Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунково-експериментальна методика моделювання температурного стану поршня в перехідних процесах навантажень двигуна
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Нестеренко, І. О.; Пильов, Володимир Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальне дослідження механічних втрат в двигуні автомобіля ВАЗ-21081
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Осетров, Олександр Олександрович; Альохін, Д. С.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні дослідження робочого процесу безшатунного двигуна
    (НТУ "ХПІ", 2015) Колеснікова, Тетяна Миколаївна
    Приведена математична модель робочого циклу бензинового чотиритактного двигуна з урахуванням кінематики силового механізму та змінного ступеня стискання на часткових режимах. Модель впускної системи заснована на рівняннях втрат тиску в елементах впускної системи і дозволяє визначати температуру та тиск перед впускним клапаном в залежності від навантаження та частоти обертання колінчастого валу. По точності розрахунків дана математична модель не поступається відомим програмам, але значно простіша, менш трудомістка й вимагає меншого машинного часу. Модель дозволяє оцінювати заходи, що направлені на оптимізацію конструкції двигуна й підвищення його паливної економічності.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка інтегральних показників діагностування технічного стану дизельних двигунів
    (НТУ "ХПІ", 2003) Іващенко, І. І.; Приймаков, Олександр Григорович; Шунайлов, А. Г.
    Створено інженерну методику визначення інтегральних показників діагностування дизелів: енергомісткості R та нерівномірності обертання колінчастого валу N, встановлено кореляційний зв'язок між ними. Деталізовано визначення нерівномірності обертання колінчастого валу дизелів авіаційної наземної техніки.
  • Ескіз
    Публікація
    Підвищення економічності бензинового двигуна на різних режимах роботи при застосуванні частково-динамічної теплоізоляції поршнів
    (НТУ "ХПІ", 2013) Марченко, Андрій Петрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Пильов, Вячеслав Володимирович
    В статті проаналізовано результати випробувань бензинового двигуна з поршнями, поверхні яких було модифіковано за гальвано-плазменною технологію. Встановлено посилення позитивного впливу частково-динамічної теплоізоляції на питому витрату палива зі зменшенням частоти обертання колінчастого валу та підвищенням навантаження.
  • Ескіз
    Документ
    Використання на тепловозах електронних регуляторів дизелів
    (НТУ "ХПІ", 2008) Тартаковський, Е. Д.; Фалендиш, А. П.; Агулов, А. Ф.; Іванченко, Д. А.; Бондаренко, Є. В.
    Основою успішного розвитку технічних засобів залізничного транспорту є постійне їх удосконалення у відповідності з сучасним науковим рівнем. Найбільш актуальними є питання економного використання паливно-енергетичних ресурсів, враховуючи об’єми споживання їх локомотивами. Застосування електронних регуляторів не тільки дозволяє знизити питомі витрати палива, а й удосконалює систему керування локомотивною енергетичною установкою. В статті виконаний аналіз особливостей використання електронних регуляторів дизелів на тепловозах залізниць України, розглянуті результати порівняльних експлуатаційних випробувань регуляторів різних типів на вантажних теплово-зах. Іл. 3. Бібліогр. 4 назв.