Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Расчетно-экспериментальное исследование условий работы сопряжения выпускной клапан - направляющая втулка
    (НТУ "ХПИ", 2007) Тринёв, Александр Владимирович; Коваленко, В. Т.; Авраменко, Андрей Николаевич; Сиротин, С. А.
    In work results of a settlement - experimental research of operating conditions of interface the valvethe cartridge are resulted. For specification of boundary conditions problem of heat conductivity the thermometry of exhaust valves and directing cartridges is carried spent, and also dynamics of change a backlash in interface is appreciated on power setting.
  • Ескіз
    Документ
    Анализ теплонапряженного состояния выпускного клапана форсированного тепловозного дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2004) Тринёв, Александр Владимирович; Авраменко, Андрей Николаевич; Амброзик, А.
    Представлены результаты расчетных исследований теплонапряженного состояния деталей клапанного узла форсированного тепловозного дизеля. Задание граничных условий при решении задачи теплопроводности проводятся с использованием экспериментальных данных, полученных при термометрии выпускного клапана на эксплуатационном режиме дизеля. Анализируются составляющие теплонапряженного состояния клапана для перспективного форсированного режима нагружения. Решение задачи проводится с использованием метода конечных элементов.