Кафедра "Зварювання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5280

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/svarka

Кафедра "Зварювання" заснована у 2010 році професором Віталієм Володимировичом Дмитриком. Ініціював створення кафедри особисто академік Борис Євгенович Патон. Її створення зумовлене проханням провідних підприємств – флагманів економіки України: ОАО "Турбоатом", ОАО "Електроважмаш", ОАО Харківський турбінний завод, ГП завод ім. Малишева, ОАО Харківський авіаційний завод та ін.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 4 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 3 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Improvement of the Mechanical Characteristics, Hydrogen Crack Resistance and Durability of Turbine Rotor Steels Welded Joints
    (2022) Balitskii, A. I.; Dmytryk, V. V.; Ivaskevich, L. M.; Balitskii, O. A.; Glushko, A. V.; Medovar, L. B.; Abramek, K. F.; Stovpchenko, G. P.; Eliasz, J. J.; Krolikowski, M. A.
    This article is devoted to the following issues: calculating the values of temperatures obtained by simulating welding heating and the subsequent implementation of the welding process at the given mode parameters made it possible to obtain a welded joint of the rotor with an improved initial structure and increased mechanical properties, hydrogen resistance and durability by up to 10–15%; simulating welding heating in the areas of fusion, the overheating and normalization of the HAZ and the formation of austenite grains; specified welding heating creates the conditions for the formation of new products of austenite decomposition in the form of sorbitol in the area of the incomplete recrystallization of the HAZ. In air and gaseous hydrogen, the destruction of the combined joints took place on the weld metal, as well as on the fusion areas, the overheating and the incomplete recrystallization of the HAZ of 20H3NMFA steel as the base metal. Structural materials have a relatively low strength and high fracture toughness in air. This is manifested in a significant reduction in the elongation (d), the area (y) and critical stress intensity factor (KIc) of welded joints and the endurance limit of cylindrical smooth rotor steel specimens, which were cut from transverse templates. Welded joints in the whole range of load amplitudes are sensitive to the action of hydrogen.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення довговічності деталей машин під час їх відновлювального ремонту
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2019) Лузан, Сергій Олексійович; Петренко, Д. М.
    У роботі наведено аналіз ресурсів відновлених при ремонті деталей машин. Представлені результати зносних порівняльних випробувань відновлювальних покриттів, нанесених газополуменевим способом. Обґрунтовано можливість підвищення довговічності деталей машин в процесі відновлювального ремонту шляхом нанесення газополуменевим способом покриттів з композиційних матеріалів. Показано, що одним з найбільш ефективних енергозберігаючих методів отримання композиційних матеріалів є високотемпературний синтез (СВС). Найбільшого поширення набули склади композиційних матеріалів на основі титану, оскільки реакції утворення карбідів і боридів титану проходять з високим екзотермічним ефектом, що дозволяє використовувати в якості матричного матеріалу різні метали і сплави. В якості вихідних матеріалів для отримання композиційного матеріалу використовували порошки титану марки ВТ1-0, бору B, вуглецю марки ПМ-15 та оксиди алюмінію і кремнію з метою синтезування карбіду і дибориду титану. Крім того, для збільшення теплового ефекту в процесі синтезу карбіду і дибориду титану в механічну суміш вводитися термореагуючий порошок алюмінід нікелю ПТ-НА-01, алюмінієва пудра (порошок) ПАП-1 і оксид заліза Fe₂O₃. Як матричний матеріал застосовувався самофлюсуючий сплав ПГ-10Н-01. Наведено результати випробувань на абразивне зношування, які показали більш високу зносостійкість (в 1,6 раз) ніж запропонованого композиційного матеріалу в порівнянні з самофлюсуючим сплавом ПГ-10Н-01.