Кафедра "Автоматизація та кібербезпека енергосистем"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7548

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/avkib

З 2017 р. має назву "Автоматизація та кібербезпека енергосистем", попередня назва – "Автоматизація енергосистем.

Кафедра "Автоматизація енергосистем" утворена у 2003 році, як така, що відділилася від кафедри "Електричні станції". Першим завідувачем кафедри був Кизилов Володимир Ульянович – перший в історії університету, хто був удостоєний почесного звання "Заслужений винахідник України".

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки. Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 4 доктора технічних наук та 4 кандидата технічних наук; 4 співробітника мають звання професора, 4 – доцента

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення надійності електроенергетичних об'єктів за рахунок використання безпілотних літальних апаратів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гриб, Олег Герасимович; Карпалюк, Ігор Тимофійович; Лука, Олексій Володимирович; Кауркін, Євген Олексійович
    Розглядається питання щодо підвищення надійності роботи об'єктів в енергетичній системі України. Показано, що електроенергетичний комплекс України має значні рівні зносів, що в свою чергу призводить до зростання кількості аварійних станів, збільшення часу післяаварійних відновлень, і, як наслідок, зменшення надійності електропостачання в цілому. Відповідно і втрати електричної енергії будуть тим більше, чим вище знос систем і обладнання. Для підтримання електроенергетичної системи в межах нормативних вимог для обладнання із більшим зносом витрати на обслуговування також мають збільшуватися. Застаріле і зношене обладнання призводить до зростання втрат енергії, зростання витрат на підтримання стану працездатності і, як наслідок, втрат фінансових. Зменшення втрат електроенергії на зношеному обладнанні не може бути виконано одномоментно і кардинально, в силу неможливості економіки України оновити енергетичне обладнання за короткий строк. Автори пропонують зменшення фінансових втрат провести за рахунок зменшення витрат на обслуговування існуючого обладнання. І зробити це пропонується за умови використання сучасних технологій, а саме використання БПЛА для моніторингу енергетичного обладнання. Пропонується звернути увагу тільки на один параметр, а саме на безперебійність функціонування енергооб'єктів. Так для мережевих компаній моніторинг технічного стану ліній і контроль засобів ізоляції є основним типом моніторингу. Щільність відмов побудована в графічному вигляді, де представлена нормована кількість оглядів, яка виходить із вимог надійності. Розрахунок кількості оглядів виконують за нормативними документами. В роботі показано, що графік зміни ймовірності безвідмовної роботи не є прямою. Тому регулярність оглядів не може використовувати періодичність не пов'язану із зносом обладнання. І для підтримання рівня надійності необхідно збільшувати кількість оглядів для забезпечення нормативного рівня надійності. Зменшення витрат на збільшену кількість оглядів автори пропонують виконати за допомогою БПЛА. Наведені економічні розрахунки показують високу економічну ефективність такої пропозиції.
  • Ескіз
    Документ
    Recognition of Corona Discharge Presence by Acoustic System Installed on Unmanned Aerial Vehicle
    (Національний авіаційний університет, 2020) Gryb, Oleh; Karpaliuk, Ihor; Shvets, Serhiy; Zaporozhets, Artur
    The energy complex of Ukraine still remains a rather powerful complex among the countries of the Eurozone. Ukrainian electrical networks, which are part of the energy complex, have significant branches. The length of high and ultra-high voltage power lines (750, 330, 220, 110 kV) is thousands of kilometers. Deterioration of equipment in the power supply system of Ukraine affects the reliability of power supply and quality indicators. In such conditions, maintenance of the operating condition of the equipment is provided by routine maintenance. Considerable attention is paid to the timely detection of damage, accurate determination of the accident site and its nature. High voltage in the network leads to the appearance of such a side factor as corona discharge, which not only consumes significant amounts of electrical energy, but also distorts it. The appearance of a corona discharge may indicate an electrical malfunction of the current transmission system. Therefore, the authors chose the direction of developing galvanically independent systems for diagnosing the state of power equipment through diagnosing the presence of a corona discharge. For determining the presence of a corona discharge, it is necessary to use either a significant number of diagnostic systems, or the location of such systems on mobile platforms. It is proposed to use unmanned aerial vehicles as a platform. The methods of acoustic control proposed by the authors can be blocked by the intrinsic noises of aircraft. Therefore, an acoustic analysis of various operating modes of aircraft was carried out and compared with the acoustic spectrum of a corona discharge. The obtained results made it possible to visualize the possibility of using acoustic systems on board unmanned aerial vehicles to diagnose corona discharge by acoustic parameters.
  • Ескіз
    Документ
    Питание трансформаторной подстанции 330/110 кВ при наличии в линиях электропередач высших гармоник
    (НТУ "ХПИ", 2015) Гриб, Олег Герасимович; Шевченко, Сергей Юрьевич; Гапон, Дмитрий Анатольевич; Сиротин, Юрий Александрович; Иерусалимова, Татьяна Сергеевна; Дяченко, Александр Васильевич
    Отключение или повреждение воздушных линий высокого и сверхвысокого напряжения (ЛЭП) вызывается разными причинами, среди которых не последнее место занимают как природные факторы – воздействие молний и птиц или ветровые нагрузки, обледенение и загрязнение изоляторов в регионах с неблагоприятными экологическими условиями, так и случайные или преднамеренные действия человека по повреждению подвесной изоляции.