Кафедра "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2709
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" не поповнюється.
На основі кафедр "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" та "Економіка та маркетинг" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Analysis of the policy of operation activity of anenterprise with productre servation(ПП "Технологічний Центр", 2022) Zaruba, Viktor; Potrashkova, Liudmyla; Guryanova, Lidiya; Sokol, Kateryna; Kuksa, IhorThis paper examines the process of operative planning of the production of an industrial company under conditions of random fluctuations in current demand. It is shown that under these conditions there are losses, the size of which depends on the adopted policy of operation activity. The policy of operation activity is understood as the rule of making decisions on current production volumes based on information about incoming orders, probable volumes of future demand, and possible losses due to the deviation of capacity load from the normative one. In the paper, it is proposed to assess the effectiveness of each policy of operation activity using the indicator of the limit average economic effect per unit of time for an infinite number of periods. An original approach to assessing the effectiveness of the policy of operation activity with product reservation was developed. It was shown that when using this policy, there is an effect of product “overstock” on the chains of successive periods. It was proposed to select the initial reserve so that the probability of completion of the reservation chain for a given number of periods should be close to unity. Such an approach creates an opportunity to determine the expected economic effect on the chains of reservation of various product types and, as a result, to assess the policy effectiveness in general. An assessment of the effectiveness of the policy with reservation in the form of the dependence of the policy effectiveness indicator on the values of cost indicators was obtained. Comparison of this assessment with a similar assessment of the effectiveness of the policy of fulfilling incoming orders allowed finding a condition under which the policy with reservation is more profitable. It involves ensuring that the magnitude of losses per unit of production associated with the product stock storage does not exceed half the sum of the magnitude of losses per unit of production due to downtime and excess capacity loadПублікація Marketing prerequisites for entering the enterprise in the international market of information technologies(ТЕС, 2020) Pererva, P. G.; Maksymenko, Yana; Sokol, KaterynaIt is substantiated that for a successful entry into the world market, an information enterprise needs to solve a number of important issues: to determine the desired and most attractive market segment that corresponds to the material capabilities of the enterprise; risks; choose the time to market; assess the scale of market entry; substantiate the way (form) of entering the international market. It is recommended to build a future strategy of the information enterprise in the international market using the concept of three horizons: the first horizon reflects the work of the enterprise to further improve the existing information product; the second horizon reflects the work of the enterprise to find new sources of profit; the third horizon reflects the capabilities of the enterprise, given the availability of the required amount of material and intellectual resources, access to international markets with a progressive information product developed on the basis of the blockchain.Публікація Критеріальна база оцінки і відбору стратегічних напрямів науково-технологічного розвитку підприємства(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2018) Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Шипуліна, Юлія СергіївнаУ статті сформовано критеріальну базу, запропоновано укрупнену блок-схему алгоритму оцінювання можливостей реалізації конкретним підприємством певного виду стратегії інноваційного розвитку, виділених за ставленням до лідера. Отримані наукові результати в сукупності розвивають теоретико-методичні засади інноваційного менеджменту щодо формування критеріальної бази оцінки і відбору стратегічних напрямів науково-технологічного розвитку підприємства. Їх практична реалізація дає змогу підвищити ефективність, знизити ризик прийняття рішень з управління вибором та реалізацією стратегій інноваційного розвитку підприємств.Публікація Управління інноваційною діяльністю: магістерський курс(НТУ "ХПІ", 2011) Перерва, Петро Григорович; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Погорєлов, Микола Іванович; Мехович, Сергій Анатолійович; Маслак, Ольга Іванівна; Дюжев, Віктор Геннадійович; Ларка, Микола Іванович; Солощук, Михайло Миколайович; Майборода, Олег Володимирович; Кучин, Сергій Павлович; Райко, Діана Валеріївна; Сухомлін, Лідія Євтихіївна; Савченко, Ольга Ігорівна; Віхляєва, Світлана Іванівна; Смоляр, Любов Гаврилівна; Бояринова, Катерина Олександрівна; Кам'янська, Ольга Вікторівна; Дьомін, Олег Олексійович; Погорєлов, Сергій Миколайович; Косенко, Олександра Петрівна; Погорєлова, Тетяна Олексіївна; Кучинський, Володимир Анатолійович; Гусаковська, Тетяна Олександрівна; Зайцев, Юрій ІвановичУ підручнику розглядаються найважливіші дисципліни магістерського курсу, які є нормативними при підготовці фахівців зі спеціальностей «Менеджмент інноваційної діяльності» та «Управління інноваційною діяльністю». Розглядаються структура, стан, основні тенденції та особливості форм і методів активізації інноваційної діяльності, механізм і специфіка створення та комерціалізації інновацій. Детально розглянуті всі теми відповідної типової навчальної дисципліни, а також висвітлено ряд додаткових питань та напрямків. Підручник підготовлено в двох частинах і розраховано на студентів вищих закладів освіти, аспірантів, викладачів і наукових співробітників, а також усіх, хто займається або цікавиться проблемами інноваційної діяльності.