Кафедра "Теоретична механіка та опір матеріалів"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1121

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/teormeh

Кафедра "Теоретична механіка та опір матеріалів" була утворена у грудні 2021 року шляхом об’єднання кафедр "Теоретична механіка" та "Механіка суцільних середовищ та опір матеріалів" (НАКАЗ № 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Теоретична механіка" була створена ще у 1925 році в Харківському технологічному інституті, а її першим завідувачем став професор Іван Бабаков, відомий вчений у галузі теорії коливань. Теоретичну механіку в Харківському практичному технологічному інституті (нині Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут") викладали ще з 1887 року всесвітньо відомі вчені академік Ляпунов Олександр Михайлович (1887-1893) і академік Стеклов Володимир Андрійович (1893-1903). Кафедра «Опір матеріалів» – первісна назва кафедри "Механіка суцільних середовищ та опір матеріалів", пройшла еволюцію досліджень від експериментальної та будівельної до обчислювальної та комп’ютерної механіки.

Новостворена кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 8 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 8 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Расчет крутильных колебаний силовых передач с карданным валом
    (Вінницький національний аграрний університет, 2018) Морачковский, Олег Константинович; Дружинин, Евгений Иванович; Беломытцев, Андрей Сергеевич
    В статье рассмотрены точные и приближенные уравнения, описывающие крутильные колебания в силовых передачах, содержащих карданный вал. Использование приближенных уравнений позволяет существенно сократить объем вычислений, в связи с чем, они могут быть использованы для расчета моделей силовых передач транспортных машин со многими степенями свободы. Результаты численных экспериментов показали, что возмущающие силы, действующие на элементы карданной передачи и приводящие к высокочастотным колебаниям, вызываются кинематическими и параметрическими колебаниями самой карданной передачи от эффекта ее вращения с переменными по времени колебаниями угла излома осей соединяемых карданных валов, а также возмущениями от двигателя. По результатам расчетных исследований многомассовой модели землеройной гусеничной машины, содержащей карданную передачу, и сопоставления их с экспериментом, даны рекомендации по снижению уровня динамических нагрузок в элементах и узлах конструкции