Кафедра "Комп'ютерна інженерія та програмування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1095

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/cep

Від 26 листопада 2021 року кафедра має назву – "Комп’ютерна інженерія та програмування"; попередні назви – “Обчислювальна техніка та програмування”, “Електронні обчислювальні машини”, первісна назва – кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої”.

Кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої” заснована 1 вересня 1961 року. Організатором та її першим завідувачем був професор Віктор Георгійович Васильєв.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Перший випуск – 24 інженери, підготовлених кафедрою, відбувся в 1964 році. З тих пір кафедрою підготовлено понад 4 тисячі фахівців, зокрема близько 500 для 50 країн світу.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 11 докторів технічних наук, 21 кандидат технічних наук, 1 – економічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 доктор філософії; 9 співробітників мають звання професора, 14 – доцента, 2 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз та порівняльне дослідження архітектурних рішень програмних роботів для процесів з великою кількістю транзакцій
    (Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, 2019) Ільїн, Д. О.; Семенов, Сергій Геннадійович
    Аналіз нової області в сфері інформаційних технологій - RPA показав одну з актуальних завдань генерації рішення автоматизації бізнес процесів. Це визначення архітектурного рішення, яке визначає функціонування робота. Аналіз вище наведених прикладів показав переваги і недоліки кожної з схем рішень в ситуації автоматизації процесу з великою кількістю транзакцій. Розкрита сутність та актуальність теми RPA, а також існуючих архітектурних рішень програмних роботів та представлені переваги та недоліки в існуючих рішеннях в ситуації процесів з великою кількістю транзакцій. В висновку запропоноване можливе вирішення проблеми з виділенням переваг та недоліків. Якщо розглядати шаблон Multiple Instances Requiring Synchronization, то архітектурне рішення підпроцесу можна описати подібно вище наведеної машині станів, таким чином взявши властивість стійкості до збоїв, але при цьому робота кожної транзакції буде незалежна один від одного, тобто паралельне виконання. Таким чином, з’являється можливість зменшити час виконання процесу і зникає дублювання виконання елементів архітектурного рішення всього процесу. Але варто враховувати, що кожен екземпляр B (описаний як машина станів) повинен бути незалежний один від одного (тобто не перебувати в послідовності). Недоліком природно є збільшення ресурсів на виконання, тобто збільшення кількості локальних машин, на кожній з яких виконується одна транзакція. Тому такий підхід доречний для великих процесів з великою кількістю транзакцій.
  • Ескіз
    Документ
    Метод композиції маршруту безпілотного літального апарату у просторі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Волошин, Денис Геннадійович; Бречко, Вероніка Олександрівна; Семенов, Сергій Геннадійович
    Стаття присвячена розробці методу композиції маршруту безпілотного літального апарату у тривимірному просторі. Основною відмінністю представленого методу є комплексне врахування особливостей навколишнього середовища, що відображає можливі перешкоди (активні або пасивні) та інші обмеження задачі при композиції маршруту безпілотного літального апарату в тривимірному просторі. Це дозволило підвищити безпеку виконання завдання у автономних умовах польоту. У статті проведено аналіз основних підходів композиції маршрутів безпілотного літального апарату у просторі. Зроблено висновок про недоліки двовимірного уявлення. У методі представлено чотири етапи виконання завдання. Це етап моделювання навколишнього середовища, що відображає можливі перешкоди (активні чи пасивні) та інші обмеження завдання. Етап побудови розширеного графу маршрутів пересування безпілотного літального апарату у просторі. Відмінністю цього етапу є адаптивне врахування просторового розташування активних перешкод у просторі. Наступний етап це етап пошуку маршруту, що з'єднує стартову точку з кінцевою і обходить всі перешкоди та дає можливість побудови початкового маршруту у вигляді ламаної лінії, яка формується послідовністю шляхових точок, і з'єднує стартову точку з кінцевою, минаючи перешкоди. Останнім є етап отримання кінцевого результату, який забезпечується згладжуванням отриманої ламаної лінії. У цій частині методу композиції для вирішення задачі згладжування траєкторії руху безпілотного літального апарату у просторі на обраному маршруті доведено доцільність використання методу нерівномірного кубічного B-сплайну. За допомогою цього методу поставлено та вирішено завдання вибору та оптимізації параметра згладжування.
  • Ескіз
    Документ
    Метод управління доступом у комп’ютерній системі критичного застосування на базі мережі 4G
    (Український державний університет залізничного транспорту, 2017) Семенов, Сергій Геннадійович; Ліпчанська, Оксана Валентинівна
    У статті запропоновано метод управління доступом у комп’ютерній системі критичного застосування на базі мережі 4G для забезпечення якості послуг передавання даних. Запропоновано виконувати адаптацію ресурсів радіоканалу до заданих вимог за якістю послуги передавання даних за допомогою алгоритмів управління доступом до мережі, управління завантаженням мережі й перерозподілу завантаження в мережі. Наведено необхідні математичні обґрунтування.
  • Ескіз
    Документ
    Метод визначення оптимальних пропускних здатностей каналів зв'язку гіперконвергентної мережі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Семенов, Сергій Геннадійович; Кучук, Ніна Георгіївна; Лукова-Чуйко, Наталія Вікторівна
    При вирішенні завдань обміну інформацією в гіперконвергентній мережі виникає завдання визначення оптимальних пропускних здатностей каналів. Предметом дослідження є структура системи фізичних каналів зв’язку гіперконвергентної мережі. Мета дослідження – розроблення методу визначення оптимальних пропускних здатностей каналів зв'язку гіперконвергентної мережі, котрий орієнтований на врахування особливостей функціонування гіперконвергентної мережі та конкретні особливості її експлуатації. Результати. Отримано аналітичні вирази для визначення оптимальних пропускних здатностей каналів гіперконвергентної мережі за допомогою методу невизначених множників Лагранжа при обмеженнях на вартість оренди каналів і мінімізації її середньої затримки, або при обмеженні середньої затримки у мережі із визначенням мінімальної вартості каналів. Висновок. Запропонований метод дозволяє обрати оптимальну структуру мережі зв'язку гіперконвергентної мережі, орієнтуючись або на підвищення продуктивності системи, або на зниження вартості послуги оренди каналів.