лише промисловим виробництвом, а розповсюджується також на сфери логістики, торгівлі та багато інших. Ці методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 – Прикладна механіка. Вони містять методику щодо етапів проектування, перевірки працездатності шляхом комп’ютерного моделювання, випробування на лабораторному стенді та оптимізації пневматичних систем та електричних схем керування ними з метою забезпечення їхньої надійності, ефективності та безпечності. У цих методичних вказівках міститься постановка ситуації, автоматизацію якої необхідно виконати, а також схемні рішення та практичні поради щодо вибору компонентів, встановлення належних параметрів та виконання випробувань. Це сприяє поглибленню знань в області пневматики та керуючих систем, а також здобуттю практичних навичок, необхідних для успішного опанування спеціальності.
  • Ескіз
    Документ
    Проєктування та випробування пневматичних керуючих систем
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Ніконов, Петро Якович
    В сучасному технічному світі пневматичні керуючі системи відіграють важливу роль у забезпеченні ефективного та точного керування різноманітними механізмами та устаткуванням. Вони знаходять широке застосування у промисловості, автомобільній техніці, авіаційній галузі та багатьох інших областях. Ці методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 – Прикладна механіка. Вони містять методику щодо етапів проектування, перевірки працездатності шляхом комп’ютерного моделювання, випробування на лабораторному стенді та оптимізації пневматичних систем з метою забезпечення їхньої надійності та ефективності. У цих вказівках містяться не лише теоретичні аспекти проєктування, але й практичні поради щодо вибору компонентів, встановлення належних параметрів та виконання випробувань. Це сприяє поглибленню знань в області пневматики та керуючих систем, а також здобуттю практичних навичок, необхідних для успішного опанування спеціальності.