Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Випробування силових агрегатів транспортних засобів"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кравченко, Сергій Сергійович; Білик, Сергій Юрійович; Мешков, Денис Вікторович; Коваленко, Сергій Володимирович
    У процесі виконання лабораторних робіт студенти вивчають різноманітні методи та засоби вимірювання: температури рідин та газів, витрат повітря, частоти обертання. При виконанні цих лабораторних робіт студенти вивчають такі питання: види та цілі випробувань; методи та засоби теплотехнічних вимірювань; методи та засоби спеціальних вимірювань; устрій випробувальних стендів; методи визначення похибок вимірювання. Кожна лабораторна робота містить конкретне завдання, яке виконується безпосередньо групою студентів, що включає практичне випробування двигуна та обробку отриманих результатів. Як результат – студенти набувають практичні навички з теплотехнічних та спеціальних вимірювань, які застосовуються при випробуваннях двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ).
  • Ескіз
    Документ
    Розробка системи двоступеневого наддуву з проміжним охолодженням наддувного повітря та системи регулювання турбіни і компресора для двотактного дизеля спеціального призначення
    (ТОВ "Планета – Принт", 2019) Шелестов, Максим Сергійович; Бекарюк, Олександр Миколайович; Кравченко, Сергій Сергійович; Прохоренко, Андрій Олексійович
  • Ескіз
    Документ
    Історія кафедри ДВЗ Харківського національного автомобільно-дорожнього університету
    (НТУ "ХПІ", 2011) Абрамчук, Федір Іванович; Тимченко, І. І.
    Відзначені останні перспективні розробкика федридвигунів внутрішнього згоряння Харківського національного автомобільно-дорожньогоуніверситету. Серед них - наукові основи конвертації дизельних та бензинових двигунів у газові; наукові основи створення паливних систем з електронним керуванням для високообертових дизелів; теоретичні основи створення пневматичного двигуна комбінованої силової установки для екологічно чистого автомобіля.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунково-експериментальні дослідження механізму зміни ступеня стиску для бензинового чотиритактного двигуна
    (НТУ "ХПІ", 2009) Міщенко, Микола Іванович; Супрун, Володимир Леонідович; Шляхов, Віталій Сергійович
    Описано принципову схему механізму зміни ступеня стиску (МЗСС), безмоторну установку, а також результати розрахунково-експериментальних досліджень механізму. Обміряно й проаналізовано час спрацьовування МЗСС при різних значеннях прикладеної до нього сумарної сили та температури масла в порожнинах механізму. Отримані дані характеризують зміну ступеня стиску у двигуні в часі. В експериментах, проведених на безмоторній установці, зафіксована наявність двох границь, що зв'язують час спрацьовування МЗСС із температурою масла і сумарною силою. Гранична величина сумарної сили дорівнює приблизно 105 Н, а температури масла 45°С. При збільшенні як сили, так і температури понад зазначених граничних значень час спрацьовування механізму повільно зменшується.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка економічної моделі експлуатації тракторного дизеля в системі прогнозування ресурсної міцності деталей камери згоряння
    (НТУ "ХПІ", 2009) Білогуб, Олександр Віталійович; Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Бакланов, Сергій Миколайович; Силенок, С. В.
    Виконано аналіз відомих моделей експлуатації тракторних дизелів. Для масиву представницьких полігонів експлуатації проведено комплекс чисельних експериментів по визначенню температурного стану поршня. З метою підвищення економічності методу прогнозування ресурсної міцності поршня та інших деталей камери згоряння запропоновано об'єднання представницьких полігонів деталізованої моделі експлуатації дизеля за характерною визначеною температурою деталі.
  • Ескіз
    Документ
    Сукупність моделей оцінки ресурсної міцності поршнів форсованих дизелів в САПР
    (НТУ "ХПІ", 2008) Зотов, Олександр Олександрович; Пильов, Володимир Олександрович; Шевченко, Л. П.
    Розроблено загальну схему отримання математичних моделей аналізу ресурсної міцності поршня нижчих рівнів складності. Запропоновано сумісне використання в САПР поршня регіонально-структурного методу та методу скінчених елементів. Встановлено місце кожного з методів в загальній схемі автоматизованого проектування поршня. Іл. 4. Табл. 1. Бібліогр. 9 назв.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз напруженого стану випускних клапанів швидкохідного дизеля при прикладанні механічного навантаження
    (НТУ "ХПІ", 2010) Триньов, Олександр Володимирович; Коваленко, В. Т.; Тихоненко, Анатолій Трохимович; Клименко, Олександр Миколайович; Куртов, Д. А.
    Зі зростанням температури механічні властивості клапанних сталей мають стійку тенденцію до погіршення. При цьому зростання рівня форсування сучасних швидкохідних дизелів супроводжується одночасним підвищенням як експлуатаційних температур деталей ГРМ, так і механічних навантажень, зокрема максимального тиску в циліндрі. В роботі на основі проведених розрахунково-експериментальних досліджень зроблена оцінка ролі механічної складової у формування теплонапруженого стану випускних клапанів швидкохідного дизеля.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка технічного стану турбокомпресора ТКР-7Н двигуна КамАЗ-740 без демонтажу
    (НТУ "ХПІ", 2012) Іванов, Д. Ю.; Важенін, К. В.; Чуклін, П. А.
    Наведено результати експериментального дослід-ження віброактивності турбокомпресора (ТК) з підшипни-ком у вигляді плаваючої не обертової моновтулки (ПН-моновтулки) на двигуні КамАЗ-740 з метою оцінки техні-чного стану (ТС) підшипникового вузла. В ході роботи досліджені вібросигнали з ряду ТК в різному ТС на різних режимах роботи двигуна, проведений частотний аналіз, визначений режим діагностування, виявлений інформати-вний частотний діапазон для структурного параметра ТС підшипникового вузла ТК, визначені інформативні харак-теристики ТС у вібросигналі, отримано зв'язок інформати-вних характеристик зі структурним параметром ТС під-шипникового вузла турбокомпресора
  • Ескіз
    Документ
    Стенд для випробування і дослідження пневмодвигунів
    (НТУ "ХПІ", 2011) Абрамчук, Федір Іванович; Воронков, Олександр Іванович; Харченко, А. І.; Жилін, С. С.; Нікітченко, Ігор Миколайович; Червяк, В. С.
    Розглянуто пристрій стенду для випробування і дослідження пневмодвигуна, створеного на кафедрі ДВЗ ХНАДУ. Розглянуто його можливості і результати випробувань чотирициліндрового V-образного поршневого пневмодвигуна
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз показників роботи дизеля по замкненому циклу у складі когенераційної установки
    (НТУ "ХПІ", 2012) Бганцев, Валерій Миколайович; Мараховський, В. П.
    Наведено результати порівняльних випробувань одноциліндрового дизеля на атмосферному повітрі та по замкненому циклу з використанням у якості робочого тіла у термодинамічному циклі – продуктів згоряння палива. Штучна газова суміш, що подавалася на впуск дизеля, складалася в основному із диоксиду вуглецю, водяної пари і кисню. Отримані дані проаналізовано стосовно до когенераційних установок різного призначення.