Кафедра "Деталі машин та гідропневмосистеми"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2806

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dmpm

Від 2017 року кафедра має назву "Деталі машин та гідропневмосистеми" після приєднання до неї кафедри "Гідропневмоавтоматика та гідропривод", попередня назва – "Деталі машин і прикладна механіка", первісна назва – "Деталі машин".

Кафедра "Деталі машин" (від 1902) веде своє походження з механічного відділення Харківського практичного технологічного інституту, на якому викладався загальний курс "Опір матеріалів і побудова машин". У 1894 р. вперше було введено читання спеціального курсу "Деталі машин", який викладав організатор і перший директор інституту професор Віктор Львович Кирпичов (1845-1913 р.). Подальша – "Деталі машин і прикладна механіка" (від 1985) – після об’єднання кафедри "Деталі машин" з кафедрою "Технічна механіка". Першим очільником кафедри «Деталі машин» (1902–1926) був професор Тир Вадим Ерастович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту, забезпечує загальноінженерну і спеціальну підготовку студентів технічних спеціальностей. Кафедра є колективним членом Міжнародної асоціації фахівців-гідравліків.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Термостатирование смазки, используемой в универсальных шпинделях слябинга 1150 ПАО "Запорожсталь"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Музыкин, Юрий Дмитриевич; Гайдамака, Анатолий Владимирович; Татьков, Владимир Викторович
  • Ескіз
    Документ
    Повышение технического уровня колесного редуктора на стадии разработки техпроекта
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Музыкин, Юрий Дмитриевич; Гайдамака, Анатолий Владимирович; Макогон, Елена Анатольевна
  • Ескіз
    Документ
    Циліндричний роликопідшипник з полімерним сепаратором цільної конструкції на шістнадцять вікон
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович
    Циліндричний роликопідшипник з полімерним сепаратором цільної конструкції на шістнадцять вікон складається із зовнішнього і внутрішнього кілець, роликів, сепаратора з розміщеними на двогранних перемичках кінцевими уступами трикутної форми, причому перемички сепаратора мають висоту 0,65-0,85 від діаметра ролика, а вершини двогранних кутів бокових поверхонь перемичок розміщені на внутрішніх сторонах кілець сепаратора.
  • Ескіз
    Документ
    Construction of a model for the distribution of radial load among the bearing's rolling bodies
    (PC Technology Center, 2018) Gaydamaka, Anatoliy; Klitnoi, Volodymyr; Muzikin, Y.; Tat'kov, V.; Hrechka, I.
    З питання про розподiл радiального навантаження мiж тiлами кочення однорядного радiального пiдшипника запропонованi аналiтичнi та комп'ютернi моделi. Розглянуто особливостi геометрiї i деформацiї деталей, а також зазори в пiдшипнику без урахування рiзного положення центрiв внутрiшнього i зовнiшнього кiлець. Останнє може суттєво впливати на розподiл радiального навантаження мiж тiлами кочення i бути причиною проковзування тiл кочення по кiльцях Це дослiдження спрямоване на уточнення розрахункового значення розподiлу навантаження на тiла кочення пiдшипника. Чим ближче до iстинного значення результат розрахунку розподiлу навантаження i, особливо, на центральне тiло кочення, тим точнiше визначений ресурс пiдшипника. Це багато в чому визначає надiйнiсть машини, а також витрати на ремонт i замiну пiдшипникiв. Не менш важливо при визначен нi втомної мiцностi i зносостiйкостi сепаратора як можна точнiше знати величини i напрямки дiї радiальних сил на тiла кочення по краях зони навантаження пiдшипника. Саме цi сили спричинюють навантаження, що дiють на сепаратор. Отримано геометричнi рiвняння зв'язку радiальних зближень кiлець, фiзичнi рiвняння зв'язку зближень тiл кочення з кiльцями i силами, умова рiвноваги внутрiшнього кiльця з урахуванням рiзного положення центрiв зовнiшнього i внутрiшнього кiлець пiдшипника. Виявлено дотичнi сили на бiгових дорiжках кiлець, що викликають проковзування тiл кочення в зонi навантаження пiдшипника, та отримано формулу для визначення їх значень. Розрахунок розподiлу навантаження мiж тiлами кочення пiдшипника за розробленою аналiтичної моделi показує зниження на 5 % радiальних сил на центральне тiло кочення i пiдвищення на 3 % радiальних сил на ролики по краях зони навантаження пiдшипника в порiвняннi з вiдомою моделлю. Це забезпечує пiдвищення розрахункового ресурсу пiдшипника за контактно-втомними пошкодженнями кiлець i тiл кочення на 18,6 %. Нова аналiтична модель розподiлу радiального навантаження може знайти застосування в теорiї розрахунку ресурсу пiдшипникiв пiдвищеної вантажопiдйомностi за контактно-втомними пошкодженнями кiлець i тiл кочення з урахуванням конструкцiї сепаратора
  • Ескіз
    Документ
    Improving the Design of Bearings Separators for Raising the Technical Level
    (PC Technology Center, 2016) Gaydamaka, Anatoliy
    Проаналізовано функціональні взаємозв’язки між структурними елементами базових конструкцій роликових підшипників. На основі побудованої структурно-функціональної моделі підшипників удосконалено функції сепараторів щодо усування перекосу їх конструкцій, зменшення сил взаємодії з роликами і базуючим кільцем підшипників, зменшення проковзування роликів. Це дозволило обґрунтувати зміни конструкції сепаратора – збільшити кількість вікон, змінити форму бокових поверхонь перемичок і перерізу кілець сепаратора, що сприятиме підвищенню технічного рівня підшипників.
  • Ескіз
    Документ
    Упругие опоры подшипников ротора с управляемой квазинулевой жёсткостью
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2014) Гайдамака, Анатолий Владимирович; Наумов, Александр Иванович; Клитной, Владимир Викторович
  • Ескіз
    Документ
    Метод расчёта распределения осевой нагрузки между цилиндрическими роликами радиального подшипника
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2014) Гайдамака, Анатолий Владимирович
  • Ескіз
    Документ
    Devising an engineering procedure for calculating the ductility of a roller bearing under a no-central radial load
    (PC Technology Center, 2019) Gaydamakа, A.; Kulik, G.; Frantsuzov, V.; Hrechka, I.; Khovanskyi, S.; Rogovуі, A.; Svуnarenko, M.; Maksimova, M.; Paraniak, N.
    Known theoretical approaches to calculating the ductility of rolling bearings include rather complicated analytical dependences and require cumbersome computation. That makes it a relevant task to undertake a research aimed at the development of an engineering approach to the calculation of radial ductility of bearings. The current study proposes an engineering method for determining radial ductility using cylindrical roller bearings as an example. It accounts for the radial gap, contact deformation of parts, the deformations of bending and misalignment of rings for cases when a bearing is exposed to the action of a central radial load and a radial load with eccentricity. The adopted simplified linear calculation model for determining the angle of rings misalignment is valid for small angles when contact is maintained over the entire length of the roller. Computation of radial ductility of roller bearings under a no-central radial load is based on determining the sum of variable elastic deformations in a contact between rings and the most loaded roller. The values for elastic deformations are determined from known formulae for solving the contact problem in elasticity theory taking into consideration a mismatch between the geometric centers of outer and inner rings. Adequacy of the proposed engineering procedure has been confirmed by results from calculating the specific ductility of the cylindrical roller bearing 2211 with a central radial load. By using the proposed methodology, we have derived values for specific ductility that are 3...4 % lower compared to similar results obtained from a known procedure. By using the cylindrical roller bearing 42726 as an example, we have investigated structural parameters considering a no-central radial load. A decrease in the bearing 42726 ductility with an increase in the number of rollers and rigidity of the outer ring has been shown, as well as with a decrease in the eccentricity of a radial load. The ductility of rolling bearings must be known when constructing dynamic models of certain machines: machine tool spindles, shaft-gears at large-size reducers, crane structures. Therefore, the proposed engineering procedure for determining the ductility of roller bearings at small angles of rings misalignment could be applied in the practice of designing machines and mechanisms for which the elastic characteristics of all their components are important.
  • Ескіз
    Документ
    Корпус шпинделя
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Клітной, Володимир Вікторович
    Корпус шпинделя складається з основи і пружного елемента, який містить посадочну і опорну частини. Між посадочною і опорною частинами пружного елемента встановлений керуючий модуль, побудований на базі сенситивних та активних пружних п'єзокерамічних елементів.
  • Ескіз
    Документ
    Активна віброзахисна система з адаптивною квазінульовою жорсткістю для підшипникових опор роторних систем
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Клітной, Володимир Вікторович
    Активна віброзахисна система з адаптивною квазінульовою жорсткістю для підшипникових опор роторних систем містить несучу платформу з центральним активним пружним елементом, елемент квазінульової жорсткості, регулятор у вигляді щонайменше двох симетрично розташованих повзунів, напрямні, причому в систему введено допоміжний керуючий пружний елемент та систему активного контролю, центральний активний пружний елемент та керуючий пружний елемент виконані з адаптивного матеріалу.