Кафедра "Теоретична механіка та опір матеріалів"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1121

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/teormeh

Кафедра "Теоретична механіка та опір матеріалів" була утворена у грудні 2021 року шляхом об’єднання кафедр "Теоретична механіка" та "Механіка суцільних середовищ та опір матеріалів" (НАКАЗ № 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Теоретична механіка" була створена ще у 1925 році в Харківському технологічному інституті, а її першим завідувачем став професор Іван Бабаков, відомий вчений у галузі теорії коливань. Теоретичну механіку в Харківському практичному технологічному інституті (нині Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут") викладали ще з 1887 року всесвітньо відомі вчені академік Ляпунов Олександр Михайлович (1887-1893) і академік Стеклов Володимир Андрійович (1893-1903). Кафедра «Опір матеріалів» – первісна назва кафедри "Механіка суцільних середовищ та опір матеріалів", пройшла еволюцію досліджень від експериментальної та будівельної до обчислювальної та комп’ютерної механіки.

Новостворена кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 8 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 8 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 32
  • Ескіз
    Документ
    Динаміка матеріальної точки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Аніщенко, Галина Оттівна; Лавінський, Денис Володимирович
    Посібник присвячено викладу основ теоретичної механіки у розділі «Динаміка матеріальної точки». Надано основні теоретичні відомості, приклади розв’язання типових задач, а також варіанти завдань для самостійної роботи. Посібник розрахований на студентів-бакалаврів, які навчаються за спеціальностями 131 «Прикладна механіка» та 133 «Галузеве машинобудування».
  • Ескіз
    Документ
    Кінематика найпростіших рухів твердого тіла
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Аніщенко, Галина Оттівна; Лавінський, Денис Володимирович
    У навчально-методичному посібнику наведено основні теоретичні положення стосовно найпростіших рухів твердого тіла: поступального та обертального навколо нерухомої осі. Розглянуті питання про перетворення найпростіших рухів. Наведені приклади розв’язання типових задач, а також наведені завдання для самостійної роботи студентів. Для студентів спеціальностей 131 "Прикладна механіка" та 133 "Галузеве машинобудування".
  • Ескіз
    Документ
    Кінематика точки
    (2022) Аніщенко, Галина Оттівна; Лавінський, Денис Володимирович
    Методичні вказівки призначені для закріплення у студентів знань з теоретичної механіки та їх використання в практичній роботі. В методичних вказівках подано матеріали з теоретичної механіки за розділом «Кінематика точки». Розглянуто загальні положення кінематики, наведено стислі теоретичні відомості, приклади розв’язання типових задач, а також варіанти завдань для самостійної роботи. Особливу увагу приділено отриманню студентами навичок і вмінь при розв’язанні прак-тичних задач і самостійній підготовці.
  • Ескіз
    Документ
    Різні підходи до моделювання динаміки ПТМ
    (Український державний університет залізничного транспорту, 2018) Григоров, Отто Володимирович; Дружинін, Євген Іванович; Аніщенко, Галина Оттівна; Стрижак, Всеволод Вікторович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
  • Ескіз
    Документ
    Порівняльний аналіз динамічних моделей системи "візок – вантаж на гнучкому підвісі"
    (ТзОВ "КІНПАТРІ ЛТД", 2018) Григоров, Отто Володимирович; Дружинін, Євген Іванович; Аніщенко, Галина Оттівна; Стрижак, Всеволод Вікторович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація складських вантажопотоків із використанням конвеєрів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Турчин, Ольга Володимирівна; Аніщенко, Галина Оттівна; Трифанов, А. С.
  • Ескіз
    Документ
    Пошкодження металевих конструкцій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Петренко, Надія Олександрівна; Аніщенко, Галина Оттівна; Ліпінський, С. О.; Шахов, О. М.
  • Ескіз
    Документ
    Мала академія наук за темою "Механічні коливання та їхні характеристики"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Аніщенко, Галина Оттівна; Лавінський, Денис Володимирович; Морачковський, Олег Костянтинович
  • Ескіз
    Документ
    Поліпшення роботи кранових металевих конструкцій шляхом застосування гідроприводу та деяких інших рішень в механізмах пересування та повороту
    (Одеський національний політехнічний університет, 2019) Григоров, Отто Володимирович; Аніщенко, Галина Оттівна; Петренко, Надія Олександрівна; Стрижак, Всеволод Вікторович; Турчин, Ольга Володимирівна; Радченко, В. С.; Окунь, Антон Олександрович; Глушкова, М. Ю.
    Наведені результати досліджень на натурних кранах з гідродинамічними та гідростатичними приводами механізмів пересування та повороту – мостових, баштових та портальних. Дані рекомендації щодо суттєвого збільшення в гідроприводах граничної кількості втомних циклів в співвідношенні до приводу з фазним ротором. Наведені варіанти поліпшення точності виставлення ходових коліс за допомогою лазерної техніки. Рекомендовано впровадження підпружених ходових коліс, високоміцних болтів, електрозаклепок та сталей з високими границями текучості.
  • Ескіз
    Документ
    Бічні сили, що діють на колеса мостових кранів, і деякі методи їх зниження
    (Одеський національний політехнічний університет, 2019) Григоров, Отто Володимирович; Турчин, Ольга Володимирівна; Аніщенко, Галина Оттівна; Петренко, Надія Олександрівна; Стрижак, Всеволод Вікторович; Радченко, В. С.
    Значне число мостових кранів мають пошкодження конструкції, що виникають в результаті дії бічних навантажень на ходові колеса, однією з причин виникнення яких є неточності установки коліс і непрямолінійність рейкового шляху. У статті розглядається процес виникнення бічних сил і питання оптимізації цих параметрів, а також переваги використання коліс з чавуну з кулястим графітом на підставі емпіричних даних і окремих конструктивних рішень.