Кафедра "Комп'ютерна інженерія та програмування"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1095
Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/cep
Від 26 листопада 2021 року кафедра має назву – "Комп’ютерна інженерія та програмування"; попередні назви – “Обчислювальна техніка та програмування”, “Електронні обчислювальні машини”, первісна назва – кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої”.
Кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої” заснована 1 вересня 1961 року. Організатором та її першим завідувачем був професор Віктор Георгійович Васильєв.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Перший випуск – 24 інженери, підготовлених кафедрою, відбувся в 1964 році. З тих пір кафедрою підготовлено понад 4 тисячі фахівців, зокрема близько 500 для 50 країн світу.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 11 докторів технічних наук, 21 кандидат технічних наук, 1 – економічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 доктор філософії; 9 співробітників мають звання професора, 14 – доцента, 2 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Основи пошукової оптимізації (SEO)"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Панченко, Володимир Іванович; Главчев, Максим ІгоровичСамостійна робота студента (СРС) відіграє важливу роль у навчальному процесі, сприяючи розвитку навичок, умінь і знань, формуванню пізнавальних методів та стимулюючи інтерес до творчої діяльності. Правильно спланована і організована самостійна робота студентів дозволяє: ✓ підвищити якість і інтенсивність освітнього процесу; ✓ стимулювати інтерес до обраної професії та опанування її специфіки; ✓ залучити студентів до творчої діяльності; ✓ реалізовувати диференційований підхід у навчанні. Мета самостійної роботи студентів полягає в оволодінні фундаментальними знаннями та практичним досвідом у вибраній професії. Вона повинна розвивати відповідальність, організованість і здатність творчо підходити до вирішення нестандартних завдань. Самостійна робота охоплює різні форми індивідуальної та колективної діяльності, що здійснюються студентами під керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі, у спеціально відведений аудиторний або позааудиторний час. Це особлива форма навчання, яка передбачає виконання завдань викладача і вимагає творчого підходу та вміння самостійно здобувати знання. Методологічною основою самостійної роботи студентів є діяльнісний підхід, який орієнтований на формування вміння вирішувати як стандартні, так і нестандартні завдання. Це передбачає використання творчого підходу ініціативності і застосування на практиці знань, умінь і навичок, отриманих у процесі вивчення дисципліни. Структурно самостійну роботу студента можна поділити на дві частини (залежно від організатора): 1. під керівництвом викладача – детально прописана в навчально методичних матеріалах; 2. самостійно студентом – за власним вибором і без безпосереднього контролю викладача.Публікація Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Системне програмне забезпечення"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Панченко, Володимир Іванович; Межерицький, Сергій ГеннадійовичСамостійна робота студента (СРС) є ключовою складовою навчального процесу, яка визначає формування навичок, умінь і знань, прийомів пізнавальної діяльності і забезпечує інтерес до творчої роботи. Правильно спланована і організована самостійна робота студентів дозволяє: - робити освітній процес більш якісним і інтенсивним; - сприяє створенню інтересу до обраної професії та оволодіння її особливостями; - долучити студента до творчої діяльності; - впроваджувати в життя диференційований підхід до навчання. Метою самостійної роботи студентів є освоєння студентами фундаментальних знань, досвіду практичної діяльності за обраною професією. Самостійна робота повинна сприяти розвитку відповідальності та організованості, а також творчому підходу до вирішення нестандартних завдань. Самостійна робота студентів передбачає різноманітні види індивідуальної і колективної діяльності студентів, що здійснюються під керівництвом, але без безпосередньої участі викладача, у спеціально відведений для цього аудиторний і позааудиторний час. Самостійна робота – це особлива форма навчання за завданням викладача, виконання якої вимагає творчого підходу і вміння здобувати знання самостійно. Структурно самостійну роботу студента можна розділити на дві частини, залежно від того, ким вона організована: 1) викладачем – чітко описується в навчально-методичних матеріалах; 2) студентом – на свій розсуд, без безпосереднього контролю з боку викладача. Методологічною основою самостійної роботи студентів є діяльнісний підхід, коли цілі навчання орієнтовані на формування умінь вирішувати не тільки типові, але й нетипові задачі, коли студент повинен проявити творчу активність, ініціативу, знання, вміння та навички, отримані при вивченні конкретної дисципліни.Публікація Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з навчальної дисципліни "Контроль та діагностика комп'ютерних систем"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Носков, Валентин Іванович; Панченко, Володимир Іванович; Баленко, Олексій ІвановичМетодичні вказівки містять методику виконання лабораторних робіт, метою яких є отримання студентами спеціальних навичок з діагностики та ремонту персональних комп’ютерів та ознайомлення з програмами тестування. Сучасний персональний комп’ютер являє собою не просто складний пристрій з електронними та електронно-механічними вузлами, але й пристрій, наповнений складними операційними системами, програмними пакетами, програмами тестування і самоперевірки вузлів і блоків, які беруть участь у роботі обчислювальної машини. Персональний комп’ютер та його програмне забезпечення з часом постійно ускладнюються і з’являються нові погляди на діагностику і ремонт комп’ютерних систем і комплексів. Раціонально складені лабораторні роботи по технічному обслуговуванню та ремонту комп’ютерних систем і комплексів дозволяють отримати спеціальні навички з діагностики та ремонту персонального комп’ютера за допомогою технічних засобів. Кожна лабораторна робота містить коротку теоретичну довідку, детальні алгоритми для проведення діагностики і опис використовуваної програми, а також практичні завдання та контрольні питання. Розроблені лабораторні роботи призначені для студентів спеціальності 123 «Комп’ютерна інженерія», але можуть бути корисні для студентів інших спеціальностей та викладачів.Публікація Методичні вказівки до проведення самостійних робіт з навчальної дисципліни "Контроль та діагностика комп'ютерних систем"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Баленко, Олексій Іванович; Панченко, Володимир ІвановичУ методичних вказівках викладені методики: опрацювання матеріалу лекцій; вивчення додаткової інформації, викладеної в літературних джерелах; закріплення отриманих знань шляхом виконання домашніх завдань; підготовки до практичних занять; підготовки до виконання та оформлення звітів з лабораторних робіт. Дисципліна «Контроль та діагностика комп’ютерних систем» забезпечує теоретичну та практичну підготовку в галузі проєктування та застосування засобів контролю та діагностики комп’ютерних систем. Предметом дисципліни є теоретичні та практичні знання з сучасних засобів контролю та діагностики комп’ютерних систем. Вивчення дисципліни має на меті отримання студентами загальних відомостей про сучасні засоби тестування комп’ютерних систем та засоби їх контролю, формування в студентів навичок проєктування тестових програм вузлів персонального комп’ютера та схем вбудованого контролю вузлів обчислювальної техніки, закріплення умінь використовувати сучасні програми тестування комп’ютерних систем, отримання знань та навичок розробки базових алгоритмів, прийомів програмування при створенні тестуючих програмних продуктів.Публікація Основи наукових досліджень(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Поворознюк, Анатолій Іванович; Поворознюк, Оксана Анатоліївна; Панченко, Володимир Іванович; Філатова, Ганна ЄвгенівнаМетодичні вказівки до виконання практичних занять включають 8 двохгодинних занять з вивчення математичних методів побудови моделей об’єктів дослідження, визначення їх статистичних характеристик, обробки пасивних експериментальних даних та планування активних експериментів. Тематика практичних занять змістовно співпадає з цільовою задачею курсу та відповідає навчальній програмі вивчення дисципліни. Кожне заняття містить теоретичний матеріал, вирішення типових задач по данній темі та індивідуальні завдання. Призначено для магістрів спеціальностей 123 «Комп’ютерна інженерія», а також може бути корисним для наукових працівників у галузі інформаційних технологій.Публікація Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Комп'ютерна електроніка"(2023) Скородєлов, Володимир Васильович; Панченко, Володимир Іванович«Комп'ютерна електроніка» є однією з фундаментальних дисциплін напрямку «Комп'ютерна інженерія», яка забезпечує теоретичну та інженерну підготовку, необхідну для виконання науково-дослідних та практичних робіт по дослідженню, розробці та експлуатації апаратних засобів комп'ютерів, вбудованих систем, комп’ютерних систем та мереж різного призначення (інформаційних, медичних і промислових). В результаті вивчення навчальної дисципліни студенти мають знати: класифікацію та призначення основних елементів і базових вузлів аналогових пристроїв, основи їх роботи, характеристики, параметри і еквівалентні схеми; основи аналізу і розрахунку електронних схем; основні принципи побудови та функціонування різного типу аналогових пристроїв, таких як підсилювачі, генератори, джерела живлення та ін. Також студенти повинні уміти використовувати різні електронні прилади в електронних схемах, оцінювати параметри електронних приладів в залежності від особливостей їх використання; аналізувати і проводити розробку схем електронних пристроїв функціональних вузлів комп’ютерів на основі аналогових мікросхем; вимірювати параметри, знаходити несправності, проводити налагоджування та випробовування аналогових пристроїв та вузлів, а також здійснювати їх експлуатацію; користуватися технічною та довідковою літературою, а також стандартами при їх розробці та експлуатації; використовувати при розробці аналогових пристроїв програми моделювання електронних схем. Очевидно, що таку велику кількість знань та умінь неможливо якісно засвоїти без регулярної і досить напруженої самостійної роботи студентів як під час проведення аудиторних занять, так і під час самостійної роботи вдома. Самостійна робота виробляє навички постійного самовдосконалення та здатності до самоосвіти, активізує пошукову і дослідницьку діяльність та дає можливість набути знання, які необхідні для проведення практичної та наукової діяльності.