Кафедра "Деталі машин та гідропневмосистеми"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2806

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dmpm

Від 2017 року кафедра має назву "Деталі машин та гідропневмосистеми" після приєднання до неї кафедри "Гідропневмоавтоматика та гідропривод", попередня назва – "Деталі машин і прикладна механіка", первісна назва – "Деталі машин".

Кафедра "Деталі машин" (від 1902) веде своє походження з механічного відділення Харківського практичного технологічного інституту, на якому викладався загальний курс "Опір матеріалів і побудова машин". У 1894 р. вперше було введено читання спеціального курсу "Деталі машин", який викладав організатор і перший директор інституту професор Віктор Львович Кирпичов (1845-1913 р.). Подальша – "Деталі машин і прикладна механіка" (від 1985) – після об’єднання кафедри "Деталі машин" з кафедрою "Технічна механіка". Першим очільником кафедри «Деталі машин» (1902–1926) був професор Тир Вадим Ерастович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту, забезпечує загальноінженерну і спеціальну підготовку студентів технічних спеціальностей. Кафедра є колективним членом Міжнародної асоціації фахівців-гідравліків.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Термостатирование смазки, используемой в универсальных шпинделях слябинга 1150 ПАО "Запорожсталь"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Музыкин, Юрий Дмитриевич; Гайдамака, Анатолий Владимирович; Татьков, Владимир Викторович
  • Ескіз
    Документ
    Повышение технического уровня колесного редуктора на стадии разработки техпроекта
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Музыкин, Юрий Дмитриевич; Гайдамака, Анатолий Владимирович; Макогон, Елена Анатольевна
  • Ескіз
    Документ
    Планирование эксперимента при оценке усталостной прочности элементов силовых механических приводов
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Музыкин, Юрий Дмитриевич; Гайдамака, Анатолий Владимирович; Татьков, Владимир Викторович
  • Ескіз
    Документ
    Инновационная технология термостатирования консервационной жидкости для промасливания листового проката
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Музыкин, Юрий Дмитриевич; Гайдамака, Анатолий Владимирович; Татьков, Владимир Викторович
  • Ескіз
    Документ
    Про моніторинг затяжки нарізних з'єднань
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Наумов, Олександр Іванович; Татьков, Володимир Вікторович
  • Ескіз
    Документ
    Конструкція болтового з'єднання з вирівнюванням навантаження по витках різі
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2020) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Татьков, Володимир Вікторович; Клітной, Володимир Вікторович; Бородін, Дмитро Юрійович; Наумов, Олександр Іванович
    Конструкція болтового з'єднання з вирівнюванням навантаження по витках різі містить болт, з’єднувані деталі і гайку. Болт в середній частині має зменшений діаметр у порівнянні з нарізною частиною і заглиблення симетричної форми з боковими криволінійними профілями в торцевій частині, а гайка має осьову проточку, що утворює опорну і різьбову частини, причому остання із протилежного до різі боку виконана за криволінійним профілем.
  • Ескіз
    Документ
    Спосіб діагностики коліс зубчатих передач за зміною твердості металу їх торців в зонах можливого руйнування
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2020) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Татьков, Володимир Вікторович; Клітной, Володимир Вікторович; Бородін, Дмитро Юрійович; Наумов, Олександр Іванович
    Спосіб діагностики коліс зубчастих передач за зміною твердості металу їх торців в зонах можливого руйнування шляхом порівняння отриманих значень з гранично досяжною величиною. Вибирають число дослідів не менш п'яти з однаковими часовими інтервалами, виконують три-п'ять вимірів в кожному досліді на відстані не менше 3-х діаметрів відбитків від зміцненого шару.
  • Ескіз
    Документ
    Циліндричний роликопідшипник з полімерним сепаратором цільної конструкції на шістнадцять вікон
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович
    Циліндричний роликопідшипник з полімерним сепаратором цільної конструкції на шістнадцять вікон складається із зовнішнього і внутрішнього кілець, роликів, сепаратора з розміщеними на двогранних перемичках кінцевими уступами трикутної форми, причому перемички сепаратора мають висоту 0,65-0,85 від діаметра ролика, а вершини двогранних кутів бокових поверхонь перемичок розміщені на внутрішніх сторонах кілець сепаратора.
  • Ескіз
    Документ
    Construction of a model for the distribution of radial load among the bearing's rolling bodies
    (PC Technology Center, 2018) Gaydamaka, Anatoliy; Klitnoi, Volodymyr; Muzikin, Y.; Tat'kov, V.; Hrechka, I.
    З питання про розподiл радiального навантаження мiж тiлами кочення однорядного радiального пiдшипника запропонованi аналiтичнi та комп'ютернi моделi. Розглянуто особливостi геометрiї i деформацiї деталей, а також зазори в пiдшипнику без урахування рiзного положення центрiв внутрiшнього i зовнiшнього кiлець. Останнє може суттєво впливати на розподiл радiального навантаження мiж тiлами кочення i бути причиною проковзування тiл кочення по кiльцях Це дослiдження спрямоване на уточнення розрахункового значення розподiлу навантаження на тiла кочення пiдшипника. Чим ближче до iстинного значення результат розрахунку розподiлу навантаження i, особливо, на центральне тiло кочення, тим точнiше визначений ресурс пiдшипника. Це багато в чому визначає надiйнiсть машини, а також витрати на ремонт i замiну пiдшипникiв. Не менш важливо при визначен нi втомної мiцностi i зносостiйкостi сепаратора як можна точнiше знати величини i напрямки дiї радiальних сил на тiла кочення по краях зони навантаження пiдшипника. Саме цi сили спричинюють навантаження, що дiють на сепаратор. Отримано геометричнi рiвняння зв'язку радiальних зближень кiлець, фiзичнi рiвняння зв'язку зближень тiл кочення з кiльцями i силами, умова рiвноваги внутрiшнього кiльця з урахуванням рiзного положення центрiв зовнiшнього i внутрiшнього кiлець пiдшипника. Виявлено дотичнi сили на бiгових дорiжках кiлець, що викликають проковзування тiл кочення в зонi навантаження пiдшипника, та отримано формулу для визначення їх значень. Розрахунок розподiлу навантаження мiж тiлами кочення пiдшипника за розробленою аналiтичної моделi показує зниження на 5 % радiальних сил на центральне тiло кочення i пiдвищення на 3 % радiальних сил на ролики по краях зони навантаження пiдшипника в порiвняннi з вiдомою моделлю. Це забезпечує пiдвищення розрахункового ресурсу пiдшипника за контактно-втомними пошкодженнями кiлець i тiл кочення на 18,6 %. Нова аналiтична модель розподiлу радiального навантаження може знайти застосування в теорiї розрахунку ресурсу пiдшипникiв пiдвищеної вантажопiдйомностi за контактно-втомними пошкодженнями кiлець i тiл кочення з урахуванням конструкцiї сепаратора
  • Ескіз
    Документ
    Improving the Design of Bearings Separators for Raising the Technical Level
    (PC Technology Center, 2016) Gaydamaka, Anatoliy
    Проаналізовано функціональні взаємозв’язки між структурними елементами базових конструкцій роликових підшипників. На основі побудованої структурно-функціональної моделі підшипників удосконалено функції сепараторів щодо усування перекосу їх конструкцій, зменшення сил взаємодії з роликами і базуючим кільцем підшипників, зменшення проковзування роликів. Це дозволило обґрунтувати зміни конструкції сепаратора – збільшити кількість вікон, змінити форму бокових поверхонь перемичок і перерізу кілець сепаратора, що сприятиме підвищенню технічного рівня підшипників.