Кафедра "Філософія"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3016

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/philosophy

Сучасна назва – кафедра "Філософія", первісна – кафедра діалектичного та історичного матеріалізму.

Кафедра створена 20 квітня 1957 року з ініціативи Івана Івановича Чорного, який і став її першим завідувачем.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 4 доктора і 4 кандидата філософських наук; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Практики себе як механізм управління собою
    (Видавничий дім "Гельветика", 2023) Городиська, Ольга Миколаївна; Дольська, Ольга Олексіївна; Лобас, Вікторія Володимирівна
    В статті пропонується розглянути більш точне розуміння практичної філософії. Знання у такій філософії не є абстрактними, вони є підґрунтям зусиль людини по відношенню до самої себе, тобто життя людини згідно із істиною. За основу були взяті «турбота про себе» (практика себе в традиції Заходу) і тілесно-духовні практики (за традицією Сходу). Було виявлено, що обидві йдуть в одному напрямку, і кожна з них розуміє практичну філософію як самостійний механізм управління і вдосконалення людини за умов когерентного режиму фізичної та духовної напруги та зусиль, що може долати звичну дуальність, бо інакше перед людиною постійно активізується проблема розірваності загальної онтології людського буття. Як елементи культури Сходу і Заходу, філософія М. Фуко і філософія йоги, які розглянуто у роботі, допомогли підтвердити наявність подвійного компоненту «духовне-тілесне» в етиці, а це, в свою чергу, дало наочне розширення розуміння практичної філософії. Тому практична філософія, яка пропонується, є шляхом до розбудови людини: від теоретизування, враховуючи щільність думки, до перебудови фізичного (тілесного) і духовного стану людини, її внутрішнього і зовнішнього єства. Також обґрунтовується необхідність формулювання принципів, відповідно до яких слід будувати будь-які навчальні програми і які треба класти в основу роботи школи як соціальної інституції (на прикладі школи «Asaṅga (असङ्ग) Yoga»), оскільки не маючи розуміння кінцевої мети роботи школи, не можна висувати статус школи як навчального, а отже й виховного закладу, який дійсно виконує свої функції. Тому мова йде про зміст та форми навчання та виховання, основною метою яких має стати сама людина.
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Практикум з філософії
    (НТУ "ХПІ", 2012) Бардін, Олександр Миколайович; Владленова, Іліана Вікторівна; Годзь, Наталія Борисівна; Городиська, Ольга Миколаївна; Гусєв, О. С.; Дольська, Ольга Олексіївна; Єрмоловський, Микола Анатолійович; Міщенко, Віктор Іванович; Курочкіна, Маргарита Сергіївна; Смоляга, Марина Віталіївна; Шанідзе, Надія Олександрівна
    Навчальне видання включає навчально-методичні матеріали, необхідні студентам для оволодіння курсом філософії, для активізації розумової діяльності, інтелектуальної активності. Кожна тема семінарського заняття містить методичні поради, теоретичні та проблемні питання для роздумів, теми рефератів та інші види самостійної роботи, тематичну літературу, яка допоможе здійснити підготовку до семінарського заняття. Рекомендовано для студентів усіх спеціальностей та форм навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема людини у вимірах філософського аналізу
    (НТУ "ХПІ", 2008) Городиська, Ольга Миколаївна; Дольська, Ольга Олексіївна; Мелякова, Ю. В.
    Текст лекції знайомить читача із сучасним філософсько-антропологічним підходом до проблем походження людини, її місця в світі, призначення, природи та сутності. До лекції додаються практичні завдання для самоконтролю студентів та методичні рекомендації щодо їх виконання