Кафедра "Біотехнологія, біофізика та аналітична хімія"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/15

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/biotech

Кафедра "Бiотехнологiя, біофізика та аналiтична хiмiя" була створена у 1998 році на базі кафедри "Аналітична хімія", яка у 1940 році була виділена з кафедри хімії в самостійну кафедру. Ініціатива створення кафедри належить доктору технічних наук, професору Миколі Федосовичу Клещеву.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Кафедра провадить освітню, методичну та наукову діяльність у галузі знань "Хімічна та біоінженерія". Крім теоретичних основ біотехнології, велику увагу було приділяється контролю якості і сертифікації біотехнологічної продукції.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора наук: 1 – технічних, 1 – фармацевтичних; 8 кандидатів наук: 3 – біологічних, 5 – технічних; 2 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 501
  • Ескіз
    Документ
    Methodical guidelines for execution, writing and defending the attestation work
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Blyznjuk, O.; Masalitina, N. Yu.; Bіelykh, I.; Varankina, Oleksandra; Belinska, Anna
    According to the Law of Ukraine "On Higher Education" dated July 01, 2014 № 1556-VII: "Attestation is the ascertainment of compliance of higher education applicants' learning results (scientific or creative work) with the requirements of the educational programme and/or the unified state qualification examination programme. Persons obtaining a junior bachelor, bachelor or master degree shall be attested by an examination commission, which may include the representatives of employers and their associations, in accordance with the provision on examination commission approved by an academic council at the institution of higher education (scientific institution). Based on the decision of an examination commission, the institution of higher education shall grant a relevant higher education degree and assign an appropriate qualification to a person who has successfully completed the educational programme at a certain higher education level." [1]. One of the forms of attestation is a graduation qualification work according to the the Regulation "On attestation of higher education applicants and the examination commission" of NTU "KhPI", educational and professional (scientific) program and curricula. Diploma project and diploma work are typies of the graduation qualification work performed at a certain level of higher education [2]. The diploma project (DP) is carried out on the design of a product, an object, a technological process, a computer program, etc [2]. The diploma work (DW) is carried out in one of the directions: scientific research, analysis and theoretical development, modeling and research of processes and objects. For engineering fields, DW must have the character of applied scientific research [2]. The first (bachelor's) level of higher education involves acquiring higher education students the ability to solve complex specialized problems in a certain field of professional activity [2]. The second (master’s) level of higher education provides the acquisition by higher education students the ability to solve problems of research and/or an innovative nature in a certain field of professional activity [2].
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання атестаційної роботи на здобуття ступеню магістра
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Близнюк, Ольга Миколаївна; Самойленко, Сергій Іванович; Масалітіна, Наталія Юріївна; Бєлих, Ірина Анатоліївна; Варанкіна, Олександра Олександрівна; Бєлінська, Анна Павлівна
    Згідно із Законом України № 1556-VII «Про вищу освіту»: «Атестація – це встановлення відповідності результатів навчання здобувачів вищої освіти вимогам освітньої програми та/або вимогам програми єдиного державного кваліфікаційного іспиту» [1]. Одна із форм атестації – випускна кваліфікаційна робота визначається Положенням «Про атестацію здобувачів вищої освіти та екзаменаційну комісію» НТУ «ХПІ», освітньо-професійною (науковою) програмою та навчальними планами. Дипломний проєкт та дипломна робота – це вид випускної кваліфікаційної роботи, яку виконують на визначеному рівні вищої освіти [2]. Дипломний проєкт (ДП) виконується по проєктуванню виробу, об’єкту, технологічного процесу, комп’ютерної програми тощо [2]. Дипломна робота (ДР) виконується за одним із напрямків: наукове дослідження, проведення аналізу та теоретичної розробки, моделювання та дослідження процесів і об’єктів [2]. Для інженерних направлень дипломна робота повинна мати характер прикладного наукового дослідження [2]. Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти передбачає набуття здобувачами вищої освіти здатності до розв’язування складних спеціалізованих задач у певній галузі професійної діяльності [2].
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних занять з навчальної дисципліни "Промислові технології мікробного синтезу"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Звягінцева, Оксана Вікторівна; Самойленко, Сергій Іванович
    Організація будь-якого мікробіологічного синтезу практично важливих речовин починається з вивчення фізіології продуцента (характеру живлення продуцента, вплив зовнішніх факторів на стан клітин і популяцій). Ці питання з'ясовуються шляхом оптимізації досліджуваного процесу. Основою для цього є культивування мікроорганізмів в контрольованих і керованих умовах. Зрештою встановлюють склад середовищ і режим культивування, найбільш ефективні і економічно вигідні. Наступним етапом є масштабування процесу та випробування його в промислових умовах. При цьому відбувається поступовий перехід від культивування мікроорганізмів в колбах (отримання посівного матеріалу) до вирощування в лабораторних ферментерах і потім – у промислових установках великого обсягу. Також контролюється відсутність сторонніх мікроорганізмів і бактеріофагів, створюють умови для підтримання високої активності продуцента. Метою проведення лабораторних робіт є поглиблення і закріплення студентами знань та умінь, що забезпечують загальний підхід до оптимального культивування продукції промислової біотехнології, біосинтезу білку та комплексній оцінки якості кінцевого продукту. Результати досліджень описують у розрахунковій роботі, роблять висновки та захищають роботу. В процесі виконання лабораторних робіт студенти досліджують як зміни складу поживних середовищ та умов культивування впливають на вихід та якість білкового продукту. Набуті знання та навички будуть корисними при проведенні технологічних процесів біотехнологічних виробництв.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Нормативне забезпечення біотехнологічних виробництв"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Звягінцева, Оксана Вікторівна
    Практичні заняття з дисципліни «Нормативне забезпечення біотехнологічних речовин» є важливим етапом навчального процесу, що дозволяє вдосконалювати теоретичну й практичну підготовку студентів. Практичні роботи виконуються відповідно до навчального плану підготовки бакалаврів денної форми навчання студентів спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія». Метою навчальної дисципліни є використання студентом основ законодавства, що регулює правила створення об’єктів біотехнології та біофармації, здійснення контролю якості біотехнологічної та фармацевтичної продукції, організація виробничої діяльності, стандартизація та оцінка відповідності виробництва, засвоєння та використання принципів і правил належної виробничої практики і подальше застосування одержаних знань та навичок при вивченні загальної та спеціальної технологій, проходженні всіх видів практики, виконанні курсових і дипломних проектів, у майбутній виробничо-практичній роботі. У засвоєнні цього курсу суттєве значення мають як лекційні, так і практичні заняття.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Генетика"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Клімова, Олена Михайлівна; Звягінцева, Оксана Вікторівна
    Практичні заняття з дисципліни «Генетика» важливим етапом навчального процесу, що дозволяє вдосконалювати теоретичну й практичну підготовку студентів. Практичні роботи виконуються відповідно до навчального плану підготовки бакалаврів денної форми навчання студентів спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія». Метою навчальної дисципліни є формування у студентів систему знань про закономірності та механізми спадковості i мінливості на молекулярному, клітинному, організменному, популяційному рівнях.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження антибактеріальної активності ліпосомальних форм фітопродуктів листя евкаліпта
    (Державний біотехнологічний університет, 2024) Пилипенко, Дар'я Михайлівна; Краснопольський, Юрій Михайлович
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення процесу біокатолітичного переетерифікування жирових сумішей
    (Державний біотехнологічний університет, 2023) Матвєєва, Тетяна Вікторівна; Бєлінська, Анна Павлівна; Папченко, Вікторія Юріївна
  • Ескіз
    Документ
    Застосування систем автоматизації в біотехнології актиноміцетів
    (Державний біотехнологічний університет, 2023) Ковальницька, К. О.; Гаврютіна, В. А.; Бєлінська, Анна Павлівна
  • Ескіз
    Документ
    Перспективні продуценти в біотехнології ліполітичних ферментів
    (Державний біотехнологічний університет, 2023) Іванова, А. В.; Бєлінська, Анна Павлівна
  • Ескіз
    Документ
    Перспективні напрями використання ферментних препаратів під час гідролізу жирів
    (Державний біотехнологічний університет, 2023) Іванова, А. В.; Бєлінська, Анна Павлівна