Кафедра "Деталі машин та гідропневмосистеми"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2806

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dmpm

Від 2017 року кафедра має назву "Деталі машин та гідропневмосистеми" після приєднання до неї кафедри "Гідропневмоавтоматика та гідропривод", попередня назва – "Деталі машин і прикладна механіка", первісна назва – "Деталі машин".

Кафедра "Деталі машин" (від 1902) веде своє походження з механічного відділення Харківського практичного технологічного інституту, на якому викладався загальний курс "Опір матеріалів і побудова машин". У 1894 р. вперше було введено читання спеціального курсу "Деталі машин", який викладав організатор і перший директор інституту професор Віктор Львович Кирпичов (1845-1913 р.). Подальша – "Деталі машин і прикладна механіка" (від 1985) – після об’єднання кафедри "Деталі машин" з кафедрою "Технічна механіка". Першим очільником кафедри «Деталі машин» (1902–1926) був професор Тир Вадим Ерастович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту, забезпечує загальноінженерну і спеціальну підготовку студентів технічних спеціальностей. Кафедра є колективним членом Міжнародної асоціації фахівців-гідравліків.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Про вдосконалення методів розрахунку підшипників
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
  • Ескіз
    Документ
    Математична модель процесу гасіння вібрацій з активною квазінульовою жорсткістю
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Клітной, В. В.; Гайдамака, Анатолій Володимирович; Наумов, Олександр Іванович; Бородін, Дмитро Юрійович
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення надійності болтових з'єднань забезпеченням рівномірного навантаження витків різі
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Татьков, Володимир Вікторович; Клітной, В. В.; Бородін, Дмитро Юрійович; Наумов, О. І.
  • Ескіз
    Документ
    Розширення області ефективного застосування пневмопривода
    (Глобус-Прес, 2018) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Стрижак, Всеволод Вікторович
    Мета. Розширення сфери застосування пневмопривода при істотному збільшенні інерційних навантажень, в межах яких привод залишається працездатним, а також суттєве підвищення економічності пневмоприводів. Методи дослідження. Структурний синтез енергозберігаючого пневмопривода з гальмуванням робочого органа привода шляхом зміни структури комутаційних зв’язків. На підставі раніше побудованої математичної моделі пневмопривода і проведеного комп’ютерного моделювання перехідних процесів обрано схеми і алгоритми керування пневмоприводами, що забезпечують найкращі експлуатаційні характеристики. Проведено оцінку ефективності роботи пневмопривода на основі комплексного показника технічного рівня. Результати дослідження. Розроблено низку схем пневмоприводів з гальмуванням робочого органа за рахунок зміни структури комутаційних зв’язків, найбільшою мірою пристосованих для комп’ютерного керування. Проведено машинний експеримент, який дозволив зробити порівняльний аналіз перехідних процесів для різних схем пневмоприводів. В результаті моделювання вдалося визначити найефективнішу схему гальмування. Отримані нові способи та схеми гальмування здатні істотно розширити область експлуатації в бік більшіх інерційних навантажень, а також здійснити ефективніше використання працездатності стисненого повітря. Експериментально отримано перехідний процес у пневмоприводі з раціональною схемою гальмування робочого органа, який підтвердив результати комп’ютерного експерименту. Висновки. Розроблена схема пневмопривода і спосіб її керування забезпечує у всьому діапазоні конструктивних параметрів і умов функціонування плавне безударне спрацювання з рівносповільненим регульованим режимом гальмування, з більш високою швидкодією в порівнянні із традиційними схемами пневмоприводів, а також значно більш ефективне використання працездатності стисненого повітря.
  • Ескіз
    Документ
    Технічні рішення для збільшення міжремонтного ресурсу колісних редукторів БТР – 80 та БТР – 4Е після ремоторизації силової установки та роздавальної коробки
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2020) Музикін, Юрій Дмитрович; Поляков, Володимир Іванович; Савченко, С. І.; Винокуров, М. О.
  • Ескіз
    Документ
    Про моніторинг затяжки нарізних з'єднань
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Наумов, Олександр Іванович; Татьков, Володимир Вікторович
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи підвищення між ремонтного ресурсу колісних редукторів для зростання надійності роботи БТР-4Е ТА БТР-80
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Музикін, Юрій Дмитрович; Поляков, Володимир Іванович; Савченко, С. І.
  • Ескіз
    Документ
    Коэффициент нагрузки в расчёте сепаратора роликоподшипников на прочность
    (PC Technology Center, 2014) Гайдамака, Анатолий Владимирович
    Міцність сепараторів підшипників кочення з урахуванням особливостей їх експлуатації, функціонування і конструкції пропонується оцінювати коефіцієнтом навантаження сепаратора, який включає коефіцієнт динамічності зовнішнього навантаження підшипника, коефіцієнт динамічності навантаження сепаратора роликами, коефіцієнт навантаження сепаратора при перекосі, коефіцієнт концентрації напружень в сепараторі. Дослідження коефіцієнту навантаження сепараторів підшипників кочення будуть використані для розробки аналітичного методу розрахунку сепаратора на міцність
  • Ескіз
    Документ
    Про удосконалення методу розрахунку ресурсу циліндричних роликових підшипників
    (НТУ "ХПІ", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Скиба, Олександр Сергійович; Свіргун, Валентин Володимирович
    Показано недоліки сучасного методу оцінки ресурсу динамічно навантажених циліндричних роликових підшипників, який не враховує в повній мірі особливості їх конструкції та умови експлуатації. Рівень дослідження механізму утворення перекосу кілець підшипників визнано недостатнім для побудови адекватної розрахункової моделі їх навантаження. Обґрунтовано напрям удосконалення розрахунку ресурсу циліндричних роликових підшипників за формулами ДержСТ 18855–94 шляхом уточнення методики визначення еквівалентного радіального навантаження.