Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Публікація
    Зменшення теплонапруженості поршня швидкохідного двигуна з врахуванням тривимірності теплонапруженого стану
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Пожидаєв, Іван Геннадійович; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Матвєєнко, Володимир Володимирович
  • Ескіз
    Публікація
    Розробка методики визначення граничних умов для зони верхнього кільця поршня швидкохідного двигуна
    (НТУ "ХПІ", 2010) Пожидаєв, Іван Геннадійович; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович
    У статті приведена методика визначення граничних умов 3-го роду в зоні верхнього поршневого кільця для розрахунку теплонапруженого стану поршня двигуна. Ця методика основана на корегуванні умовної температури середовища, як складової граничних умов 3-го роду.
  • Ескіз
    Публікація
    Математична модель експериментальної акумуляторної паливної системи дизеля з регульованою подачею ПНВТ
    (НТУ "ХПІ", 2012) Пожидаєв, Іван Геннадійович; Прохоренко, Андрій Олексійович
    Представлена математична модель експериментальної акумуляторної паливної системи дизеля з регульованою подачею ПНВТ. Проілюстровані процеси у деяких вузлах ПНВТ дизеля. Приведені результати ідентифікації математичної моделі ПНВТ дизеля з паливною апаратурою акумуляторного типу.
  • Ескіз
    Публікація
    Проектування ПНВТ для акумуляторної паливної системи малолітражного дизеля на базі паливного насоса двигуна 2ДТ
    (НТУ "ХПІ", 2014) Пожидаєв, Іван Геннадійович; Прохоренко, Андрій Олексійович
    З метою виконання жорстких вимог екологічності, яким повинен відповідати сучасний дизель вітчизняного виробництва, його необхідно оснастити акумуляторною паливною системою типу Common Rail. Однією з основних складових такої системи є паливний насос високого тиску, функція якого – нагнітання палива до гідроакумулятора для підтримки у останньому необхідного для кожного режиму роботи двигуна рівня тиску. У даній роботі представлено конструкцію паливного насосу високого тиску для акумуляторної системи типу Common Rail на базі паливного насосу вітчизняного виробництва дизеля 2ДТ. Вирішено задачу внести ряд конструкційних доопрацювань до існуючого насоса, що зробить раціональним його застосування у складі акумуляторної паливної системи малолітражного дизеля та дозволить зменшити механічні втрати на привід паливного насоса. Наведено спосіб керування електронним регулятором (виконавчим механізмом) спроектованого паливного насоса високого тиску.
  • Ескіз
    Публікація
    Попередня оцінка температурного стану поршня з урахуванням нерівномірного тепловідведення в зоні верхнього кільця
    (НТУ "ХПІ", 2010) Матвєєнко, Володимир Володимирович; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Пожидаєв, Іван Геннадійович
    У статті проведено оцінку температурного стану поршня з урахуванням нерівномірності тепловідведення в зоні верхнього кільця. Отримано несиметричні граничні умови 3-го роду гільзи. Виконано коригування граничних умов в зоні верхнього поршневого кільця з урахуванням нерівномірного тепловідведення у гільзу. Проведено розрахунки ресурсної міцності кромки камери згоряння для різних варіантів завдання граничних умов. Показано необхідність врахування нерівномірності тепловідведення у гільзу при оцінці температурного стану поршня.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження впливу матеріалу гільзи швидкохідного дизеля на її температурний стан
    (НТУ "ХПІ", 2009) Марченко, Андрій Петрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Пильов, Володимир Олександрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Пожидаєв, Іван Геннадійович
    Проаналізовано основні заходи, направлені на підвищення теплопровідності гільзи циліндра з метою зниження теплонапруженої стану деталей камери згоряння. Оцінений температурний стан гільзи циліндрів швидкохідного дизеля при заміні її матеріалу з чавуну на алюмінієвий сплав. Представлені результати розрахункового дослідження температурного стану гільз.