Кафедра "Технологія машинобудування та металорізальні верстати"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3960

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmms

Кафедра "Технологія машинобудування та металорізальні верстати" заснована в 1934 році. Першим завідувачем кафедри був доцент Ф. К. Корольов – фахівець в області металорізальних верстатів, який беззмінно керував колективом до 1966 року і суттєво вплинув на розвиток кафедри.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 5 співробітників мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Публікація
    Технологічне забезпечення точності обробки колінчастого валу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Котляр, Олексій Віталійович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Басова, Євгенія Володимирівна; Іванова, М. С.; Сажнєв, І. І.
  • Ескіз
    Публікація
    Критерії формування структур і параметрів систем обробки, що забезпечують задані експлуатаційні властивості зубчастих коліс, які зношуються і відновлюватимуться
    (Донбаська державна машинобудівна академія, 2020) Ковальов, Віктор Дмитрович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Клочко, Олександр Олександрович; Васильченко, Яна Василівна; Шаповалов, Максим Валерійович
  • Ескіз
    Публікація
    Процес моделювання контактної взаємодії при швидкісному зубофрезуванні великомодульних зубчастих коліс
    (Донбаська державна машинобудівна академія, 2023) Майборода, Віктор Станіславович; Охрименко, О. О.; Клочко, Олександр Олександрович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Заковоротний, Олександр Юрійович; Федоренко, Віталій Сергійович; Сапон, С. П.; Манохін, Андрій Сергійович; Шаповалов, Максим Валерійович
  • Ескіз
    Публікація
    Абразивні круги для імпульсного зубошліфування на органічних матрицях
    (Донбаська державна машинобудівна академія, 2019) Пермяков, Олександр Анатолійович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Пермінов, Євген Віталійович; Стрелець, О. С.; Поварніцин, Д. А.
  • Ескіз
    Публікація
    Наукові основи визначення залежностей теорії різання в алгоритмах при реалізації нейронних мереж процесів формоутворення
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Равська, Наталія Сергіївна; Парненко, Валерія Сергіївна; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Заковоротний, Олександр Юрійович; Клочко, Олександр Олександрович
    Наукові основи визначення залежностей теорії різання є складною структурною системою яка супроводжувається безліччю різних фізичних явищ. До них відносяться такі як пластичні деформації, тертя, вібрації, теплові, хімічні та ін, які визначаються, в основному верстатом, інструментом, оброблюваним матеріалом. Великою мірою ефективність процесу різання залежить від управління цим процесом. Останнім часом для управління технологічними процесами використовуються штучні нейронні мережі (ШНМ) і являють математичну модель з її програмним або апаратним втіленням. Ці моделі не що інше як залежність між досліджуваними вхідними факторами та вихідними параметрами. Вони придатні лише управління процесами в аналізованому діапазоні змінних і розкриває сутності «чорного ящика» тобто. явищ їх супроводжуючих. Створення нейронних мереж на основі явищ, що супроводжують аналізований технологічний процес, відкриває широкі можливості оптимального управління його параметрами з подальшою корекцією системи. Такий підхід значно підвищить точність управління, скоротить витрати на навчання та реалізацію управління. Створення таких ШНМ на прикладі процесу різання є актуальною проблемою та її вирішення має велике практичне значення.
  • Ескіз
    Публікація
    Проблеми відновлення функціональних властивостей експлуатації крупногабаритних зубчастих передач
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Пермяков, Олександр Анатолійович; Шелковий, Олександр Миколайович; Заковоротний, Олександр Юрійович; Клочко, Олександр Олександрович
    Наукові основи тмеханізмів формування похибок крупногабаритних зубчастих коліс свідчить про те, що елементарні похибки систем операцій зубообробки характеризуються випадковими числовими характеристиками, які визначають величину і характер входження у відповідні комплексні складові, які, в свою чергу, взаємодіючи між собою, визначають досліджувані похибки крупногабаритних зубчастих коліс. Досліджені важконавантажениі зубчасті передачи приводи машин, при проектуванні яких висуваються жорсткі вимоги до мінімізації їх габаритів, маси і вартості. Реалізація цих жорстких вимог призводить до значного зростання удільної силовий навантаженості, а вимога максимізації продуктивності машин призводить до зростання швидкісних характеристик приводу та досліджен динамічний характер зовнішнього навантаження передач. Підвищення довговічності приводів машин є одним з найважливіших (поряд з підвищенням продуктивності і зниженням собівартості) вимог до проектування машин, яке в значній мірі забезпечується за рахунок збільшення ресурсу основних деталей приводу і, в першу чергу, за рахунок підвищення зносостійкості їх контактних поверхонь. Забезпечення високої зносостійкост зубчастих коліс, необхідно не тільки, щоб запобігти поломки через зменшення робочого перетину деталей внаслідок їх зносу, а й для зменшення впливу зносу на параметри якості машин – рівень шуму, точність позиціонування робототехнічних систем, точність виготовленої продукції.
  • Ескіз
    Публікація
    Іраціональне контактування швідкисних циліндричних зубчатих коліс
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Клочко, Олександр Олександрович; Ковальов, В. Д. ; Мироненко, Є. В.; Клименко, Г. П.; Васильченко, Я. В.; Шаповалов, М. В.
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз параметрів приводу здвоєного зчеплення зі зменшеними енерговитратами на керування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сергієнко, Микола Єгорович; Калінін, Павло Миколайович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Павлова, Наталія Миколаївна; Свідло, Віталій Сергійович; Окунь, Антон Олександрович
    Світова тенденція покращення трансмісій транспортних та тягових засобів пов’язана з використанням роботизованих преселективних коробок переключення передач, важливим вузлом якої є фрикційне зчеплення. Проведений огляд існуючих конструкцій та аналіз концепцій розвитку зчеплень дозволяє визначитись з напрямками їх вдосконалення, зокрема, вдосконаленням сухих здвоєних зчеплень, що є предметом дослідження у даній роботі. Істотним недоліком існуючих конструкцій здвоєних зчеплень є використання додаткових спеціальних (переважно гідравлічних або комбінованих) систем для включення-виключення в роботу фрикційних пар, що збільшує вартість конструкції, витрати енергії на керування та ускладнює конструкцію, обслуговування та ремонт. Запропонована конструкція приводу керування оригінального сухого здвоєного зчеплення передбачає використання важільного механізму із застосуванням поворотних упорів, які виконані у вигляді пересувних кареток з роликами, що забезпечує перемикання зчеплень за короткий час та практично без розриву потоку потужності і, відповідно, покращує динаміку розгону транспортних засобів, спрощує конструкцію зчеплення та зменшує енерговитрати на його керування як в процесі початку руху машини, так і при переключенні передач. Розроблено математичну модель запропонованого приводу зчеплення, на основі якої змодельоване роботу механізму керування і проаналізовано вплив його окремих конструктивних параметрів на якісні показники роботи приводу зчеплення, зокрема, на кінематичні характеристики приводу, діапазони кінематичних та силових передаточних чисел приводу, силову взаємодію ланок механізму, потужність виконуючого пристрою при включенні кожного зчеплення. Встановлено, що на перемикання зчеплень потрібні менші енерговитрати, що переміщення елементів механізму неоднакове, а сила стиснення фрикційних пар при включенні першого і другого зчеплень відрізняються. З результатами моделювання підтверджено, що запропонована оригінальна важільна конструкція механізму керування зчепленнями є ефективною. Отримані результати дозволяють обґрунтовано визначати параметри зчеплення, проте вибір оптимально-раціональних параметрів механізму його керування потребує проведення подальших досліджень, для проведення яких розроблено відповідні методика, алгоритм пошуку та їх програмна реалізація.
  • Ескіз
    Публікація
    Застосування передових технологій у зубообробці конічних коліс із круговими зубами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Добротворський, Сергій Семенович; Басова, Євгенія Володимирівна; Клочко, Олександр Олександрович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Тонкошкур, Є. Е.
  • Ескіз
    Публікація
    Основні напрямки підвищення точності виготовлення ортогональних редукторів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Пермяков, Олександр Анатолійович; Клочко, Олександр Олександрович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Логашкіна, К. Г.; Бондар, В. В.