Кафедра "Комп'ютерна інженерія та програмування"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1095
Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/cep
Від 26 листопада 2021 року кафедра має назву – "Комп’ютерна інженерія та програмування"; попередні назви – “Обчислювальна техніка та програмування”, “Електронні обчислювальні машини”, первісна назва – кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої”.
Кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої” заснована 1 вересня 1961 року. Організатором та її першим завідувачем був професор Віктор Георгійович Васильєв.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Перший випуск – 24 інженери, підготовлених кафедрою, відбувся в 1964 році. З тих пір кафедрою підготовлено понад 4 тисячі фахівців, зокрема близько 500 для 50 країн світу.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 11 докторів технічних наук, 21 кандидат технічних наук, 1 – економічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 доктор філософії; 9 співробітників мають звання професора, 14 – доцента, 2 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Methodological instructions for practical work in the "Microprocessor architecture and programming" academic discipline(National technical university "Kharkiv polytechnic institute", 2024) Podorozhniak, Andrii Oleksiiovych; Heiko, Hennadii Viktorovych; Mezherytskyi, Sergii Hennadiiovych; Liubchenko, Oleksii ViktorovychThe methodical instructions contain a methodology for performing practical classes, the purpose of which is to provide students with special skills in the basic basics of architecture, programming and modes of operation of microprocessors and microprocessor facilities and to familiarize them with the direct memory access controller, interrupt controller, system timer and real-time clock; study of the main modes of operation of a microprocessor, including various options for solving practical problems using a microprocessor and multitasking mode.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Основи пошукової оптимізації (SEO)"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Панченко, Володимир Іванович; Главчев, Максим ІгоровичСамостійна робота студента (СРС) відіграє важливу роль у навчальному процесі, сприяючи розвитку навичок, умінь і знань, формуванню пізнавальних методів та стимулюючи інтерес до творчої діяльності. Правильно спланована і організована самостійна робота студентів дозволяє: ✓ підвищити якість і інтенсивність освітнього процесу; ✓ стимулювати інтерес до обраної професії та опанування її специфіки; ✓ залучити студентів до творчої діяльності; ✓ реалізовувати диференційований підхід у навчанні. Мета самостійної роботи студентів полягає в оволодінні фундаментальними знаннями та практичним досвідом у вибраній професії. Вона повинна розвивати відповідальність, організованість і здатність творчо підходити до вирішення нестандартних завдань. Самостійна робота охоплює різні форми індивідуальної та колективної діяльності, що здійснюються студентами під керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі, у спеціально відведений аудиторний або позааудиторний час. Це особлива форма навчання, яка передбачає виконання завдань викладача і вимагає творчого підходу та вміння самостійно здобувати знання. Методологічною основою самостійної роботи студентів є діяльнісний підхід, який орієнтований на формування вміння вирішувати як стандартні, так і нестандартні завдання. Це передбачає використання творчого підходу ініціативності і застосування на практиці знань, умінь і навичок, отриманих у процесі вивчення дисципліни. Структурно самостійну роботу студента можна поділити на дві частини (залежно від організатора): 1. під керівництвом викладача – детально прописана в навчально методичних матеріалах; 2. самостійно студентом – за власним вибором і без безпосереднього контролю викладача.Документ Intelligent automated computer systems(Informacijas Sistemu Menedžmenta Augstskola, 2021) Zakovorotniy, Alexandr; Kharchenko, ArtemFuzzy logic and neural network methods are currently used to solve problems related to process modeling in the conditions of uncertainty or insufficient input data. Neural networks allow not only to model processes as close as possible to real ones, but also to forecast the values of technical parameters. The reliability of a computer system depends on the right choice of the input parameters and the accuracy of calculations. This work is devoted to the issue of developing the automated computer system, taking into account the dynamics of railway vehicles.Документ Computer Modeling and Integrated Forming Technologies(Informacijas Sistemu Menedžmenta Augstskola, 2021) Chukhlib, Vitalii; Biba, Nikolay; Zakovorotniy, Alexander; Duvanskyi, Oleksandr; Paliienko, VolodymyrThe genesis of the view on the content of the modern development of education in the field of computer modeling and integrated technologies of forming is considered. The analysis of the current state of training of specialists at the Department of Computer Modeling and Integrated Forming Technologies of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", as well as possible directions of scientific work at this department.Документ Модифікований спрощений алгоритм методу групового врахування аргументів в імітаційному моделюванні процесами(Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", 2021) Равська, Наталія Сергіївна; Корбут, Євген Валентинович; Івановський, Олексій Анатолійович; Родин, Р. П.; Парненко, Валерія Сергіївна; Заковоротний, Олександр Юрійович; Клочко, Олександр Олександрович; Сапон, Сергій Петрович; Loroch, RolahdІснує багато видів и методів імітаційного моделювання, але серед них особливої уваги заслуговують методи засновані на теорії евристичної самоорганізації. Всі алгоритми методу групового врахування аргументів (МГВА) характеризуються структурною спільністю на принципі самоорганізації, які потребують незначних вимог до апріорної інформації, щоб здійснити перебір безкінечно великої кількості варіантів. Перевагою алгоритму методу групового врахування аргументів в порівнянні з іншими алгоритмами цього класу є наявність можливостей розширення вектора вихідних даних та апарату для усунення колінеарності - прийому ортогоналізації. МГВА складається з двох блоків: попередньої обробки спостережень з врахуванням системи вибраних опорних функцій та розрахунку претендентів селекції. В результаті роботи алгоритму одержують моделі здатні управляти процесом з врахуванням явищ, що супроводжують певний процес. Враховуючи спільність основних положень теорії самоорганізації штучних нейронних мереж та МГВА, до змінних мережі додаймо модель в якості змінної Z. В результаті одержимо нейронну мережу, яка описує фізичні явища, що супроводжують процес. Це дозволить значно підвищити ефективність та точність управління процесом.Документ Теоретичне об'єднання світової економіки через додаток(Донбаська державна машинобудівна академія, 2024) Павлик, Д. А.; Бережна, Олена Володимирівна; Станков, Д. М.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Програмування для корпоративних мереж"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола ВікторовичСамостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. Дисципліна «Програмування для корпоративних мереж» призначена для вивчення базових принципів розробки прикладних сервісів для комп’ютерних мереж різних технологій. Вивчення кредитного модуля «Програмування для корпоративних мереж» дозволяє сформувати у студентів компетенції, необхідні для розв’язання практичних задач професійної діяльності, пов’язаної з розробкою прикладних програм для корпоративних мереж різних типів та їх використання при створення інформаційних систем. Метою викладання дисципліни «Програмування для корпоративних мереж» є формування у студентів цілісної системи знань щодо основ формування задач та цілей проєктування програмного забезпечення для корпоративних мереж та отримання студентами знань про структуру та особливості розгортання та підтримки прикладного мережного програмного забезпечення та програмного забезпечення проміжного рівня.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Проєктування корпоративних мереж"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола ВікторовичСамостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. Метою викладання дисципліни «Проєктування корпоративних мереж» є формування у студентів цілісної системи знань щодо можливості та складності проєктування корпоративних мереж, про мережеві операційні системи, їх класифікацію та характеристики.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Програмне забезпечення корпоративних мереж"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола ВікторовичСамостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. В навчальній дисципліні розглядається сучасне програмне забезпечення для корпоративних мереж, які використовують різнорідні операційні системи для своїх вузлів. Приділяється увага структурі мережних операційних систем, мережних корпоративних додатків, загальних технологій програмування для локальних та корпоративних мереж. Дисципліна направлена на придбання практичних навичок роботи з сучасними мережевими ОС та мережевим ПЗ для корпоративних мереж. Метою є формування у студентів цілісної системи знань в області сучасних технологій, операційних систем та програмного забезпечення, які використовуються в корпоративних мережах.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Комп'ютерні мережі"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола Вікторович; Носков, Валентин ІвановичСамостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. Метою викладання дисципліни «Комп’ютерні мережі» є одержання студентами загальних відомостей про організацію комп’ютерних мереж та їх класифікацію, існуючі технології, одержання знань та навичок практичного вирішення питань вибору топології мережі, розміщення мережі в рамках підприємства, вибору необхідних апаратних пристроїв та обладнання, проведення моделювання вибраної архітектури мережі та її режимів роботи, оцінки інформаційних параметрів вибраної мережі.