Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Расширение диапазона устойчивых режимов работы турбопоршневого дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2015) Алёхин, Сергей Алексеевич; Бородин, Дмитрий Юрьевич; Герасименко, Владимир Петрович; Опалев, Василий Анатольевич
    Рассмотрены основные проблемы обеспечения газодинамической устойчивости турбопоршневых дизелей с высоким наддувом. Изучены условия возникновения помпажа и вращающегося срыва – наиболее часто встречающихся форм неустойчивости центробежных компрессоров агрегатов газотурбинного наддува. Предложены рекомендации по предотвращению срывных процессов путём локального воздействия на поток в области срывных зон с помощью щелевых устройств с присоединёнными объёмами.
  • Ескіз
    Документ
    Согласование характеристик турбонаддува и двухтактного транспортного дизеля
    (НТУ "ХПИ", 2013) Алёхин, Сергей Алексеевич; Герасименко, Владимир Петрович; Опалев, Василий Анатольевич
    The basic problems of the matching of characteristics of turbo-supercharging units and two-stroke transport diesel engines with various number of cylinders are considered. Influence of the number of impeller tiers and other geometrical parameters on the pressure characteristic of the centrifugal compressor and joint action of the compressor and the piston engine is investigated. Effective measures on the optimum coordination of a mechanical turbo-supercharging with a transport diesel engine are determined. Recommendations on acceleration of modernization of transport diesel engines with different number of cylinders are offered due to enhancement of characteristics high-pressure turbo-supercharging units.
  • Ескіз
    Документ
    Эффекты концевого зазора в высоконапорном ЦБК
    (НТУ "ХПИ", 2006) Герасименко, Владимир Петрович; Алёхин, С. А.; Анимов, Ю. А.
    Рассмотрены эффекты, связанные с течением воздуха в концевом зазоре рабочего колеса, и учёт их влияния на к.п.д. высоконапорного центробежного компрессора.
  • Ескіз
    Документ
    Сравнительный анализ одно- и двухступенчатого компрессора для наддува высокофорсированных танковых дизелей
    (НТУ "ХПИ", 2007) Алёхин, С. А.; Герасименко, Владимир Петрович; Краюшкин, И. А.; Анимов, Ю. А.
    Проведено сравнение характеристик высоконапорного компрессора в одно- и двухступенчатом исполнениях для наддува двухтактного танкового дизеля с механической связью с турбокомпрессорным агрегатом. Показаны преимущества и целесообразность применения наддува дизеля одноступенчатым центробежным компрессором вплоть до степени повышения давления воздуха 4,0...4,5.