Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Экспериментальное исследование деформации втулок цилиндров при сборке малоразмерного дизеля 4Ч8,5/11
    (НТУ "ХПИ", 2010) Яхьяев, Н. Я.; Вагабов, Н. М.
    Приведены результаты исследования напряженно-деформированного состояния втулок цилиндров судового малоразмерного дизеля 4Ч8,5/11. Разработана методика измерения деформаций деталей цилиндро-поршневой группы, основанная на тензометрировании. Определены значения деформаций втулок цилиндров в процессе сборки дизеля. Показаны факторы, влияющие на отклонения макрогеометрии цилиндров при сборке. Даны рекомендации по уменьшению неравномерных деформаций втулок цилиндров технологическими способами. Ил. 3. Библиогр. 2 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Наукові основи і методи комп’ютерно-інтегрованого ресурсного проектування литих блок-картерів ДВЗ
    (НТУ "ХПІ", 2008) Акімов, Олег Вікторович
    У статті освітлене моделювання напружено-деформованого стану при динамічних робочих навантаженнях, фазового переходу й остигання литої деталі блока-картера ДВЗ. Створені твердотільна та на її осно-ві кінцевоелементна модель литої деталі блока-картера ДВЗ. Отримано перші п'ять власних форм і частот коливань, форми інтенсивності динамічних напруг, види розподілу полів температур і фазових станів литої деталі блока-картера ДВЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Комплексное моделирование нагруженности картера и коренных подшипников коленчатого вала дизельного двигателя
    (НТУ "ХПИ", 2012) Романов, Вячеслав Александрович; Хозенюк, Надежда Александровна
    Рассмотрен комплексный подход к оценке нагруженности картера и работоспособности коренных подшипников скольжения дизельного двигателя. При расчете картера двигателя учитывались тепловое и силовое воздействия. Для моделирования картера использован метод конечных элементов. В тепловой модели учтены источники тепловыделения в цилиндрах, течение двухфазной жидкости в рубашке охлаждения блок-картера и головках дизеля. Результаты расчета деформированного состояния картера использованы при моделировании нелинейной динамики системы «многоопорный коленчатый вал – смазочные слои – блок-картер двигателя» для дизеля типа ЧН 13/15. Сравнительная оценка гидромеханических характеристик подшипников с учетом различных факторов, приводящих к несоосностям опор, показала, что тепловые деформации картера двигателя в некоторых случаях могут способствовать снижению значений параметров работоспособности коренных подшипников коленчатого вала. Предложенная методика оценки теплового состояния картера использована также для анализа целесообразности внесения изменений в рубашку охлаждения при совместном силовом и тепловом воздействиях. Табл. 2. Ил. 4. Библиогр. 5 назв.