Кафедра "Деталі машин та гідропневмосистеми"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2806

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dmpm

Від 2017 року кафедра має назву "Деталі машин та гідропневмосистеми" після приєднання до неї кафедри "Гідропневмоавтоматика та гідропривод", попередня назва – "Деталі машин і прикладна механіка", первісна назва – "Деталі машин".

Кафедра "Деталі машин" (від 1902) веде своє походження з механічного відділення Харківського практичного технологічного інституту, на якому викладався загальний курс "Опір матеріалів і побудова машин". У 1894 р. вперше було введено читання спеціального курсу "Деталі машин", який викладав організатор і перший директор інституту професор Віктор Львович Кирпичов (1845-1913 р.). Подальша – "Деталі машин і прикладна механіка" (від 1985) – після об’єднання кафедри "Деталі машин" з кафедрою "Технічна механіка". Першим очільником кафедри «Деталі машин» (1902–1926) був професор Тир Вадим Ерастович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту, забезпечує загальноінженерну і спеціальну підготовку студентів технічних спеціальностей. Кафедра є колективним членом Міжнародної асоціації фахівців-гідравліків.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 275
  • Ескіз
    Документ
    Вибір способу та схеми гальмування пневмоприводу із забезпеченням заданих параметрів перехідного процесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Бородін, Дмитро Юрійович
    У статті на прикладі вирішення конкретної інженерної задачі показана методика вибору принципу гальмування (керування) пневмопривода, схеми гальмування та карти управління пневморозподільниками, які забезпечують найбільш раціональну форму перехідного процесу в приводі, яка узгоджується з вимогами кінематики об'єкта керування. Викладено особливості комп'ютерного моделювання процесів у пневмоприводі з гальмуванням шляхом зміни структури комутаційних зв'язків, що дозволяє в процесі розрахунку визначати оптимальну величину гальмівного шляху. Відмінною особливістю запропонованого методу є те, що поряд із забезпеченням раціональної форми перехідного процесу досягається суттєве скорочення витрат стисненого повітря.
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз досягнень Республіки Корея в гулузі електрогідравлічних систем бронетехніки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Онищенко, Анатолій Миколайович
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи економії енергії у пневмоприводах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Стрижак, В. В.
  • Ескіз
    Документ
    Обґрунтування основних складових математичної моделі пружної опори з керованою квазінульовою жорсткістю
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Клітной, Володимир Вікторович; Гайдамака, Анатолій Володимирович; Наумов, Олександр Іванович
  • Ескіз
    Документ
    Про вдосконалення методів розрахунку підшипників
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
  • Ескіз
    Документ
    О кинематике подшипников качения
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гайдамака, Анатолий Владимирович; Наумов, Александр Иванович
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення надійності інформаційних систем на виробництві
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Бородін, Дмитро Юрійович; Семенова-Куліш, Вікторія Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Проєктування та випробування електропневматичних керуючих систем
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Клітной, Володимир Вікторович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Ніконов, Петро Якович
    В багатьох сучасних технологічних системах застосовуються пневмоелектричні керуючі системи як засоби автоматизації різноманітних виробничих та логістичних процесів. Їх область застосування не обмежується лише промисловим виробництвом, а розповсюджується також на сфери логістики, торгівлі та багато інших. Ці методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 – Прикладна механіка. Вони містять методику щодо етапів проектування, перевірки працездатності шляхом комп’ютерного моделювання, випробування на лабораторному стенді та оптимізації пневматичних систем та електричних схем керування ними з метою забезпечення їхньої надійності, ефективності та безпечності. У цих методичних вказівках міститься постановка ситуації, автоматизацію якої необхідно виконати, а також схемні рішення та практичні поради щодо вибору компонентів, встановлення належних параметрів та виконання випробувань. Це сприяє поглибленню знань в області пневматики та керуючих систем, а також здобуттю практичних навичок, необхідних для успішного опанування спеціальності.
  • Ескіз
    Документ
    Прикладна механіка. Основи теорії та розрахунків
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Клітной, Володимир Вікторович; Музикін, Юрій Дмитрович; Бородін, Дмитро Юрійович; Бобрицький, С. В.
    Навчальний посібник містить короткий виклад необхідних теоретичних положень щодо запропонованих тем навчальної програми з прикладної механіки, а також приклади рішень завдань. Порядок викладання матеріалу прийнятий таким чином, щоб найбільш чітко проявилася органічна єдність розділів дисципліни. Навчальний посібник призначений для студентів денної та заочної форми навчання не машинобудівних напрямів підготовки бакалаврів.