Кафедра "Комп'ютерна інженерія та програмування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1095

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/cep

Від 26 листопада 2021 року кафедра має назву – "Комп’ютерна інженерія та програмування"; попередні назви – “Обчислювальна техніка та програмування”, “Електронні обчислювальні машини”, первісна назва – кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої”.

Кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої” заснована 1 вересня 1961 року. Організатором та її першим завідувачем був професор Віктор Георгійович Васильєв.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Перший випуск – 24 інженери, підготовлених кафедрою, відбувся в 1964 році. З тих пір кафедрою підготовлено понад 4 тисячі фахівців, зокрема близько 500 для 50 країн світу.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 11 докторів технічних наук, 21 кандидат технічних наук, 1 – економічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 доктор філософії; 9 співробітників мають звання професора, 14 – доцента, 2 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 52
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Основи пошукової оптимізації (SEO)"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Панченко, Володимир Іванович; Главчев, Максим Ігорович
    Самостійна робота студента (СРС) відіграє важливу роль у навчальному процесі, сприяючи розвитку навичок, умінь і знань, формуванню пізнавальних методів та стимулюючи інтерес до творчої діяльності. Правильно спланована і організована самостійна робота студентів дозволяє: ✓ підвищити якість і інтенсивність освітнього процесу; ✓ стимулювати інтерес до обраної професії та опанування її специфіки; ✓ залучити студентів до творчої діяльності; ✓ реалізовувати диференційований підхід у навчанні. Мета самостійної роботи студентів полягає в оволодінні фундаментальними знаннями та практичним досвідом у вибраній професії. Вона повинна розвивати відповідальність, організованість і здатність творчо підходити до вирішення нестандартних завдань. Самостійна робота охоплює різні форми індивідуальної та колективної діяльності, що здійснюються студентами під керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі, у спеціально відведений аудиторний або позааудиторний час. Це особлива форма навчання, яка передбачає виконання завдань викладача і вимагає творчого підходу та вміння самостійно здобувати знання. Методологічною основою самостійної роботи студентів є діяльнісний підхід, який орієнтований на формування вміння вирішувати як стандартні, так і нестандартні завдання. Це передбачає використання творчого підходу ініціативності і застосування на практиці знань, умінь і навичок, отриманих у процесі вивчення дисципліни. Структурно самостійну роботу студента можна поділити на дві частини (залежно від організатора): 1. під керівництвом викладача – детально прописана в навчально методичних матеріалах; 2. самостійно студентом – за власним вибором і без безпосереднього контролю викладача.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Програмування для корпоративних мереж"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола Вікторович
    Самостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. Дисципліна «Програмування для корпоративних мереж» призначена для вивчення базових принципів розробки прикладних сервісів для комп’ютерних мереж різних технологій. Вивчення кредитного модуля «Програмування для корпоративних мереж» дозволяє сформувати у студентів компетенції, необхідні для розв’язання практичних задач професійної діяльності, пов’язаної з розробкою прикладних програм для корпоративних мереж різних типів та їх використання при створення інформаційних систем. Метою викладання дисципліни «Програмування для корпоративних мереж» є формування у студентів цілісної системи знань щодо основ формування задач та цілей проєктування програмного забезпечення для корпоративних мереж та отримання студентами знань про структуру та особливості розгортання та підтримки прикладного мережного програмного забезпечення та програмного забезпечення проміжного рівня.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Проєктування корпоративних мереж"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола Вікторович
    Самостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. Метою викладання дисципліни «Проєктування корпоративних мереж» є формування у студентів цілісної системи знань щодо можливості та складності проєктування корпоративних мереж, про мережеві операційні системи, їх класифікацію та характеристики.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Програмне забезпечення корпоративних мереж"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола Вікторович
    Самостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. В навчальній дисципліні розглядається сучасне програмне забезпечення для корпоративних мереж, які використовують різнорідні операційні системи для своїх вузлів. Приділяється увага структурі мережних операційних систем, мережних корпоративних додатків, загальних технологій програмування для локальних та корпоративних мереж. Дисципліна направлена на придбання практичних навичок роботи з сучасними мережевими ОС та мережевим ПЗ для корпоративних мереж. Метою є формування у студентів цілісної системи знань в області сучасних технологій, операційних систем та програмного забезпечення, які використовуються в корпоративних мережах.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Комп'ютерні мережі"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола Вікторович; Носков, Валентин Іванович
    Самостійна робота студентів (СРС) є однією з найважливіших складових навчального процесу, визначає формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності та забезпечує інтерес до творчої роботи. Її метою є забезпечення засвоєння в повному обсязі навчальної програми шляхом закріплення, поглиблення та систематизації набутих знань; формування навичок, умінь та знань, прийомів пізнавальної діяльності; забезпечення інтересу до творчої роботи. Під час виконання самостійної роботи студенти вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання літератури, виконують індивідуальні завдання, а також здійснюють підготовку до занять та контролів. Метою викладання дисципліни «Комп’ютерні мережі» є одержання студентами загальних відомостей про організацію комп’ютерних мереж та їх класифікацію, існуючі технології, одержання знань та навичок практичного вирішення питань вибору топології мережі, розміщення мережі в рамках підприємства, вибору необхідних апаратних пристроїв та обладнання, проведення моделювання вибраної архітектури мережі та її режимів роботи, оцінки інформаційних параметрів вибраної мережі.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з навчальної дисципліни "Комп'ютерні мережі"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцев, Микола Вікторович; Носков, Валентин Іванович
    Широке застосування локальних комп’ютерних мереж можна віднести до однієї із характерних особливостей впровадження комп’ютерних технологій. Сучасні локальні комп’ютерні мережі об’єднують від двох персональних комп’ютерів до сотень. Об’єднання персональних комп’ютерів у мережу створює багато переваг користувачам. У першу чергу, це їх взаємний зв’язок та можливість мати доступ до використання збільшених комп’ютерних ресурсів. Методичні вказівки до курсового проєкту на тему «Проєктування локальної мережі» передбачають виконання самостійної роботи з курсу «Комп’ютерні мережі». У цьому курсі розглядаються основні принципи побудови локальних та глобальних комп’ютерних мереж, організація їх роботи, рівні та засоби управління, пасивне та активне обладнання, що використовується при проєктуванні, інженерні розрахунки параметрів та інше. Виконання курсового проєкту (КП) передбачає закріплення знань та придбання практичних навичок щодо проєктування локальних комп’ютерних мереж. Вихідні дані передбачають створення такої мережі для заданого плану розміщення будинків на обмеженій території. У роботі потрібно розмістити комп’ютерне обладнання в будинках; застосувати різні види топології їх з’єднання (шина, зірка, дерево); різні фізичні середовища для передачі сигналів (скручену пару, оптоволокно); передбачити на окремих ділянках мережі використання підвищених швидкостей передачі сигналів; відносно скорочення витрат та вимог надійності, виконати вибір та розміщення потрібного комутаційного обладнання, вибрати можливе пасивне обладнання. Для прийнятих конструктивних параметрів мережі провести розрахунки фізичної довжини окремих фрагментів з’єднувальних ліній, розрахувати максимальне віддалення комп’ютерів один від одного, виконати перевірку допустимого затримання та загасання сигналів і оцінити можливу ефективність роботи створеної мережі. Крім того, виконати початкове адміністрування мережі, а саме: розподілити спроєктовану локальну мережу на декілька ІР-мереж (шляхом обрання та налаштування маршрутизатора).
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу "Організацiя та проектування баз даних"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Філоненко, Алевтина Михайлівна; Чернушенко, Радислав Володимирович; Бречко, Вероніка Олександрівна; Черних, Олена Петрівна
    Метою даної роботи є викладення методики проектування бази даних для конкретної предметної області, проєктування концептуальної схеми бази даних, розробка SQL запитів.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до проведення лекційних занять з курсу "Організація та проектування баз даних"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Філоненко, Алевтина Михайлівна; Чернушенко, Радислав Володимирович
    Збільшення об'єму та структурної складності збереження даних, розширення кола користувачів інформаційних систем привели до широкого розповсюдження найбільш зручних і порівняно зручних для розуміння реляційних (табличних) СУБД для забезпечення одночасного доступу к даним безлічі користувачів, нерідко розташованих достатньо далеко один від одного, та від місця зберігання баз даних. Створені мережеві версії баз даних, розраховані на велику кількість користувачів, а також вони основані на реляційних структурах. У них тим або іншим шляхом вирішуються специфічні проблеми паралельних процесів, цільності (правильності) і безпеки даних, а також санкціонування доступу до даних. Метою даної роботи є викладення методики проектування бази даних для конкретної предметної області, проектування концептуальної схеми бази даних, розробка SQL запитів.
  • Ескіз
    Документ
    Дискретна математика
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кучук, Георгій Анатолійович; Бельорін-Еррера, Олександра Михайлівна
    В методичних вказівках до практичних занять розглядаються основні положення дискретної математики, які можна застосовувати у прикладних завданнях комп’ютерних систем та мереж. Матеріал посібника спрямований на формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок, які необхідні при використанні методів дискретної математики з метою застосування цих знань для розробки алгоритмічного та програмного забезпечення апаратних та програмних засобів підтримки функціонування комп’ютерних систем та мереж. Особлива увага приділена питанням теорії множин, комбінаторного аналізу та алгебраїчних систем. Методичні вказівки до практичних занять призначені для інформаційно-методичного забезпечення лекційних занять та самостійної підготовки у процесі вивчення курсу «Дискретна математика» студентами всіх форм навчання. Для студентів спеціальності 123 – «Комп’ютерна інженерія».
  • Ескіз
    Документ
    Алгебра програмування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кучук, Георгій Анатолійович; Філоненко, Алевтина Михайлівна
    В методичних вказівках до практичних занять розглядаються практичні питання використання методів алгебри програмування у комп’ютерних системах і мережах. Матеріал методичних вказівок спрямований на формування практичних знань та навичок, які необхідні в галузі математичного, апаратного та програмного забезпечення комп'ютерів та засновані на математичних методах алгебри програмування, з метою застосування цих знань для розробки алгоритмічного та програмного забезпечення апаратних та програмних засобів підтримки функціонування комп’ютерних систем та мереж. Методичні вказівки до практичних занять призначені для інформаційно-методичного забезпечення практичних занять та самостійної підготовки у процесі вивчення курсу «Алгебра програмування» студентами всіх форм навчання. Для студентів спеціальності 123 – «Комп’ютерна інженерія».