Кафедра "Електричні станції"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/6884

Офіційний сайт кафедри http://sites.kpi.kharkov.ua/es

Від 1950 року кафедра має назву "Електричні станції", первісна назва – кафедра "Центральні електричні станції".

Кафедра "Центральні електричні станції" була створена в 1930 році. Першим завідувачем кафедри був призначений професор Берлін Сергій Миколайович. Підготовка інженерів-електриків для роботи на електричних станціях почалася в Харкові від часу відкриття, в 1921 році, електротехнічного факультету. За роки своєї роботи кафедра випустила понад 4000 інженерів-електриків, які плідно працюють в енергетиці.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 7 кандидатів технічних наук; 5 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    До питання компенсації реактивної потужності в електричних системах
    (НТУ "ХПІ", 2018) Хоменко, Ігор Васильович; Піскурьов, Михайло Федорович; Стасюк, Іван Володимирович
    Метою статті є дослідження впливу компенсації реактивної потужності на параметри режиму і стійкість електричної систем, встановлення допустимих рівнів компенсації реактивної потужності на стійкість вузлів навантаження і синхронних енераторів, дослідження області самозбудження синхронного генератора при компенсації реактивної потужності. Для проведення досліджень використовувалися математичні моделі електричної системи у вигляді вузлових рівнянь, які вирішувалися модифікованим методом Ньютона. Математичне моделювання стійкості вузлів навантаження і синхронних енераторів здійснювалося в пакеті Matlab. Отримано функціональні залежності впливу ступеня компенсації реактивної потужності на параметри режиму електричної системи за схемою "либокого введення" з урахуванням добової нерівномірності навантаження. Встановлено межі компенсації реактивної потужності в електричних системах з урахуванням стійкої роботи вузлів навантаження і синхронного генератора. Встановлено, що при певному поєднанні параметрів електричної мережі з ємнісною послідовною компенсацією реактивних опорів ланцюга статора при компенсації реактивної потужності навантаження за допомогою батарей статичних конденсаторів можливе порушення статичної стійкості типу самозбудження синхронного енератора. Встановлено, що в мережах з ємнісною послідовною компенсацією реактивних опорів ланцюга статора синхронного енератора, компенсація реактивної потужності навантаження за допомогою батарей статичних конденсаторів може привести до порушення статичної стійкості типу самозбудження. Встановлена техніко-економічна ефективність ступеня компенсації реактивної потужності на параметри режиму електричної системи за схемою "либокого введення" з урахуванням добової нерівномірності навантаження. Визначено рівні компенсації реактивної потужності навантаження при яких значення коефіцієнта запасу статичної стійкості по напрузі в нормальному і післяаварійному режимах буде не меншою, ніж мінімальне нормоване значення, а значення коефіцієнта запасу статичної стійкості по активній потужності в нормальному і післяаварійному режимах буде не меншим, ніж мінімальне нормоване значення і коефіцієнт потужності енератора повинен бути близький до номінального.