Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи "Тепловий баланс дизеля з системою газотурбінного наддуву"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кравченко, Сергій Сергійович; Ліньков, Олег Юрійович; Коваленко, Світлана Володимирівна
    Аналіз ефективності тепловикористання є одним з головних при оцінці техніко-економічних показників двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ). Теоретичною основою такого аналізу є фундаментальний закон збереження енергій, який записується відносно енергетичних потоків ДВЗ. Розглядаючи й аналізуючи складові частини балансу енергії дослідники роблять висновки щодо рівня ефективності ДВЗ, отримують необхідну інформацію для розрахунків систем охолоджування, змащення, газотурбінного наддуву. У розрахункових дослідженнях тепловий баланс використовують для визначення температури відпрацьованих газів ДВЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання курсової роботи "Розв'язання інженерної задачі за допомогою комплексу програмних засобів" з дисципліни "Інформаційні технології та програмування в ДВЗ"
    (2020) Пильов, Володимир Олександрович; Ліньков, Олег Юрійович; Коваленко, Світлана Володимирівна
    Застосування нових інформаційних технологій в інженерній діяльності постало як першочергове завдання й привело до того, що використання обчислювальної техніки набуло стратегічного значення в питаннях інтенсифікації і підвищення якості праці, розробки конкурентоспроможної техніки. В повному обсязі це стосується і питання розвитку вітчизняного моторобудування, підвищення якості та конкурентоспроможності двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Явища і процеси, що вивчаються і досліджуються в теорії ДВЗ, потребують виконання відповідних описів за допомогою понять математики. При цьому курсова робота передбачає засвоєння знань, умінь і навичок розробки алгоритмів розв’язання інженерних задач та реалізації цих алгоритмів за допомогою сучасної комп’ютерної техніки, використання сучасного програмного забезпечення. Метою роботи є набуття майбутніми інженерами практичних навичок і вмінь, що є необхідними для вирішення проблем, пов’язаних з досягненням світового рівня вітчизняних двигунів внутрішнього згоряння шляхом використання комп’ютерної техніки. Основна мета роботи – поглиблення навичок використання сучасних комп’ютерів та програмного забезпечення.