Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Ідентифікація несиметричних граничних умов 3-го роду поршня швидкохідного дизеля
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Матвєєнко, Володимир Володимирович; Турчин, В. Т.; Коваленко, В. Т.; Обозний, Сергій Володимирович; Пильов, Володимир Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка можливості покращення ресурсної міцності поршня при використанні системи автоматичного регулювання його масляного охолодження
    (Українська державна академія залізничного транспорту, 2013) Пильов, Володимир Олександрович; Клименко, О. М.
  • Ескіз
    Публікація
    Проектування ПНВТ для акумуляторної паливної системи малолітражного дизеля на базі паливного насоса двигуна 2ДТ
    (НТУ "ХПІ", 2014) Пожидаєв, Іван Геннадійович; Прохоренко, Андрій Олексійович
    З метою виконання жорстких вимог екологічності, яким повинен відповідати сучасний дизель вітчизняного виробництва, його необхідно оснастити акумуляторною паливною системою типу Common Rail. Однією з основних складових такої системи є паливний насос високого тиску, функція якого – нагнітання палива до гідроакумулятора для підтримки у останньому необхідного для кожного режиму роботи двигуна рівня тиску. У даній роботі представлено конструкцію паливного насосу високого тиску для акумуляторної системи типу Common Rail на базі паливного насосу вітчизняного виробництва дизеля 2ДТ. Вирішено задачу внести ряд конструкційних доопрацювань до існуючого насоса, що зробить раціональним його застосування у складі акумуляторної паливної системи малолітражного дизеля та дозволить зменшити механічні втрати на привід паливного насоса. Наведено спосіб керування електронним регулятором (виконавчим механізмом) спроектованого паливного насоса високого тиску.
  • Ескіз
    Документ
    Двигуни внутрішнього згоряння. Том 3
    (Вид-во "Прапор", 2005) Марченко, Андрій Петрович; Рязанцев, Микола Карпович; Шеховцов, Анатолій Федорович
    У підручнику викладено схеми і конструкції комп’ютерних систем керування ДВЗ із підсистемами, блоками та каналами керування, в тому числі паливо- й повітроподачею, рівнем токсичності, багатопаливністю, утилізацією вторинної теплоти, кліматичним пристосуванням, надійністю, експлуатаційними характеристиками двигунів. Обґрунтовано та наведено шляхи підвищення ефективності, стабільності системи керування, а також варіанти числених датчиків і виконавчих пристроїв. Підручник призначений для студентів спеціальності "Двигуни внутрішнього згоряння". Він може бути корисним викладачам, аспірантам, інженерам-розробникам перспективних ДВЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості процесу стискання в малорозмірних двотактних двигунах з прямоточною продувкою
    (НТУ "ХПІ", 2005) Альохін, С. О.; Пелепейченко, В. І.; Перерва, П. Я.; Куніцин, П. Є.; Бородін, Д. Ю.
    Наведені результати розрахунків моментів кількості руху та максимальної тангенціальної компоненти вектора швидкості свіжого заряду в процесі стискання в циліндрі двотактного дизеля з прямоточною продувкою. Показано, що при одних і тих самих зовнішніх умовах зменшення діаметра циліндра призводить до зменшення інтенсивності вихору в камері згоряння на момент початку впорскування палива.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка економічної моделі експлуатації тракторного дизеля в системі прогнозування ресурсної міцності деталей камери згоряння
    (НТУ "ХПІ", 2009) Білогуб, Олександр Віталійович; Турчин, В. Т.; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Бакланов, Сергій Миколайович; Силенок, С. В.
    Виконано аналіз відомих моделей експлуатації тракторних дизелів. Для масиву представницьких полігонів експлуатації проведено комплекс чисельних експериментів по визначенню температурного стану поршня. З метою підвищення економічності методу прогнозування ресурсної міцності поршня та інших деталей камери згоряння запропоновано об'єднання представницьких полігонів деталізованої моделі експлуатації дизеля за характерною визначеною температурою деталі.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка математичної моделі електронного регулятора до розрахункових досліджень
    (НТУ "ХПІ", 2008) Лісовал, Анатолій Анатолійович
    Представлено один із етапів розробки мікропроцесорного регулятора для дизеля з газотурбінним наддувом. Перевірено адекватність створеної моделі при реалізації її в програмному середовищі MATLAB/Simulink. Іл. 6. Бібліогр. 7 назв.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження впливу матеріалу гільзи швидкохідного дизеля на її температурний стан
    (НТУ "ХПІ", 2009) Марченко, Андрій Петрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Пильов, Володимир Олександрович; Шпаковський, Володимир Васильович; Пожидаєв, Іван Геннадійович
    Проаналізовано основні заходи, направлені на підвищення теплопровідності гільзи циліндра з метою зниження теплонапруженої стану деталей камери згоряння. Оцінений температурний стан гільзи циліндрів швидкохідного дизеля при заміні її матеріалу з чавуну на алюмінієвий сплав. Представлені результати розрахункового дослідження температурного стану гільз.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективна допоміжна силова установка для наземних транспортних засобів
    (НТУ "ХПІ", 2008) Альохін, С. О.; Попов, Г. К.; Салтовський, В. В.
    У статті викладені матеріали по застосуванню допоміжних силових установок (ДСУ) на наземних транспортних засобах. Зроблено аналіз і обґрунтування доцільності застосування ДСУ на наземних транспортних засобах різних типів і різного призначення. Приведено технічні характеристики перспективної ДСУ, приведене їхнє порівняння з технічними характеристиками існуючих ДСУ, що поставляються на світовий ринок різними країнами-виготовлювачами. Описано основні етапи розробки й удосконалювання ДСУ для наземних транс-портних засобів. Надано короткий опис конструктивних особливостей перспективної ДСУ та приведене техніко-економічне обґрунтування актуальності її застосування на існуючих і знову розроблювальних транспортних засобах.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання тепло- і масообмінних процесів у фільтрі твердих частинок дизеля. Частина 1: модернізація конструкції фільтра та доповнення бази даних по властивостям пористого тіла
    (НТУ "ХПІ", 2012) Кондратенко, Олександр Миколайович; Строков, Олександр Петрович; Авраменко, Андрій Миколайович
    У роботі наводиться обґрунтування модернізації конструкції фільтра твердих частинок дизеля. Виконано доповнення бази даних програмного комплексу Cosmos-FloWorks по властивостям пористого тіла, із використанням експериментальних даних, що отримані на оригінальному безмоторному стенді.