Кафедра "Деталі машин та гідропневмосистеми"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2806

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dmpm

Від 2017 року кафедра має назву "Деталі машин та гідропневмосистеми" після приєднання до неї кафедри "Гідропневмоавтоматика та гідропривод", попередня назва – "Деталі машин і прикладна механіка", первісна назва – "Деталі машин".

Кафедра "Деталі машин" (від 1902) веде своє походження з механічного відділення Харківського практичного технологічного інституту, на якому викладався загальний курс "Опір матеріалів і побудова машин". У 1894 р. вперше було введено читання спеціального курсу "Деталі машин", який викладав організатор і перший директор інституту професор Віктор Львович Кирпичов (1845-1913 р.). Подальша – "Деталі машин і прикладна механіка" (від 1985) – після об’єднання кафедри "Деталі машин" з кафедрою "Технічна механіка". Першим очільником кафедри «Деталі машин» (1902–1926) був професор Тир Вадим Ерастович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту, забезпечує загальноінженерну і спеціальну підготовку студентів технічних спеціальностей. Кафедра є колективним членом Міжнародної асоціації фахівців-гідравліків.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Технічні рішення для збільшення міжремонтного ресурсу колісних редукторів БТР – 80 та БТР – 4Е після ремоторизації силової установки та роздавальної коробки
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2020) Музикін, Юрій Дмитрович; Поляков, Володимир Іванович; Савченко, С. І.; Винокуров, М. О.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи зниження металоємкості колісного редуктора колісних транспортних засобів
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2019) Музикін, Юрій Дмитрович; Пилипченко, В. А.; Колмиков, О. І.; Черепньов, І. А.
  • Ескіз
    Документ
    Про моніторинг затяжки нарізних з'єднань
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Наумов, Олександр Іванович; Татьков, Володимир Вікторович
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи підвищення між ремонтного ресурсу колісних редукторів для зростання надійності роботи БТР-4Е ТА БТР-80
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Музикін, Юрій Дмитрович; Поляков, Володимир Іванович; Савченко, С. І.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення надійності гідросистем
    (ТОВ "Планета – Прінт", 2020) Андренко, Павло Миколайович; Дмитрієнко, Ольга Вячеславівна; Клітной, Віктор Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Регулятор потоку рідини
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2019) Хованський, Сергій Олександрович; Андренко, Павло Миколайович; Гречка, Ірина Павлівна; Лебедєв, Антон Юрійович; Клітной, Віктор Володимирович
    Регулятор потоку рідини, що містить канали підводу та відводу робочої рідини, послідовно розташовані клапан тиску та регульований дросель, при цьому клапан тиску складається з циліндричного золотника з гострою дроселюючою кромкою, який утворює проточну камеру клапана тиску, а торці золотника клапана тиску утворюють у ньому дві нижні глухі торцеві камери, які з'єднані каналами, виконаними у регуляторі з виходом клапана тиску, який одночасно є входом регульованого дроселя, верхню торцеву глуху камеру, з'єднану каналом, виконаним у регуляторі, з виходом регульованого дроселя, і який є одночасно виходом регулятора потоку рідини, та у якій встановлена пружина з постійною жорсткістю, згідно з корисною моделлю у нижній частині регулятора потоку рідини, перед нижньою глухою торцевою камерою клапана тиску, паралельно до неї, виконана додаткова проточна циліндрична камера, вхід якої є входом регулятора потоку рідини, а вихід з'єднаний каналом, виконаним у регуляторі потоку, з входом клапана тиску, при цьому у цій проточній камері клапана тиску, на його циліндричному золотнику, перпендикулярно до нього, встановлено реактивну турбіну типа "сегнерівське колесо", та у проточній камері клапана тиску, з боку гострої дроселюючої кромки золотника, виконано розточку, наприклад, еліпсоподібної форми, вісь якої утворює з віссю золотника гострий кут α.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для виконання практичних робіт "Аналіз кінематичних схем та вибір двигуна до приводу"
    (ТОВ "Планета – Прінт", 2021) Кулик, Геннадій Григорович; Бородін, Дмитро Юрійович; Семенова-Куліш, Вікторія Володимирівна
    При виконанні розрахунково-графічних завдань або курсового проекту на базі рішення конкретної індивідуальної інженерної задачі – проектування приводу машини – закріплюються знання, отримані при вивченні теоретичного курсу "Деталі машин". В процесі проектування студент виконує рольову функцію проектувальника, конструктора і частково технолога машинобудівного заводу. Він вчиться самостійно обґрунтовувати та приймати рішення при виконанні проектно-конструкторських задач: • складати розрахункові схеми і виконувати розрахунки на міцність типових деталей машин; • використовувати довідники, стандарти і нормалі; • вирішувати деякі питання економіки, технології виготовлення деталей та монтажу вузлів; • знайомитися з питаннями регулювання вузлів і особливостями їхньої експлуатації; • виконувати проектування приводу у відповідності з вимогами Єдиної системи конструкторської документації. Метою написання цих методичних вказівок було полегшити студентам роботу над виконанням практичних робіт з дисциплін "Деталі машин" та "Основи конструювання". В процесі виконання розрахунково-графічних завдань та курсового проектування перед студентом виникає необхідність виконувати робочі креслення деталей які входять до складу проектуємого механізму. Цю задачу можливо вирішувати за допомогою ПЕВМ (електронного кульмана) або вручну. Сучасний арсенал графічних пакетів доступний студентам щодо навчання з офіційною реєстрацію через студентський квіток ВНЗ, в якому вивчають "AutoCAD", "Solid Works", "Компас 3D" та інші. Сучасний фахівець в будь якій галузі, вододіючий іноземними мовами має певні переваги над іншими. Так, в сучасної інженерії перевага буде за фахівцями, вододіючими не тільки мовами, а й графічними пакетами САПР. Методичні вказівки написані як алгоритм дії при побудові креслення зубчастого колеса в системах автоматизованого проектування. При першому ознайомлені пропонується побудувати креслення зубчатого колеса з параметрами, які наводяться як приклад.
  • Ескіз
    Документ
    Активна віброзахисна система з адаптивною квазінульовою жорсткістю для підшипникових опор роторних систем
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Клітной, Володимир Вікторович
    Активна віброзахисна система з адаптивною квазінульовою жорсткістю для підшипникових опор роторних систем містить несучу платформу з центральним активним пружним елементом, елемент квазінульової жорсткості, регулятор у вигляді щонайменше двох симетрично розташованих повзунів, напрямні, причому в систему введено допоміжний керуючий пружний елемент та систему активного контролю, центральний активний пружний елемент та керуючий пружний елемент виконані з адаптивного матеріалу.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка надійності універсального cтенда для випробувань гідроапаратів
    (PC Technology Center, 2016) Андренко, Павло Миколайович; Клітной, Володимир Вікторович; Погорєлов, Денис Сергійович
    З використанням метода структурних схем отримана аналітична залежність для розрахунку ймовірності безвідмовної роботи стенда для випробувань гідроапаратів. Розрахунковим шляхом встановлені значення ймовірності та середній час його безвідмовної роботи для різних значень інтенсивності відмов. Показано, що запропонований універсальний стенд для випробування гідроапаратів відноситься до систем з високим рівнем надійності.