Кафедра "Комп'ютерна інженерія та програмування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1095

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/cep

Від 26 листопада 2021 року кафедра має назву – "Комп’ютерна інженерія та програмування"; попередні назви – “Обчислювальна техніка та програмування”, “Електронні обчислювальні машини”, первісна назва – кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої”.

Кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої” заснована 1 вересня 1961 року. Організатором та її першим завідувачем був професор Віктор Георгійович Васильєв.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Перший випуск – 24 інженери, підготовлених кафедрою, відбувся в 1964 році. З тих пір кафедрою підготовлено понад 4 тисячі фахівців, зокрема близько 500 для 50 країн світу.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 11 докторів технічних наук, 21 кандидат технічних наук, 1 – економічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 доктор філософії; 9 співробітників мають звання професора, 14 – доцента, 2 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Кількісні та якісні показники в оцінці підготовки курсантів ВВНЗ
    (Харківський національний університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2007) Кононов, Володимир Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович
    В статті пропонуються кількісні та якісні показники в оцінці підготовки курсантів ВВНЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Впровадження мобільних технологій в освітній процес
    (ФОП Петров В. В., 2021) Бельорін-Еррера, Олександра Михайлівна; Чепела, С. П.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Програмування мікропроцесорів"
    (2021) Подорожняк, Андрій Олексійович; Любченко, Наталія Юріївна
    Самостійна робота студентів (СРС) – навчальна та навчально-дослідницька робота студентів, яка виконується у позаудиторний (аудиторний) час за завданням і при методичному керівництві викладача, але без його особистої участі. СРС не тільки сприяє ефективному засвоєнню навчальної інформації, способів здійснення пізнавальної або професійної діяльності, але й вихованню у студентів таких якостей, як відповідальність, ініціативність та працьовитість. Метою викладання дисципліни "Програмування мікропроцесорів" є ознайомлення студентів з принципами побудови мікропроцесорів (МП) та мікропроцесорних систем (МПС); вивчення структур і режимів функціонування мікропроцесорних засобів, програмування МП та пристроїв з їх оточення; вивчення основних режимів роботи МП і методів сегментної та сторінкової організації пам’яті; вивчення основних вузлів МП; вивчення сигналів системної шини МП і режимів передачі даних по системній шині; набуття практичних навичок побудови МПС та програмування роботи МП у заданому режимі. За результатами навчання студенти повинні знати і розуміти наукові й математичні положення, що лежать в основі функціонування комп’ютерних засобів, систем та мереж, а також уміти: – застосовувати знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації програмно-технічних засобів комп’ютерних систем та мереж для вирішення технічних задач спеціальності; – розробляти програмне забезпечення для вбудованих і розподілених застосувань, мобільних і гібридних систем; розраховувати та експлуатувати типове для спеціальності обладнання; – здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач комп’ютерної інженерії; – оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
  • Ескіз
    Документ
    Модель синтеза інформаційної системи e-learning
    (Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2018) Шматков, Сергій Ігорович; Кучук, Ніна Георгіївна; Донець, Володимир Віталійович
  • Ескіз
    Документ
    Метод перерозподілу ресурсів університетської системи e-learning на гіперконвергентній платформі
    (Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", 2019) Кучук, Ніна Георгіївна; Мерлак, Вікторія Юріївна
    У зв'язку з популяризацією використання IT-технологій традиційні методи навчання все частіше змінюються підходами електронного навчання. E-learning – це система навчання за допомогою інформаційних та електронних технологій. E-learning на гіперконвергентній платформі можна розглядати як складну організаційну ієрархічну систему, яка у статті розглядається як певний математичний об'єкт. Проте ресурси системи e-learning обмежені та для її успішної реалізації існує потреба забезпечити її максимальне використання на всіх рівнях системи. Отже, як суттєвий елемент всієї системи, має бути швидкий перерозподіл ресурсів університетської системи e-learning на гіперконвергентній платформі. Автори статті проаналізували існуючі проблеми систем з ієрархічною структурою та можливі вирішення цих проблем. В роботі розглянуто сукупність цілей та завдань, що стоять перед керівними органами ієрархічної системи та представлено у вигляді набору графів системних цілей та завдань. Було встановлено, що процесі досягнення основної мети системи виникають зовнішні обурення, які мають переважно ситуаційний характер, а не стохастичний. І тому перед керівними органами управління існує безліч об'єктів і завдань з усунення відхилень. На верхньому рівні управління ієрархічної системи – управління гіперконвергентной структурою, на нижньому рівні управління – управління віджетами e-learning. Предметом дослідження є електронні освітні ресурси університетського e-learning. Метою статті є розробка методу швидкого перерозподілу ресурсів електронного навчання на гіперконвергентній платформі. Висновки. У статті запропоновано метод побудови графічної моделі процесу функціонування університетського e learning, розгорнутого на гіперконвергентній платформі, який базується на проблемах та цілях аналізу структури системи. Було створений граф узгоджувальних цілей та завдань, який розглядає доступні навчальні ресурси. Також було запропоновано метод розподілу ресурсів різних типів. Для оцінки ефективності процесу розподілу ресурсів було обрано критерій "обґрунтованість" та розраховано імовірнісний показник.
  • Ескіз
    Документ
    Mathematical model of e-learning transaction process
    (National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute", 2018) Shmatkov, S. I.; Kuchuk, N. G.
    Background. In the case of hyper-converged management, granular updating of the system is impossible. In addition, the processing time of transactions compared to distributed systems increases. Therefore, the task of ensuring the timely execution of transactions is relevant. Objective. The aim of the paper is to develop a mathematical model of e-learning transactions in a hyper-converged environment supporting electronic educational resources. In this model, timely execution of transaction requests minimizes the costs of the computing resource. Methods. A two-stage method for constructing a mathematical model is proposed. At the first stage, a set of valid transaction options for resources is defined. At the second stage, there is an optimal time allocation of resources between transactions. Results. A mathematical model of the transaction process is developed. The adequacy of the model is verified with the help of the simulation model. Conclusions. A mathematical model of e-learning transactions in a hyper-converged environment supporting electronic educational resources is proposed. This model allows minimizing the cost of a computational resource with timely execution of transaction requests.
  • Ескіз
    Документ
    Модель інформаційної структури гіперконвергентної системи підтримки електронних обчислювальних ресурсів університетської е-learning
    (ФОП Петров В. В., 2018) Шматков, С. І.; Кучук, Ніна Георгіївна; Донець, В. В.
    В статті наведено результати розробки математичної моделі інформаційної структури гіперконвергентної системи підтримки електронних обчислювальних ресурсів університетської e-learning. Модель враховує особливості університетської e-learning, дозволяє встановити інформаційні взаємозвязки між складовими системи та провести аналіз гіперконвергентної базової мережі. На базі розробленої моделі можна провести моделювання процесу функціонування e-learning, результатами якого повинні стати чисельні значення пропускної здатності мережі: навантаження на канали зв'язку і структуроутворююче обладнання, інтенсивності потоків даних і запитів, що надходять на вузли мережі.
  • Ескіз
    Документ
    Ефективність управління ресурсами e-learning в гіперконвергентному середовищі
    (ФОП Петров В. В., 2018) Кучук, Ніна Георгіївна; Лукова-Чуйко, Наталія Вікторівна
    У статті запропонований метод оцінки ефективності управління ресурсами e-learning в гіперконвергентному середовищі. Формалізована структура системи управління ресурсами e-learning, визначені основні критерії ефективності її роботи Наведена оцінка оперативності функціонування органів управління електронними освітніми ресурсами та оцінка обґрунтованості вироблення рішень. Виведені аналітичні вирази для розрахунку статистичних характеристик даних показників.
  • Ескіз
    Документ
    Метод вибору оптимального плану виконання транзакцій e-learning
    (ФОП Петров В. В., 2017) Кучук, Ніна Георгіївна
    Розроблено математичну модель планування виконання транзакцій e-learning на протязі заданого інтервалу часу. На її основі сформульовано задачу вибору оптимального плану зі множини допустимих за критерієм мінімізації обчислювального ресурсу.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз інформаційних технологій у системах мобільного навчання
    (Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка, 2017) Шматков, С. І.; Кучук, Ніна Георгіївна; Коломієць, Ж. О.
    У статті проведено аналіз інформаційних технологій систем мобільного навчання. Розглянуто основні можливості таких систем, їх недоліки та переваги. Досліджено подальший процес розвитку систем мобільного навчання. На основі аналізу було сформовано список вимог до оптимального функціонування інформаційних технологій у системах мобільного навчання. Запропоновано макет навчального курсу у системі мобільного навчання на основі сформованих вимог. Макет дозволяє отримати швидкий доступ до матеріалів навчальної дисципліни за допомогою мобільного пристрою.