Кафедра "Комп'ютерна інженерія та програмування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1095

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/cep

Від 26 листопада 2021 року кафедра має назву – "Комп’ютерна інженерія та програмування"; попередні назви – “Обчислювальна техніка та програмування”, “Електронні обчислювальні машини”, первісна назва – кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої”.

Кафедра “Математичні та лічильно-вирішальні прилади та пристрої” заснована 1 вересня 1961 року. Організатором та її першим завідувачем був професор Віктор Георгійович Васильєв.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Перший випуск – 24 інженери, підготовлених кафедрою, відбувся в 1964 році. З тих пір кафедрою підготовлено понад 4 тисячі фахівців, зокрема близько 500 для 50 країн світу.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 11 докторів технічних наук, 21 кандидат технічних наук, 1 – економічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 доктор філософії; 9 співробітників мають звання професора, 14 – доцента, 2 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Determination of reliability indicators of complex elements of rocket complexes in transportation of rockets
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Kovtun, A.; Tabunenko, V.
    Under the missile system (MS) it is understood that the totality of the functional and technologically interconnected missiles of a particular type, technical means and facilities intended to maintain their readiness for use, launching missiles, controlling their flight, and performing other tasks (for example, protecting a missile from the impact of the attacking factors enemy weapons). The main properties of LWR are survivability, combat readiness, effectiveness of the action on the target, ability to overcome the enemy's resistance, reliability, manageability, reach. The property of the Republic of Kazakhstan as a whole and its constituent parts separately keep in time the ability to perform functions in accordance with the intended use under the specified modes and conditions of operation (at application, maintenance, storage, transportation). The paper considers the concept of reliability of MS, whose increase is considered one of the important tasks. One of the most important indicators of reliability during operation of the LWR is to ensure the mechanical preservation of their component parts. It is understood that the preservation is understood as the ability to preserve the specified mechanical properties, in particular, during and after transportation. In the process of transporting a rocket, its structure is exposed to various external forces that vary in magnitude and time. During operational loads, there is a process of complex interaction of external force factors. Estimated and experimental studies of the effect of actual operational loads on a launcher with a rocket (LWR) present considerable difficulties, especially considering the dynamics of loads. Apart from this, on the PUs there are striking factors, due to the use of weapons by the enemy. These effects can cause damage and failure as separate elements of the LWR and the product as a whole. The use of LWR constantly requires the solution of specific tasks to ensure the mechanical safety of structures, for the solution of which developednew methods. There are differences between the results obtained to ensure the mechanical safety of the components of the MSand the real results obtained on the basis of existing methods. However, the level of development of the means of defeating the enemy, mechanical safety of the components of the LWR, under the influence of vibration and shock loads, isnot ensured. In the considered woMS, it is proposed to evaluate the reliability of the launcher with the rocket during the transportation process with a complex indicator - the coefficient of operational readiness of the launcher with the rocket. The given mathematical model of determining the coefficient of operational readiness of the launcher with the rocket duringthe transport of the rocket.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення підтримання показників якості при регулюванні частоти обертання вала дизель-генератора
    (НТУ "ХПІ", 2017) Кононов, Борис Тимофійович; Кононова, О. А.; Ходак, Д. Ю.
    Предметом вивчення в статті є аналіз способів та засобів забезпечення підвищення точності частоти обертання, забезпечення стійкості та швидкості процесів регулювання частоти обертання, підвищення надійності роботи регуляторів, що використовуються в системах автоматичного регулювання частоти. Мета – є опис запропонованих авторами технічних рішень, використання яких дозволить уникнути,при їх застосуванні, негативного впливу зміни фізичних властивостей робочої рідини, що використовуються в регуляторах непрямої дії. Задача – обґрунтування технічних рішень, впровадження яких в практику регулювання частоти обертання вала дизель-генератора, дозволять: підвищити точність підтримання значень частоти обертання, що вимагаються; забезпечити необхідну стійкість системи автоматичного регулювання частоти; підвищити швидкодію процесів регулювання; підвищити надійність регуляторів; усунути негативний вплив на процес регулювання частоти зміни фізичних властивостей робочих рідин, що використовуються в регуляторах непрямої дії. Висновки: запропоновані технічні рішення доцільно використовувати як при модернізації існуючих систем автоматичного регулювання частоти обертання, так і при створенні систем регулювання частоти для нових джерел електричної енергії.