Кафедра "Українська мова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2352

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/lingvo

Сучасна назва – кафедра "Українська мова", попередня назва – кафедра української, російської мов та прикладної лінгвістики (від 2005), первісна – кафедра російської мови (від 1954 року).

Науково-педагогічні працівники кафедри викладають для українських студентів різних спеціальностей дисципліни "Українська мова" та "Лексикографія", а для студентів-іноземців – дисципліни "Мова професійного навчання (українська)" та "Українська мова як іноземна".

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор педагогічних наук, 3 кандидата філологічних наук, 2 – історичних наук, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Professional competence formation of future pedagogical workers in the conditions of dual education by means of digital technologies
    (Akademické sdružení MAGNANIMITAS, Czech Republic, 2021) Turbar, Tetiana; Alieksieieva, Svitlana; Vyshnyk, Olha; Vasenko, Oleksandr; Subota, Larysa
    Initiated and actively implemented educational reforms affect all areas of education. One of the forms of education, gradually covering the institutions of higher education in Ukraine, is dual education. It combines theory and practice, providing a process of acquiring knowledge by the higher education seekers both in the traditional way and during practical work in a real enterprise. The main objective of introducing elements of dual education is to eliminate the main shortcomings of traditional forms and methods of training future professionals, to eliminate the gap between theory and practice, training and production, improving the quality of training taking into accounts the requirements of employers.The purpose of the academic paper lies in analysing the importance and features of developing professional competence of higher pedagogical education in the context of dual education using digital technologies. The research has provided data on the effectiveness of new digital technologies from the perspective of students. In addition, the opinions of students and teachers on the effectiveness of different types of digital tools during the learning process were studied. The results of the research are essential for further methodological development in the process of planning the implementation of this type of tools in higher educational institutions.