Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Хіммотологія та нуль-вуглецеві джерела живлення силових агрегатів транспортних засобів"
    (2023) Карягін, Ігор Миколайович; Ліньков, Олег Юрійович
    Дисципліна «Хіммотологія та нуль-вуглецеві джерела живлення силових агрегатів транспортних засобів» є однією з базових для навчання спеціалістів з енергетичного машинобудування. Мета лабораторних робіт дисципліни – закріплення теоретичних знань майбутніх фахівців, та отримання практичних навичок з основ одержання паливо-мастильних матеріалів для силових агрегатів транспортних засобів, раціонального вибору та використання палив, мастил та охолоджуючих рідин. Проведення лабораторних робіт надає практичні знання про фізико-хімічні властивості можливих палив, в тому числі й нуль-вуглецевих джерел живлення силових агрегатів транспортних засобів. В рамках лабораторних робіт вивчаються основи раціонального використання та оцінювання експлуатаційних якостей паливо-мастильних матеріалів, необхідних для експлуатації двигунів внутрішнього згоряння різних типів.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості робочого процесу дизеля при використанні водопаливної емульсії
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Фатєєв, А. В.; Карягін, Ігор Миколайович
  • Ескіз
    Документ
    Вплив умов подачі водопаливної емульсії на робочий процес дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2017) Парсаданов, Ігор Володимирович; Карягін, Ігор Миколайович; Савченко, Анатолій Вікторович
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальні безмоторні дослідження електронного регулятора дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2017) Прохоренко, Андрій Олексійович; Кравченко, Сергій Сергійович; Карягін, Ігор Миколайович; Клименко, Олександр Миколайович; Вовк, Є. Г.
  • Ескіз
    Документ
    Універсальний електронний регулятор дизеля на основі електричного сервоактуатора
    (НТУ "ХПІ", 2018) Прохоренко, Андрій Олексійович; Кравченко, Сергій Сергійович; Самойленко, Дмитро Євгенович; Карягін, Ігор Миколайович; Таланін, Дмитро Сергійович
    Розроблено електронний регулятор паливної системи високого тиску для транспортного дизеля, впровадження якого дозволить формувати оптимальні характеристики транспортного засобу з урахуванням умов його експлуатації та узгодженості з будь-якими видами трансмісії та двигуна. Авторами запропоновано функціональну схему та алгоритм електронного регулятора дизеля, що базується на аналогії з роботою механічного пружинно-важільного все режимного регулятора прямої дії. Розроблено алгоритм роботи підсистеми керування позиціюванням виконавчого механізму (сервоактуатором) HEINZMANN, який побудований на паралельній роботі позиційного і пропорційно-диференціально-ізодромного регуляторів. Проведені безмоторні дослідження паливного насосу високоготиску марки BOSCH PES 4P 100A, обладнаного електричним сервоактуатором, показали, що розроблена авторами система електронного регулювання може забезпечити ідентичні зі штатним механічним регулятором, а при простому переналаштуванні – будь-які необхідні, регуляторні характеристики двигуна.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка універсального електронного регулятора частоти обертання колінчастого валу дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2017) Прохоренко, Андрій Олексійович; Кравченко, Сергій Сергійович; Карягін, Ігор Миколайович; Вовк, Євгеній Геннадійович; Думенко, Петро Іванович
    Розроблено електронний регулятор паливної системи високого тиску для транспортного дизеля, впровадження якого дозволить формувати оптимальні характеристики транспортного засобу з урахуванням умов його експлуатації та узгодженості з будь-якими видами трансмісії та рушія. Авторами запропоновано концепцію синтезу алгоритму електронного регулятора дизеля, який базується на аналогії з роботою механічного пружинно-важільного регулятора прямої дії. Проведені безмоторні та моторні дослідження паливного насосу високого тиску тракторного дизеля, обладнаного розробленим електронним регулятором, дозволили отримати його статичні (рівноважні) характеристики, які підтверджують працездатність та стійкість роботи системи.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив параметрів системи паливоподачі на індикаторні показники дизеля при роботі на водопаливній емульсії
    (НТУ "ХПІ", 2017) Марченко, Андрій Петрович; Парсаданов, Ігор Володимирович; Савченко, Анатолій Вікторович; Карягін, Ігор Миколайович
    У статті надана методика експериментального дослідження особливостей роботи дизеля на водопаливній емульсії (ВПЕ). Наведені результати оцінки впливу параметрів системи паливоподачі на показники дизеля. В якості параметрів, що варіювалися, обрані кут випередження впорскування палива та ефективний прохідний переріз розпилюючих отворів форсунки. Основну увагу приділено впливу зазначених параметрів на процес згоряння в дизелі. У ході дослідження проведено порівняння отриманих залежностей при роботі дизеля на ВПЕ і на дизельному паливі в однакових умовах, визначено характер і ступінь впливу обраних параметрів на показники дизеля. Зроблено висновок про можливість комплексного покращення показників дизеля на ВПЕ шляхом вибору раціональних параметрів системи паливоподачі.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення врахування впливу тангенційного вихоря робочого тіла на розвиток паливного струменя
    (НТУ "ХПІ", 2014) Марченко, Андрій Петрович; Карягін, Ігор Миколайович; Пильов, Вячеслав Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Результати ідентифікації робочого процесу двигуна з поршнями з корундовим шаром
    (НТУ "ХПІ", 2010) Марченко, Андрій Петрович; Сукачев, Іван Іванович; Шпаковський, Володимир Васильович; Прохоренко, Андрій Олексійович; Карягін, Ігор Миколайович
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка впливу режимних факторів на параметри температурної високочастотної хвилі в поверхневому корундовому шарі поршня
    (НТУ "ХПІ", 2010) Марченко, Андрій Петрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Сукачев, Іван Іванович; Карягін, Ігор Миколайович; Пильов, Вячеслав Володимирович