Кафедра "Комп'ютерна інженерія та програмування"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1095
Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/cep
Від 26 листопада 2021 року кафедра має назву – "Комп’ютерна інженерія та програмування"; попередні назви – “Обчислювальна техніка та програмування”, “Електронні обчислювальні машини”, первісна назва – кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої”.
Кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої” заснована 1 вересня 1961 року. Організатором та її першим завідувачем був професор Віктор Георгійович Васильєв.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Перший випуск – 24 інженери, підготовлених кафедрою, відбувся в 1964 році. З тих пір кафедрою підготовлено понад 4 тисячі фахівців, зокрема близько 500 для 50 країн світу.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 11 докторів технічних наук, 21 кандидат технічних наук, 1 – економічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 доктор філософії; 9 співробітників мають звання професора, 14 – доцента, 2 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Програмування для корпоративних мереж"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола ВікторовичСамостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. Дисципліна «Програмування для корпоративних мереж» призначена для вивчення базових принципів розробки прикладних сервісів для комп’ютерних мереж різних технологій. Вивчення кредитного модуля «Програмування для корпоративних мереж» дозволяє сформувати у студентів компетенції, необхідні для розв’язання практичних задач професійної діяльності, пов’язаної з розробкою прикладних програм для корпоративних мереж різних типів та їх використання при створення інформаційних систем. Метою викладання дисципліни «Програмування для корпоративних мереж» є формування у студентів цілісної системи знань щодо основ формування задач та цілей проєктування програмного забезпечення для корпоративних мереж та отримання студентами знань про структуру та особливості розгортання та підтримки прикладного мережного програмного забезпечення та програмного забезпечення проміжного рівня.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Проєктування корпоративних мереж"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола ВікторовичСамостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. Метою викладання дисципліни «Проєктування корпоративних мереж» є формування у студентів цілісної системи знань щодо можливості та складності проєктування корпоративних мереж, про мережеві операційні системи, їх класифікацію та характеристики.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Програмне забезпечення корпоративних мереж"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола ВікторовичСамостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. В навчальній дисципліні розглядається сучасне програмне забезпечення для корпоративних мереж, які використовують різнорідні операційні системи для своїх вузлів. Приділяється увага структурі мережних операційних систем, мережних корпоративних додатків, загальних технологій програмування для локальних та корпоративних мереж. Дисципліна направлена на придбання практичних навичок роботи з сучасними мережевими ОС та мережевим ПЗ для корпоративних мереж. Метою є формування у студентів цілісної системи знань в області сучасних технологій, операційних систем та програмного забезпечення, які використовуються в корпоративних мережах.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Комп'ютерні мережі"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола Вікторович; Носков, Валентин ІвановичСамостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. Метою викладання дисципліни «Комп’ютерні мережі» є одержання студентами загальних відомостей про організацію комп’ютерних мереж та їх класифікацію, існуючі технології, одержання знань та навичок практичного вирішення питань вибору топології мережі, розміщення мережі в рамках підприємства, вибору необхідних апаратних пристроїв та обладнання, проведення моделювання вибраної архітектури мережі та її режимів роботи, оцінки інформаційних параметрів вибраної мережі.Публікація Комп'ютерні мережі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола Вікторович; Заполовський, Микола Йосипович; Панченко, Володимир ІвановичРозглянуто використання технологій віртуалізації для практичної роботи з комп’ютерними мережами. Лабораторний практикум реалізовано за допомогою віртуальних машин Qemu в середовищі GNS3 з використанням операційної системи RouterOS фірми Mikrotik та IOS фірми Cisco. Матеріал лабораторного практикуму може використовуваться для отримання навичок практичного застосування наступних мережних технологій: маршрутизація, безпровідні мости, виртуальні приватні мережі, віртуальні локальні мережі. Призначено для студентів денної та заочної форм навчання за спеціальністю «Комп’ютерна інженерія», а також може бути корисно як для початківців, так і для досвідчених спеціалістів, які займаються проектуванням та налаштуванням комп’ютерних мереж.Документ Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з навчальної дисципліни "Комп'ютерні мережі"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола Вікторович; Носков, Валентин ІвановичШироке застосування локальних комп’ютерних мереж можна віднести до однієї із характерних особливостей впровадження комп’ютерних технологій. Сучасні локальні комп’ютерні мережі об’єднують від двох персональних комп’ютерів до сотень. Об’єднання персональних комп’ютерів у мережу створює багато переваг користувачам. У першу чергу, це їх взаємний зв’язок та можливість мати доступ до використання збільшених комп’ютерних ресурсів. Методичні вказівки до курсового проєкту на тему «Проєктування локальної мережі» передбачають виконання самостійної роботи з курсу «Комп’ютерні мережі». У цьому курсі розглядаються основні принципи побудови локальних та глобальних комп’ютерних мереж, організація їх роботи, рівні та засоби управління, пасивне та активне обладнання, що використовується при проєктуванні, інженерні розрахунки параметрів та інше. Виконання курсового проєкту (КП) передбачає закріплення знань та придбання практичних навичок щодо проєктування локальних комп’ютерних мереж. Вихідні дані передбачають створення такої мережі для заданого плану розміщення будинків на обмеженій території. У роботі потрібно розмістити комп’ютерне обладнання в будинках; застосувати різні види топології їх з’єднання (шина, зірка, дерево); різні фізичні середовища для передачі сигналів (скручену пару, оптоволокно); передбачити на окремих ділянках мережі використання підвищених швидкостей передачі сигналів; відносно скорочення витрат та вимог надійності, виконати вибір та розміщення потрібного комутаційного обладнання, вибрати можливе пасивне обладнання. Для прийнятих конструктивних параметрів мережі провести розрахунки фізичної довжини окремих фрагментів з’єднувальних ліній, розрахувати максимальне віддалення комп’ютерів один від одного, виконати перевірку допустимого затримання та загасання сигналів і оцінити можливу ефективність роботи створеної мережі. Крім того, виконати початкове адміністрування мережі, а саме: розподілити спроєктовану локальну мережу на декілька ІР-мереж (шляхом обрання та налаштування маршрутизатора).Документ Архітектура комп'ютерів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Поворознюк, Анатолій Іванович; Мезенцев, Микола Вікторович; Поворознюк, Оксана АнатоліївнаУ цьому виданні наведено методичні вказівки до лабораторних робіт 1–15, які включають роботи з визначення конфігурації ПК, керування таймером та звуком, клавіатурою, накопичувачами на магнітних дисках, керування відеомонітором у текстовому та графічному режимах. Тематика лабораторних робіт змістовно співпадає з цільовою задачею курсу та відповідає навчальній програмі вивчення дисципліни. Кожне заняття містить теоретичний матеріал, вирішення типових задач по данній темі та індивідуальні завдання. Призначено для студентів усіх спеціальностей бакалаврату 123 "Комп'ютерна інженерія", денної та заочної форми навчання, а також може бути корисним як для початківців, так і для досвідчених програмістів при створенні ефективного програмного забезпечення.Документ Теорія систем та системного аналізу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Заполовський, Микола Йосипович; Кучук, Ніна Георгіївна; Мезенцев, Микола ВікторовичВ посібнику розглядаються математичні моделі систем управління та сигналів збурювання, дослідження систем в часовій та частотній формі; моделі сигналів у вигляді зображення Фур’є; синтез управлінь за допомогою методів варіаційного числення; рішення задачи лінійного програмування. Наведені приклади рішення задач як аналітичними методами, так і з використання процедур пакету прикладних програм MATLAB. Навчальний посібник призначено для інформаційно-методичного забезпечення у процесі вивчення курсу «Теорія систем та системного аналізу» студентами всіх форм навчання. Для студентів спеціальності 123 – «Комп’ютерна інженерія».Документ Теорія інформації та кодування(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Заполовський, Микола Йосипович; Мезенцев, Микола ВікторовичВ посібнику розглядаються математичні моделі сигналів та їх дослідження в часовій формі; моделі сигналів у вигляді зображення Фур’є; математична теорія інформації та основи теорії кодування. Розглянуті найбільш поширені методи кодування та їх практична реалізація. Навчально-методичний посібник призначено для інформаційно-методичного забезпечення лекційних занять, практичних робіт і досліджень у процесі вивчення курсу «Теорія інформації та кодування» студентами всіх форм навчання. Для студентів спеціальності 123 – «Комп’ютерна інженерія».Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з навчальної дисципліни "Програмування для корпоративних мереж"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола Вікторович; Заполовський, Микола ЙосиповичОб’єднання комп’ютерів в обчислювальну мережу дозволяє збільшити продуктивність праці людей, що працюють на цих комп’ютерах. Скоординована робоча група при цьому може виконувати більш складні проекти, які складаються з багатьох окремих завдань, і комп’ютерна мережа допомагає у розв’язанні пов’язаних з цим проблем. Ефективність роботи мережі визначається рівнем підготовки її користувачів, їх умінням використовувати можливості, які надає мережа, а також рівнем виконання організаційних заходів щодо роботи в мережі.