Кафедра "Турбінобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/51

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/turbine

Кафедра "Турбінобудування" була заснована у 1930 році у Харківському механіко-машинобудівному інституті визначним ученим, педагогом і організатор науки, професором Володимиром Матвійовичем Маковським.

Постановою Ради Міністрів України № 665-р від 22 грудня 2006 року науково-дослідний комплекс експериментальних установок щодо вивчення газодинамічних та теплофізичних процесів у турбомашинах кафедри "Турбінобудування" НТУ "ХПІ" набув статусу "Національного надбання України". Це єдиний у країні приклад високої оцінки значущості обладнання університетської кафедри та високих наукових результатів, які одержують за його допомогою. Очолював кафедру на той час доктор технічних наук, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки професор Анатолій Володимирович Бойко.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 5 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента, 2 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Обоснование метода учета сжимаемости потока при течении в диафрагмах с острыми кромками
    (НТУ "ХПИ", 2018) Тарасов, Александр Иванович; Литвиненко, Оксана Алексеевна; Михайлова, Ирина Александровна
    В статье на основе CFD анализа обоснован метод учета сжимаемости воздуха при течении через диафрагму с острыми кромками. Показано, что расчет массового расхода при заданных давлениях перед и за диафрагмой может быть выполнен с достаточной точностью, если использовать известные зависимости для коэффициента гидравлических потерь давления для несжимаемой среды при условии введения поправки на сжимаемость. Показано, что в отличии от коэффициента гидравлического сопротивления, который зависит только от геометрических размеров диафрагмы при Re > 10⁵, коэффициент расхода зависит от отношения давлений перед и за диафрагмой. Поэтому использование коэффициента гидравлического сопротивления является более предпочтительным. Определение числа Маха при сверхкритическом отношении давлений представляет определенную сложность, так как область, где M > 1 имеет место в суживающейся струе на некотором расстоянии от диафрагмы. Несмотря на это, в инженерных расчетах предложено, в качестве определяющего размера использовать диаметр отверстия, и все параметры потока приводить к живому сечению диафрагмы. При этом вводиться поправка на коэффициент гидравлического сопротивления по методу, изложенному в статье.
  • Ескіз
    Документ
    Сравнительная эффективность парового и воздушного охлаждения диска и лопаток газовой турбины
    (НТУ "ХПИ", 2006) Тарасов, Александр Иванович; Гуринов, А. А.; Чан, Конг Шанг
    Приведений порівняльний аналіз застосування повітряної системи охолоджування з паровою енергетичної газової турбіни. Показано, що із застосуванням перегрітої пари як охолоджувача, вдалося значно понизити його витрату, а також понизити температуру диска і робочих лопаток газової турбіни при зниженій витраті пари.
  • Ескіз
    Документ
    Теплоотдача в широких придисковых полостях газовых турбин
    (НТУ "ХПИ", 2010) Пустовалов, Владимир Николаевич; Загоруйко, Г. Е.; Науменко, Светлана Петровна
    The experimental criterion equations for heat transfer in wide near disk cavities of gas turbines are proposed.
  • Ескіз
    Документ
    Влияние подогрева теплоносителя на теплоотдачу в каналах систем охлаждения
    (НТУ "ХПИ", 2011) Тарасов, Александр Иванович; Долгов, А. И.; Авдеева, Елена Петровна
    The analysis of heat transfer in cooling channels in case of significant change of gas temperature was developed.It was noted that change of gas temperature affects on intensity of heat transfer along the channel. It was proposed improved equation for heat transfer coefficient that is valid for both air and water vapor.