Кафедра "Технологія машинобудування та металорізальні верстати"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3960

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmms

Кафедра "Технологія машинобудування та металорізальні верстати" заснована в 1934 році. Першим завідувачем кафедри був доцент Ф. К. Корольов – фахівець в області металорізальних верстатів, який беззмінно керував колективом до 1966 року і суттєво вплинув на розвиток кафедри.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 5 співробітників мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Особенности эксплуатации абразивных кругов при зубошлифовании
    (Ліра, 2016) Новиков, Федор Васильевич; Клочко, Александр Александрович; Гасанов, Магомедэмин Исамагомедович; Басова, Евгения Владимировна; Лишенко, А. Н.
    Одной из основной причин потери режущей способности зубошлифовальных кругов (ЗШК) являются контаминация и увеличение радиуса округления режущей кромки абразивных зерен. Контаминация сопровождается процессом переноса на рабочую поверхность ЗШК частиц шлама в процессе обработки. С целью уменьшения процесса контаминации и одновременным повышением режущей способности на рабочей поверхности ЗШК предложено выполнять режущие кромки с положительным углом наклона λ. Наличие режущей кромки при зубошлифовании приводит к уменьшению площадок износа на абразивных зернах и приводит к снижению налипания на площадках частиц металла заготовки, вследствие чего уменьшается теплосиловая напряженность процесса и интенсивность вибраций, снижается глубина дефектного слоя поверхности деталей. Наличие режущих кромок увеличивает период правки и повышение стойкости ЗШК, что позволяет идентифицировать процесс зубошлифования в процесс скоростного абразивного зубофрезерова
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз параметрів приводу здвоєного зчеплення зі зменшеними енерговитратами на керування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сергієнко, Микола Єгорович; Калінін, Павло Миколайович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Павлова, Наталія Миколаївна; Свідло, Віталій Сергійович; Окунь, Антон Олександрович
    Світова тенденція покращення трансмісій транспортних та тягових засобів пов’язана з використанням роботизованих преселективних коробок переключення передач, важливим вузлом якої є фрикційне зчеплення. Проведений огляд існуючих конструкцій та аналіз концепцій розвитку зчеплень дозволяє визначитись з напрямками їх вдосконалення, зокрема, вдосконаленням сухих здвоєних зчеплень, що є предметом дослідження у даній роботі. Істотним недоліком існуючих конструкцій здвоєних зчеплень є використання додаткових спеціальних (переважно гідравлічних або комбінованих) систем для включення-виключення в роботу фрикційних пар, що збільшує вартість конструкції, витрати енергії на керування та ускладнює конструкцію, обслуговування та ремонт. Запропонована конструкція приводу керування оригінального сухого здвоєного зчеплення передбачає використання важільного механізму із застосуванням поворотних упорів, які виконані у вигляді пересувних кареток з роликами, що забезпечує перемикання зчеплень за короткий час та практично без розриву потоку потужності і, відповідно, покращує динаміку розгону транспортних засобів, спрощує конструкцію зчеплення та зменшує енерговитрати на його керування як в процесі початку руху машини, так і при переключенні передач. Розроблено математичну модель запропонованого приводу зчеплення, на основі якої змодельоване роботу механізму керування і проаналізовано вплив його окремих конструктивних параметрів на якісні показники роботи приводу зчеплення, зокрема, на кінематичні характеристики приводу, діапазони кінематичних та силових передаточних чисел приводу, силову взаємодію ланок механізму, потужність виконуючого пристрою при включенні кожного зчеплення. Встановлено, що на перемикання зчеплень потрібні менші енерговитрати, що переміщення елементів механізму неоднакове, а сила стиснення фрикційних пар при включенні першого і другого зчеплень відрізняються. З результатами моделювання підтверджено, що запропонована оригінальна важільна конструкція механізму керування зчепленнями є ефективною. Отримані результати дозволяють обґрунтовано визначати параметри зчеплення, проте вибір оптимально-раціональних параметрів механізму його керування потребує проведення подальших досліджень, для проведення яких розроблено відповідні методика, алгоритм пошуку та їх програмна реалізація.
  • Ескіз
    Публікація
    Застосування передових технологій у зубообробці конічних коліс із круговими зубами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Добротворський, Сергій Семенович; Басова, Євгенія Володимирівна; Клочко, Олександр Олександрович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Тонкошкур, Є. Е.
  • Ескіз
    Документ
    Твердосплавные червячные фрезы после алмазной заточки для восстановления крупногабаритных зубчатых колес
    (НТУ "ХПИ", 2018) Гасанов, Магомедэмин Исамагомедович
    В статье рассмотрены процессы формообразование для восстановления крупногабаритных зубчатых колес после наплавки с подслойным слоем специальными твердосплавными фрезами после алмазной заточки, которые обеспечивают значительное уменьшение длины главных режущих кромок и таким образом облегчают алмазную заточку инструмента. Исходя из минимальной длины режущей части фрез была разработана технология восстановления зубьев крупногабаритных цилиндрических зубчатых колес специальными фрезами, у которых длина режущих кромок зубьев не зависит от размеров обрабатываемых зубьев колеса.
  • Ескіз
    Публікація
    Основні напрямки підвищення точності виготовлення ортогональних редукторів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Пермяков, Олександр Анатолійович; Клочко, Олександр Олександрович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Логашкіна, К. Г.; Бондар, В. В.
  • Ескіз
    Публікація
    Технологічне обгрунтування підвищення точності виготовлення корпусів редукторів з осями отворів, що схрещуються та пересікаються
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Шелковий, Олександр Миколайович; Клочко, Олександр Олександрович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Логашкіна, К. Г.; Бондар, В. В.
  • Ескіз
    Публікація
    Моделювання теплового режиму в технологічній системі охолодження шліфувального верстату
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2014) Степанов, Михайло Сергійович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Волошкіна, Ірина Віталіївна
    Наведено математичну модель для розрахунку температури мастильно-охолоджуючої рідини (МОР) у підсистемі використання. Температура визначається в залежності від етапу циклу шліфування. Модель побудована на основі рівняння зміни температури при проходженні рідина крізь місцевий опір.