Кафедра "Теоретична механіка та опір матеріалів"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1121

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/teormeh

Кафедра "Теоретична механіка та опір матеріалів" була утворена у грудні 2021 року шляхом об’єднання кафедр "Теоретична механіка" та "Механіка суцільних середовищ та опір матеріалів" (НАКАЗ № 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Теоретична механіка" була створена ще у 1925 році в Харківському технологічному інституті, а її першим завідувачем став професор Іван Бабаков, відомий вчений у галузі теорії коливань. Теоретичну механіку в Харківському практичному технологічному інституті (нині Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут") викладали ще з 1887 року всесвітньо відомі вчені академік Ляпунов Олександр Михайлович (1887-1893) і академік Стеклов Володимир Андрійович (1893-1903). Кафедра «Опір матеріалів» – первісна назва кафедри "Механіка суцільних середовищ та опір матеріалів", пройшла еволюцію досліджень від експериментальної та будівельної до обчислювальної та комп’ютерної механіки.

Новостворена кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 8 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 8 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    О моделировании нелинейных динамических процессов в силовой цепи двухвального транспортного дизеля 3ТД
    (НТУ "ХПИ", 2003) Бородин, Ю. С.; Дороженко, А. Н.; Крыжний, А. И.; Пилипенко, С. В.; Шатохин, Владимир Михайлович
    Предложен метод расчета периодических колебаний широкого класса нелинейных моделей машинных агрегатов с ДВС, использующий метод гармонической линеризации для интегральных уравнений движения, записанных с помощью импульсно-частотных характеристик. Разработана динамическая модель двигателя 3ТД с нелинейной упругой муфтой между коленчатыми валами и нелинейным моментом трения в демпфере. Представлены результаты расчетно-экспериментальных исследований ее достоверности.
  • Ескіз
    Документ
    Динамический синтез нелинейных моделей машинных агрегатов с ДВС
    (НТУ "ХПИ", 2004) Александров, Евгений Евгеньевич; Шатохин, Владимир Михайлович; Гущенко, Э. В.
    Изложена новая концепция решения задач анализа и синтеза многомерных нелинейных моделей машинных агрегатов с ДВС. Уравнения движения с помощью импульсно-частотных характеристик записаны в форме интегральных уравнений. Их число равно числу нелинейностей, поэтому трудоемкость решения задачи анализа практически не зависит от числа степеней свободы модели. Это имеет важное значение при решении задач синтеза. Рассмотрены алгоритмы решения задач синтеза. Приведены экспериментальные данные и результаты синтеза параметров нелинейной модели машинного агрегата c транспортным ДВС.